Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Den underlige badehistorien TH har forklart i avhør er det flere som stusser på.
Da han fikk spørsmål om glasskårene på badet i 2. etasje, sa TH at det skyldtes sønnens uhell kvelden før forsvinningen.
Videre forklarte TH at han ikke hadde sett noe glasskår selv, fordi han ikke hadde vært inne på det badet og kikket - ellers ville han ha reagert. Han husket heller ikke om AE hadde nevnt glasskåret for ham. TH har også forklart at TEH hadde dratt fra S4 før de kom hjem, så da kan heller ikke de ha snakket om det. Men selvom TH hverken hadde sett, hørt eller husket om glasskårene hadde blitt nevnt, så kunne han raskt forklare i avhøret at det skyldtes sønnen og gi detaljer fra det spesielle hendelsesforløpet.
Hvis TEH knuste taklampen på badet til AEH, ville vel hun ha reagert på det?
Det må jo ha vært en synlig skade på lampen, regner jeg ihvertfall med.
Er denne historien fra et tidlig avhør?
Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Høres logisk ut dette. Lampen knuste i basketaket. Dna på en gjenstand. Fall i trapp sleping ned til første, avkledd og kvalt. Pakket inn og fraktet bort. Tror faktisk th er drapsmannen siden hans spor er fjernet.
Pakket inn og fraktet bort, ja. Det er jo selve 10 000 kroners-spørsmålet hvordan det
har foregått, og kanskje det mest krevende arbeidet for GM. Særlig hvis TH er GM.
Da har han ikke hatt mye å gå på, hverken i forhold til tid eller retningen han har tatt.
Her skulle man hatt oversikt over samtlige mulige medhjelpere og deres bevegelser
og evt. alibier. Kan være den biten politiet har jobbet med nå i vår, da det ble skrevet
at de
samlet inn elektroniske spor fra "sentrale vitner", bl.a. fra arbeidsplassen:
Interessante sitater fra artikkelen:
"Enkelte vitner har også levert inn timelister fra jobben og andre vitner er blitt bedt om å fremskaffe andre vitner for å verifisere hvor de var. Det er spesielt tidsrommet 09.15 til cirka 10.07 politiet er interessert i, men også tidsrommet frem til rundt 13.30, da Tom Hagen kom hjem fra jobb."
"En sentral person i Hagens krets forteller til Nettavisen at h*n synes opplevelsen har vært ubehagelig.
– Man lurer jo på hva politiet vil, og om de har noen mistanker rettet mot meg. Selv om jeg vet at jeg ikke har noe med saken å gjøre er dette noe jeg hadde ønsket å unngå, sier vitnet til Nettavisen.
– Det var ubehagelig.
Vedkommende ønsker ikke å utdype det han mener i mediene."
(Legg merke til at i siste sitat er personen benevnt som 'h*n' i en setning, mens det står 'han' i den andre. Kan dette være VE de snakker med?)