2021-05-12, 19:14
  #5629
Medlem
st33rs avatar
Det verkar som Soneby mest verkar nappa på att nån är eller blivit "lite känd" för att han ska känna att det är nån han borde bjuda in. Om nån han känner träffat nån som varit med i en ny tv-serie som är stor. Då blir han sugen. Varför? Jag tycker de bästa poddarna är de med enbart komiker.

Älskar när Isac Janson är med. Han har verkligen blivit bra sista åren.
Citera
2021-05-12, 21:32
  #5630
Medlem
developer81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det verkar som Soneby mest verkar nappa på att nån är eller blivit "lite känd" för att han ska känna att det är nån han borde bjuda in. Om nån han känner träffat nån som varit med i en ny tv-serie som är stor. Då blir han sugen. Varför? Jag tycker de bästa poddarna är de med enbart komiker.

Älskar när Isac Janson är med. Han har verkligen blivit bra sista åren.

Förutom att ingen "komiker" har sagt något roligt sen 2016...Frågan är egentligen hur många här som är Soneby & Co's trollkonton!...

Det som däremot ÄR kul är att andra svenska komiker har börjat dra kollegors material i sina poddar. (David S och Nisse, ni har lite pengar att hämta

Long live David S, David D, Fritte och Nisse!
Citera
2021-05-17, 12:32
  #5631
Medlem
Well, nu är visst livelyssningen endast för patreons. Och hemsidan ligger fortfarande nere.

Kan tänka mig att bli patreon igen någon gång, men just nu går jag verkligen inte igång på att höra fler av Tinds okarismatiska filmmakarkompisar mala på om sina processer. Allt tappar fart när sånt ska klämmas in i avsnitten. Saknar när AMK bara var kul personer som riffade på aktuella händelser, hoppas att fler av dom kommer tillbaka så snart dom får börja arbeta igen.
__________________
Senast redigerad av gulch 2021-05-17 kl. 12:36.
Citera
2021-05-17, 12:53
  #5632
Medlem
st33rs avatar
I vanliga avsnitt med komikergäster står alla avsnitt som lyssnade.

Men de flesta avsnitt icke-komiker står som halvlyssnade.

Ofta slutar jag lyssna på när musikern kommer in. Sen drar jag framåt en kvart och ser om rösten försvunnit.

Man vill ju ha en väloljad stämning med folk som känner varandra och kan varandras språk. Men det tvärdör när främlingen kommer in.

Önskedrömmen är att nån komiker typ Thapper eller nån fick bjuda in folk. Då kanske man fått in fler komiker som inte är med tillräckligt ofta. Typ Armann, Anton Magnusson, Kringlan, Marcus Johansson , Ellinor, Fågelborg
Citera
2021-05-17, 13:00
  #5633
Medlem
st33rs avatar
Vad skönt förresten att Järpenhag lyser med sin frånvaro. Minns med obehag perioden då Martin betrodde honom som programledare och han var med i varje avsnitt.
Citera
2021-05-17, 15:10
  #5634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
I vanliga avsnitt med komikergäster står alla avsnitt som lyssnade.

Men de flesta avsnitt icke-komiker står som halvlyssnade.

Ofta slutar jag lyssna på när musikern kommer in. Sen drar jag framåt en kvart och ser om rösten försvunnit.

Man vill ju ha en väloljad stämning med folk som känner varandra och kan varandras språk. Men det tvärdör när främlingen kommer in.

Önskedrömmen är att nån komiker typ Thapper eller nån fick bjuda in folk. Då kanske man fått in fler komiker som inte är med tillräckligt ofta. Typ Armann, Anton Magnusson, Kringlan, Marcus Johansson , Ellinor, Fågelborg

Medhåll!

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vad skönt förresten att Järpenhag lyser med sin frånvaro. Minns med obehag perioden då Martin betrodde honom som programledare och han var med i varje avsnitt.

Men vill samtidigt dra min lans för Sebastian Järpehag, jag tycker han är kanon i programmet, otroligt kvick.
Citera
2021-05-17, 21:44
  #5635
Medlem
Haha! Soneby hann inte mer än nämna att en kroppsspråks-expert skulle komma innan dagens impro-representant tog över och förklarade varför just impro-människor är bäst i världen. Även på detta. Jävla renässansmänniskor som sysslar med impro ändå. Eller är det komplex från en gren av teatervärlden som är längst ner på skalan och inte har haft betalande publik sedan Helge Skoog slutade med teatersport...
Citera
2021-05-17, 21:44
  #5636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulch


Men vill samtidigt dra min lans för Sebastian Järpehag, jag tycker han är kanon i programmet, otroligt kvick.

Stoppa ner lansen, otroligt kvickt helst
Citera
2021-05-17, 23:50
  #5637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulch
Well, nu är visst livelyssningen endast för patreons. Och hemsidan ligger fortfarande nere.

Kan tänka mig att bli patreon igen någon gång, men just nu går jag verkligen inte igång på att höra fler av Tinds okarismatiska filmmakarkompisar mala på om sina processer. Allt tappar fart när sånt ska klämmas in i avsnitten. Saknar när AMK bara var kul personer som riffade på aktuella händelser, hoppas att fler av dom kommer tillbaka så snart dom får börja arbeta igen.

https://stream.pod.space/public/amkmorgon

Här är länken, dom la upp den i chatten
Citera
2021-05-18, 05:39
  #5638
Medlem
pazeras avatar
Hur går det för podden? Slutade lyssna runt 2017 då gästerna endast bestod av komiker som pratade engelska Jonathan rowlings(sick) och en engelskspråkig dam. Det va också någon Björn rosenström-karaktär med hype samt Kim w andersson. Blev riktigt trist.
Citera
2021-05-18, 20:21
  #5639
Medlem
postvagns avatar
Nån som vet varför Soneby vevade mot allt och alla i dagarna här på Twitter ang Gaza? Som om han satt på nån sanning ingen annan hade...

Trodde inte han hade sånt hat mot Henrik Mattisson. Förvånade mig.

https://twitter.com/martinsoneby/status/1393664378843516930
Citera
2021-05-18, 21:20
  #5640
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Nån som vet varför Soneby vevade mot allt och alla i dagarna här på Twitter ang Gaza? Som om han satt på nån sanning ingen annan hade...

Trodde inte han hade sånt hat mot Henrik Mattisson. Förvånade mig.

https://twitter.com/martinsoneby/status/1393664378843516930


Roas du av Mattinsons och Strandbergs "bra sakt"-grej? Inte jag.

Förstår han blir lite irriterad då kommentaren såg ut som nån sorts oväntad konstig gliring från sidan om att han skulle vara antisemit.

Han är lite stingslig kring det sen rättshaveristen Aron Flam höll på tjata om att Soneby är antisemit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in