Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Om inte om vore om så hade jag tagit mittbacksplatsen. Vi får ta ut 26 istället för 23 spelare detta mästerskap. Granqvist tar helt enkelt en av extraplatserna. Enbart 23 spelare får anmälas till match, däremot, så Granqvist lär spendera mästerskapet på läktaren.
Det är därtill värt att notera att landslagen är fria att ersätta hur många skadade spelare de vill fram tills första EM-matchen.
Och visst, det är teoretiskt möjligt att tre mittbackar blir skadade under EM, eller att vi vinner med 8-0 mot Spanien, men bitch please.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Om inte om vore om så hade jag tagit mittbacksplatsen. Vi får ta ut 26 istället för 23 spelare detta mästerskap. Granqvist tar helt enkelt en av extraplatserna. Enbart 23 spelare får anmälas till match, däremot, så Granqvist lär spendera mästerskapet på läktaren.
Det är därtill värt att notera att landslagen är fria att ersätta hur många skadade spelare de vill fram tills första EM-matchen.
Och visst, det är teoretiskt möjligt att tre mittbackar blir skadade under EM, eller att vi vinner med 8-0 mot Spanien, men bitch please.
Exakt så. Jag är dessutom helt övertygad om att det tas ut fyra ytterligare mittbackar (fem inklusive Granqvist alltså) så det är verkligen inte en tillstymmelse till ko på isen. De tre som tas ut som nummer 24, 25 och 26 kommer inte att ha något att göra med vad som sker på planen ändå.
Av den anledningen är det också komiskt att det lär dyka in ett bröligt gäng här när Jesper Karlsson inte tas ut (gissar jag). Han hade inte spelat något alls ändå.
Jag känner mig hyfsat säker på att det kommer bli den här truppen, med spelare 24, 25 och 26 inom parentes:
Målvakter
Olsen
Nordfeldt
Jonsson
Försvarare
Lustig
Krafth
Lindelöf
Helander
Danielsson
Starfelt
(Granqvist)
Augustinsson
Bengtsson
Mittfältare
Claesson
Kulusevski
Ekdal
Olsson
Larsson
Svensson
(Cajuste)
Forsberg
Sema
Anfallare
Berg
Isak
Quaison
Andersson (möjligen Kiese Thelin i stället)
(Larsson)
Edit: Oops, glömde helt bort Jansson. Jag hade nog personligen lämnat honom utanför men han kommer att tas ut i stället för Starfelt eller Danielsson, antagligen mest beroende på hur situationen i Kina ser ut för den sistnämnde.