2021-05-18, 19:46
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Nja, tålamod är bra. Det är skillnaden mellan Hamas och Israel, Hamas vill utplåna Israel och mörda civila, tja inte bara vill mörda civila utan mördar civila. Hamas har bara att vinna på krig, om de och allierade lyckas med att kasta Judarna ut i havet så har de lyckats, om de blir dödade under processen så blir de martyrer som kommer till paradiset. Så därför välkomnar Hamas Israelers död, och sitt egna folks död. Its a win win.

Israel å andra sidan vill fortsätta att bygga ett välfungerande och civiliserat land, Israel försöker undvika civila dödsoffer, Israel kan göra en krater av Gaza men vet att det inte tjänar något till, de vill inte döda civila.

Bara för att Islamiska Jihad och Hamas är terrorister, så gäller det att ändå att försöka, hålla en högra moralisk livsföring. Ett dött Palestinskt barn är som ett dött Israeliskt barn, båda är oskyldiga. Ett dött barn är en tragedi. För hamas är döda barn bra TV-bilder och en till människa i paradiset. En väldigt tveksam livsåskådning.

Därför är dödskult ett väldigt passande och realistiskt namn för muslimer. Deras ideologi är närmast satanistisk om man ska jämföra med något. En otroligt ond ideologi. Inte ens nazismen kommer i närheten av ondskan i dödskulten islam.
Senast redigerad av HatarIslam 2021-05-18 kl. 19:49.
Citera
2021-05-18, 19:48
Medlem
Det här lilla bråket är ett skämrt. Ett par hundra döda. Det kommer inte att ge någon överdödlighet. Hade det hänt i Sverige hade det knappt blivit en notis i tidningen.
Citera
2021-05-18, 19:51
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför använder du ordet "sionisterna" i det här sammanhanget?

Därför att det är avskyvärda sionistsvin som beordrar bombningarna?

"The Norwegian Refugee Council confirmed today that 11 of over 60 children killed by Israeli air strikes in Gaza over the last week were participating in its psycho-social program aimed at helping them deal with trauma. The kids were between 5 and 15 years old."

https://twitter.com/DaliaHatuqa/status/1394643034080432130
Citera
2021-05-18, 19:52
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Därför att det är avskyvärda sionistsvin som beordrar bombningarna?

"The Norwegian Refugee Council confirmed today that 11 of over 60 children killed by Israeli air strikes in Gaza over the last week were participating in its psycho-social program aimed at helping them deal with trauma. The kids were between 5 and 15 years old."

https://twitter.com/DaliaHatuqa/status/1394643034080432130

Sluta skjut 3000-4000 raketer mot Israel så ska du se att ingen, på någon sida, kommer att dö.
Citera
2021-05-18, 19:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du kör.med cirkelresonemang, häng med lite i linjärt tänkande, så kommer du inte vara lika förvirrad.

Sluta pladdra bort dig, svara på frågan istället. Varför är det proportionellt att skjuta 3000 missiler för att 28 familjer blir vräkta? Tycker du att det är lämpligt att bomba alla hyresvärdar om jag inte vill betala hyran? Helt OK?
Citera
2021-05-18, 19:58
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det får du fixa källor på, tack.
Är du ute efter källor på samarbetet mellan Nazityskland, araber, och muslimer finns det två bra böcker att börja med: Islam and Nazi Germany's War av David Motadel och Nazi Germany and the Arab World av Francis R. Nicosia. En helt okej bok på svenska är Hakkorset och halvmånen av Niclas Sennerteg.
Citera
2021-05-18, 20:04
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Den här tråden kanske passar bättre i något annat forum men moderatorn får väl flytta den isåfall.

Jag har en fråga angående konflikten i Palestina och Israel. Jag tar inte på något sätt part i denna fråga eller anser att det är rätt men jag frågar ändå.

Israel har ju en överlägsen militärmakt. Palestinierna har ju som bekant nästan bara kalaschnikovs och dynamit. Och Israel skiter ju fullständigt i vad omvärlden tycker eller anser om deras sätt att behandla Palestinafrågan.

Så jag undrar bara stillsamt varför inte Israel gör slag i saken och utrotar alla Palestinier? Alltså rakt av - driver dom på flykten ut därifrån och dödar dom som vägrar dra. Och på så sätt får ett slut på tjafset där nere en gång för alla.

Kommentarer? Och kom nu ihåg att jag inte förespråkar denna metod eller så, utan jag undrar bara helt ärligt varför Israel låter sig konfronteras hela tiden med självmordsbombare och sån skit.

Gång på gång är det ju Palestinierna som ger sig på Israel.. Så jag fattar inte Sveriges enspåriga hållning att alltid ställa sig på de galna muslimernas sida..Det är ju de som har stulit mark från israel och startat en egen stat och som de vill expandera på Israels bekostnad.

Bomba skiten ur ockupanterna är min mening.. ser ingen anledning till att tycka synd om de som startar en konflikt.. Israel försvarar sina landytor..
Citera
2021-05-18, 20:08
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det här lilla bråket är ett skämrt. Ett par hundra döda. Det kommer inte att ge någon överdödlighet. Hade det hänt i Sverige hade det knappt blivit en notis i tidningen.

Sverige lär få sina problem med Muslimer som vill utropa en egen stat inuti Sverige.. Vi har redan sett tendenserna till detta.. Det finns en uppenbar risk att södra delarna av Sverige blir ett "palestina" och ett "Foothold" för extremism i Europa. Jag tror det enbart är en tidsfråga innan vi får en situation liknande Israel/palestina.
Citera
2021-05-18, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
Idiot. Hör du hur du låter? Kan du eller jag rösta i Norge när vi inte har norskt medborgarskap?

HUR blåst är du på en skala?

Det är stor skillnad eftersom både Sverige och Norge sen länge har accepterat en tvåstatslösning. Personligen tycker jag att en enstatslösning är att föredra även för Sverige och Norge, men det är som sagt redan löst, dock genom en union som sedan Norge upplöste och Sverige accepterade det:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svensk-norska_unionen

I Israel/Palestina är däremot frågan inte löst ännu, och en tvåstatslösning har det alltså ännu inte blivit. Och därför tycker jag de bör fundera på en enstatslösning, eller iallafall en union som Sverige/Norge en gång var.

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Fram tills nyligen när debatten har varit obefintlig och strypt av nästan alla partierna.

Nu när svenska folket har vaknat och vill stoppa invandringen har Socialdemokraterna redan tagit hit så många invandrare att den rödgröna sidan vinner oavsett. Det svenska folket förlorar alltså den demokratiska makten över sitt land och det skulle det israeliska folket också göra om palestinierna blev medborgare i Israel. Men Israel är smartare än Sverige.

Man förlorar bara den demokratiska makten om sitt land om man förlorar sin rösträtt. Och om invandrarna vill ta ifrån infödda svenskar deras rösträtt, då startar de troligen krig mot invandrarna.
Och samma gäller för Israel.
Senast redigerad av eoku 2021-05-18 kl. 20:21.
Citera
2021-05-18, 20:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta pladdra bort dig, svara på frågan istället. Varför är det proportionellt att skjuta 3000 missiler för att 28 familjer blir vräkta? Tycker du att det är lämpligt att bomba alla hyresvärdar om jag inte vill betala hyran? Helt OK?
Ett cirkelresonemang på cirkelresonemanget.. Hyresfrågan har varit uppe i tråden flertalet gånger och tydligt förklarad, till slut på lågstadienivå, och du försöker med den igen
Du måste tillföra något nytt som talar för din ståndpunkt för att göra den intressant.....

Den 22 April så tågar ett hundratal judar inne i Gamla Stan Jerusalem följda utav beväpnade säkerhetsstyrkor, och skriker Death to Arabs.
När några Palestinska ungdomar försöker protestera så blir dom attackerade med tårgas m,m 32 palestinier skadas.

På sociala medier hade den judiska gruppen uppmanats att bära vapen. Samt postat följande..

"Burning Arabs today, Molotov cocktails are already in the trunk…the way I see it, an Arab dies today."

Gruppen attackerar och kastar in stenar och andra föremål genom fönstret till flera äldre palestiners hem.
En judisk man sprutar tårgas rakt o ansiktet på en äldre palestinsk kvinna samtidigt som en annan åker runt i en bil och avfyrar ett par magasin från ett handeldvapen.

Den 22 April Jerusalem
Citera
2021-05-18, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Gång på gång är det ju Palestinierna som ger sig på Israel.
Medan då Israel ockuperar Palestina hela tiden. Bygger ut bosättningar, fördriver palestinier från större och större områden etc. Men visst, det stora problemet är att palestinier emellanåt kastar sten i protest.
Citat:
Så jag fattar inte Sveriges enspåriga hållning att alltid ställa sig på de galna muslimernas sida..Det är ju de som har stulit mark från israel och startat en egen stat och som de vill expandera på Israels bekostnad.
Hur får du det till att palestinierna stulit mark av Israel? När var marken Israels?
Citat:
Bomba skiten ur ockupanterna är min mening..
Det är precis det Hamas försöker göra med begränsad framgång.
Citera
2021-05-18, 20:20
Medlem
Citat:
This Is Israel’s Most Failed and Pointless Gaza Operation Ever. It Must End Now
https://www.haaretz.com/israel-news/.premium.HIGHLIGHT-this-is-israel-s-most-failed-and-pointless-gaza-operation-ever-it-must-end-now-1. 9819484
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in