Citat:
Ursprungligen postat av
zoombo
"Åsikter och fördomar är som spikar, lätta att slå i och svåra att dra ur".
Jag köpte mot alla odds en fransk bil för några år sen och blev positivt överraskad! Välutrustad, lättmekad, billiga delar, komfortabel och bra totalekonomi. Men visst, det var ingen premiumbil men då prislappen var därefter så hade jag heller inte förväntat mig det.
Fransosernas dåliga rykte hänger kvar sen förra århundradet dom dom, bland många andra gjorde en del misslyckade skapelser men mycket vatten har runnit under broarna sen dess och hade dom inte fixat detta hade dom inte funnits kvar på marknaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Du lever på en 20 - 30 år gammal fördom. Vänligen uppdatera dig om verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
zoombo
Exakt!
När jag var yngre så hade jag också lätt att hålla fast vid gamla floskler, rykten, hörsägen och annat - oavsett område. När jag blev äldre och klokare ansåg jag att enda sättet att se om detta stämmer är att skaffa sig egna erfarenheter. Källgranska helt enkelt.
Om franska bilar hade jag tidigare hört mycket, mest negativt men nu när jag har skaffat egna erfarenheter så har jag summerat att detta inte stämmer. Sen brukar produkter/märken som konsekvent producerar dynga självsaneras och franska bilindustrin är väl fortfarande rätt välmående?
Jag är på er planhalva i detta..
Visst, det finns en del knasigheter av fransk kultur i dessa vagnar, men att påstå att de bara skulle vara skit och missfoster etc är bara trams från folk som har dålig koll och samlar skrönor…
Det finns i princip ingen bil som är bara skit, eller för all del helt perfa och felfri.
Men de flesta rullar på bra för det ändamål de är riktade till och den kvalitetsnivå etc som priset skvallrar om.
Har kört många olika franska bilar genom åren, och visst har de en del egenheter, men på det hela är det ofta trevliga och helt ok bilar.