2021-05-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och detta fick jag:

"Hej,
Stefan Davidsson innehar ett giltigt CPL(A) certifikat men har inga aktiva raitings (flygplanstyper) aktiva. Det är den information som finns och kan lämnas ut."
Väldigt märkligt.. jag har mejlat igen..
Citera
2021-05-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag fick följande meddelande när jag efterfrågade hans eventuella flygcertifikat..

Nej, hans certifikat har förfallit.

Hoppla hoppla, men så konstigt. Inte förvånande.

Låter lite logiskt, vilande till en viss gräns. Bra grävt där, gå på detaljerna.

Det enda som inte är ex som ex pilot, ex simmare, ex anställd är mördare. Bra jobbat SD.
Citera
2021-05-18, 13:48
Medlem
Citat:
Och detta fick jag från en certifikat- och flygmedicinhandläggare :

"Hej,
Stefan Davidsson innehar ett giltigt CPL(A) certifikat men har inga aktiva raitings (flygplanstyper) aktiva. Det är den information som finns och kan lämnas ut."

Fel handläggare? Men visst inte flygit på kanske 19 år, vilande eller tillbakadraget. Vi kan etablera att SD icke är aktiv på annat plan än som mördare.
Citera
2021-05-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast jag har hittat massor av tävlingar, mästerskap osv på nätet så var inte fördomsfull emot vad klubbar gjort och inte gjort. Dessutom har många tövlungskalendrar digitaliseras.

Inga spår på hög nivå av den elitsimmande piloten än så länge.

Att inte, söka i detaljer är slafsigt och inte vara öppensinnad lika så.

Toppen! Visste man kunde lita på dig! Har du hittat massor? Då så. Ös på och länka. Vad intressant!

Jag hittar mest sånt här:

http://www.simsport.se/download/SMtider94-07.pdf

https://www.turebergsim.se/sida/?ID=165256

Västerås ser ut att lägga upp lite om tävlingar efter 2014 osv, guld, silver, brons iaf:

https://www.vasterassim.nu/aktiviteter/tavlingar/tavlingar-2014-18/tavlingar-2014/vasteras-meet-2014/
Citera
2021-05-18, 13:58
Medlem
Citat:
Fel handläggare? Men visst inte flygit på kanske 19 år, vilande eller tillbakadraget. Vi kan etablera att SD icke är aktiv på annat plan än som mördare.

Ja det kanske var nån prao som svarade.
Men dubbelkolla gärna du som orkar hålla igång kring detta.

Certifikat och Flygmedicin handläggare, Sjö- och luftfartsavdelningen, Transportstyrelsen, A*nneli H.
luft.certifikat@transportstyrelsen.se
Citera
2021-05-18, 14:02
Medlem
Citat:
Toppen! Visste man kunde lita på dig! Har du hittat massor? Då så. Ös på och länka. Vad intressant!

Jag hittar mest sånt här:

http://www.simsport.se/download/SMtider94-07.pdf

https://www.turebergsim.se/sida/?ID=165256

Västerås ser ut att lägga upp lite om tävlingar efter 2014 osv, guld, silver, brons iaf:

https://www.vasterassim.nu/aktiviteter/tavlingar/tavlingar-2014-18/tavlingar-2014/vasteras-meet-2014/

Vad brann du över nu? Ska jag länka meningslösa länkar i en tävling med dig?

Kommer länka vettiga länkar ner de hittas inte som nu tre totalt värdelösa länkar för att du ogillar mig, eller nått.
Citera
2021-05-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ja det kanske var nån prao som svarade.
Men dubbelkolla gärna du som orkar hålla igång kring detta.

Certifikat och Flygmedicin handläggare, Sjö- och luftfartsavdelningen, Transportstyrelsen, A*nneli H.
luft.certifikat@transportstyrelsen.se

Var en öppen fråga, för mig räcker det med att hans "pilot karriär" kostade en jävla massa pengar och gav oerhört lite och är frysen, icke aktiv eller tillbakadragen. Det är trivsamt veta att mördaren SD misslyckats med, det Nesta i livet, inte en gc klarar han av att göra utan ful, fusk loggar.

Men torde inte vara svårt återuppta "pilot" karriären. Verkar som lite tilläggsutboldning isv. Men de kostar cash. Kommer arbetslösa SD kunna investera i det, säkert låter han barn och HD svälta för sitt nöjes skull.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-05-18 kl. 14:11.
Citera
2021-05-18, 14:11
Medlem
Citat:
Vad brann du över nu? Ska jag länka meningslösa länkar i en tävling med dig?

Kommer länka vettiga länkar ner de hittas inte som nu tre totalt värdelösa länkar för att du ogillar mig, eller nått.

Länkarna är signifikativa för hur ”långt tillbaka” man kan hitta tävlingsresultaten.

De du hade hittat massor av i och med digitaliseringen och allt vad det var.
Citera
2021-05-18, 14:14
Medlem
Citat:
Länkarna är signifikativa för hur ”långt tillbaka” man kan hitta tävlingsresultaten.

De du hade hittat massor av i och med digitaliseringen och allt vad det var.

Ja det har jag. Du vet tävlingskslendrar i pdf format. I värsta fall finns de tryckta att tillhandahålla på bibliotek.

Varför ödsla tid med tre usla länkar, tror du inte folk förstår det du skriver. För att skriva mig på näsan. Släpp din fixering på mig nu.

Men. Mr barnaby kommer snart få pm med alla resultat ska du, se fågeln kvittrar.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-05-18 kl. 14:19.
Citera
2021-05-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jag är övertygad om att han hade cykeln med sig. Dels då han sa vid första förhören, innan han visste om någon hade sett honom eller ej, att han varit ute och cyklat ett antal gånger. Dels då han hittade på någon sjuk sexhistoria med LW som involverade både cykeln och blod.

SD är skyldig så att det skriker om det. Den här cykelhistorien är vad som får mig att inte ens tveka.

Är det samma cykel det handlar om? Borde ju i så fall finnas en del spår av blod på den. Eller så gör det inte det, och då är cykelsexet förmodligen en lögn?
Citera
2021-05-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det är nog delvis självförvållat att filmen kom att visas.

Först drog den misstänkte tillbaka sina uppgifter om cykelturen. Sedan uppgav han att han utsattes för ledande frågor och pressades under förhöret. Slutligen krävde advokaten, om jag förstått det rätt, att en större del av förhöret skulle visas för att ge en fullständig bild.

Det är svårt att förstå försvarets strategi eftersom förhöret knappast är gynnsamt för den misstänkte.

Även om en misstänkt pressas med beskyllningar för att ha ett jävligt dåligt minne så förväntas en oskyldig att ändå hålla sig till ämnet och inte besvara frågor i förväg, inte försöka reda ut syftet med frågorna och inte hänvisa till andra personer för att avgöra om han har ett bra minne eller ett katastrofalt minne.

Visserligen kan en oskyldig person också vara nervös eller bli arg och skrika på förhörsledarna, men det här förefaller mer ägnat att vinna tid, minska tempot i förhöret och kanske också få förhörsledarna ur balans.

Absolut är det i stort självförvållat att åklagarn ”tvingades” visa filmen.

Om jag inte minns fel var åklagarns syfte med att spela upp filmen i HovR att bevisa att han kunde knytas till brottsplatsen för tiden för mordet. Han placerar sig själv där i tidiga förhör, utan hot eller ledande frågor, men sen i TR gjorde han en kovändning och total förnekade det hela.

Det var väl därför försvaret la mer eller mindre hela förmiddagen i HovR på att försöka så tvivel för när tiden för brottet inträffade.

Sen påvisar åkl dessutom en viktig del av hans karaktär, låg tillit till vad han säger, i hur han ”anpassar” sin historia över tid från att cykla, till att inte minnas, till att vara övertygad om att han inte cykla alls efter att han delgetts information från FUP.
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-18 kl. 14:31.
Citera
2021-05-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ja det har jag. Du vet tävlingskslendrar i pdf format. I värsta fall finns de tryckta att tillhandahålla på bibliotek.

Varför ödsla tid med tre usla länkar, tror du inte folk förstår det du skriver. För att skriva mig på näsan. Släpp din fixering på mig nu.

Men. Mr barnaby kommer snart få pm med alla resultat ska du, se fågeln kvittrar.

Tryckta tävlingskalendrar på bibblan, super! Ja finns det någon som kan bläddra i arkiven så är det väl toppen! Bra Teamwork! Ser jag fram emot!

Vad nu hans simresultat har med det stora sammanhanget att göra här men såklart lite kuriosa är aldrig fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in