2021-05-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ingen kan idag utelukke at TEH er skyldig. TEH og en eller flere medskyldige.
Det er dette vi må forholde oss til.
Det viktigste må være at saken blir oppklart, og at de/den skyldige blir dømt.
Og jeg er ikke i tvil om at enkelte blir rasende, hvis det skulle vise seg at TH er uskyldig.
Da synes de kanskje det heller er å foretrekke at saken blir henlagt, slik at de kan fortsette å hate TH?

Fremkommer det i boken det nøyaktige klokkeslettet den brå bevgelsen på AEH sin mobil er registrert?

Iflg. VG: "Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst"

Fremkommer det hva det nøyaktige klokkeslettet er i boken? VG angir bare et tidsvindu på en time
Citera
2021-05-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Fremkommer det i boken det nøyaktige klokkeslettet den brå bevgelsen på AEH sin mobil er registrert?

Iflg. VG: "Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst"

Fremkommer det hva det nøyaktige klokkeslettet er i boken? VG angir bare et tidsvindu på en time

Nej, tidspunktet er heller ikke skrevet i bogen.
Citera
2021-05-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ingen kan idag utelukke at TEH er skyldig. TEH og en eller flere medskyldige.
Det er dette vi må forholde oss til.
Det viktigste må være at saken blir oppklart, og at de/den skyldige blir dømt.
Og jeg er ikke i tvil om at enkelte blir rasende, hvis det skulle vise seg at TH er uskyldig.
Da synes de kanskje det heller er å foretrekke at saken blir henlagt, slik at de kan fortsette å hate TH?
Ingen hater th om han er uskyldig. Problemet for th er den skjeve ektepakten, skilsmissefrykten ihht egne notater, hevntanker, løgner, forklaringsnekt, uttalelser fra vitner om trusler i firb med ektepakt, ulovlige våpen og andre forhold. Kan man da stole på th når han kaster mistanke over på egen sønn og ru. Hvorfor skulle sønnen drepe moren ved et uhell og dekke over dette. Uhell sikrer ikke alibi fordi det ikke er planlagt/tilsiktet. Dette drapet er tilsiktet noe som taler for at teh ikke er drapsmannen. Realiteten er at Teh ikke tør å angi egen far. Mulig søsknene tror de forsvarer broren, men dette er i så fall noe th manipulerer
Senast redigerad av LH07 2021-05-18 kl. 10:52.
Citera
2021-05-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ingen hater th om han er uskyldig. Problemet for th er den skjeve ektepakten, skilsmissefrykten ihht egne notater, hevntanker, løgner, forklaringsnekt, uttalelser fra vitner om trusler i firb med ektepakt, ulovlige våpen og andre forhold. Kan man da stole på th når han kaster mistanke over på egen sønn og ru. Hvorfor skulle sønnen drepe moren ved et uhell og dekke over dette. Uhell sikrer ikke alibi fordi det ikke er planlagt/tilsiktet. Dette drapet er tilsiktet noe som taler for at teh ikke er drapsmannen. Realiteten er at Teh ikke tør å angi egen far. Mulig søsknene tror de forsvarer broren, men dette er i så fall noe th manipulerer

Alt dette er besvart tidligere.
Jeg har ikke lest den nye boken, men en bruker skrev: "Interessant bok og nøktern bok, som belyser både for/imot den siktede som gjerningsmann. Lett å kjøpe på nett. Anbefales."
En generell betraktning, ikke rettet til deg:
Hittil har referatene vært veldig selektive, hvor blir det av referatene som peker mot TH som mulig gjerningsperson?
Man kan få inntrykk av at boken leses slik som djevelen leser bibelen.
Hadde heller ikke forventet noe annet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Citera
2021-05-18, 11:57
Medlem
Citat:
Jeg har ikke lest den nye boken, men en bruker skrev: "Interessant bok og nøktern bok, som belyser både for/imot den siktede som gjerningsmann. Lett å kjøpe på nett. Anbefales."
Hittil har referatene vært veldig selektive, hvor blir det av referatene som peker mot TH som mulig gjerningsperson?

Det beste er nok at du leser den selv.
Citera
2021-05-18, 12:10
Medlem
Citat:

Siden det er meg du siterer, uten å sitere meg, kan jeg jo foreslå at du kjøper og leser boka sjøl. Så kan du referere selv, til krampa tar deg. Du er jo i god gang ;-)
Citera
2021-05-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo

La meg tippe 09.48
Citera
2021-05-18, 12:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Det är ju svårt att se vad th ska få ut av att misstänkliggöra sonen, schematiskt sett. Sånt där slår ju lätt tillbaka. Är inte sonen inblandad så är han inte. Nånstans tror man ju att th till sluta måste ha ”sålt” en annan version av händelsen än kidnappning till barna. Kanske en olycka som förklätts. Men det håller ju inte ihop. Vore sonen möjlig att hålla för misstänkt av polisen så borde väl så ha skett redan. Nu har det ju snarast varit tvärt om. Att allt vad som skett är th som försöker skydda sonen har ju inte trovärdigheten för sig heller riktigt, när man insuper hur förtjust th annars är i sina pengar o sitt företag. Det låter mer som den förtvivlades sista grepp.

Det gick en dokumentär om Ch.wat*s på tv igår, han var tvungen att först erkänna för sin egen far (på häktet) att frun dödat döttrarna, och han sen frun, innan det gick att gå vidare, för polisen. Den psykiska investeringen i morden, och i versionen kring vad som skett framstod som lika påtagligt närvarande som de riktigt goda skälen varför morden skett eller den mentala kapaciteten att handskas med motgång o mothugg i äktenskapet saknades. Så den fixerade versionen fick liksom bändas bort med spett, för det fanns ingen reflektion bakom. Och, ja, det verkliga förloppet gick ju liksom faktiskt inte återge för någon heller. Så då blir det ju lätt kärvt.

Jag kan ju tro att Norge står inför nåt liknande här och att man till slut måste ta i med den stora trumman. Eller lilla. Det blir ändå bara krokiga mänskor av allt ljug.
Citera
2021-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Siden det er meg du siterer, uten å sitere meg, kan jeg jo foreslå at du kjøper og leser boka sjøl. Så kan du referere selv, til krampa tar deg. Du er jo i god gang ;-)

Jeg skal lese boka, men hva forhindrer deg fra å sitere fra det som taler til fordel for TH?
Du behøver ikke å svare, det er åpenbart at du bedriver cherry picking.
Ikke overraskende, men likevel avslørende.
Det som kan tale til fordel for TH, skal ikke ikke diskuteres i denne tråden.
Citera
2021-05-18, 13:33
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Jeg skal lese boka, men hva forhindrer deg fra å sitere fra det som taler til fordel for TH?

Det eneste som er avslørende er at du skal diktere hva som skal diskuteres i denne tråden..

Veit du/dere i TT er butthurte etter opplysningen som kommer fram i boken, men det finnes da grenser på selvmotsigelser...
Citera
2021-05-18, 14:21
Medlem
Fra boka:

" Det er
lite DNA i den typen biologisk materiale som er funnet på
toalettet"

" ... Eller betyr det at hun satt på do da
hun ble angrepet?"

"Urin, avføring og oppkast inneholder svært lite DNA" kan man lese her:

https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/rettsmedisinske-fag/rettsgenetikk/straffesaker/dna-analyser-ved-seksjonen

Altså kan man slå fast at det var avføring disse slepesporene besto av.

Men er ikke hovedhypotesen at hun ble angrepet i andre etasje? Har avføring kommet på badegulvet etter at hun ble avkledd på toalettet i første, altså at den var med ned fra andre? Men da bør politiet også ha funnet rester av dette i klærne hennes.
Senast redigerad av Alsagio 2021-05-18 kl. 14:24.
Citera
2021-05-18, 14:22
Medlem
Citat:

Synes ikke, at bogen kommer med ret meget, der tilgodeser TH... Men der er blandt andet dette:

- at han har haft 1 1/2 år til at skaffe sine notatbøger, breve og kort af vejen. De er rimelig afslørende med hensyn til skilsmisseplaner og hævn, som han ikke har været ærlig omkring i afhør.

- at han måske kan have 'glemt', at han talte om monero med RU, eller at RU lyver, da han først fortæller politiet om det, da han bliver sigtet.
Senast redigerad av rlk73 2021-05-18 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in