2021-05-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så, och OM han hade cyklat omkring inte bara en utan 3 ggr i kvarteren runt mordplatsen vid tiden för mordet så borde han ju ha hört Lenas skrik och/eller sett någon person. Han ångrar nog att han ljög om cykelturerna eftersom det bara krånglade till det ytterligare för honom.

Haha ja han framstår mer o mer som en man som ångrar det mesta såhär med facit i efterhand!

En oskyldig person drar inte tillbaka några utsagor. De gör snarare tillägg likt JS och visar sin goda vilja.
Citera
2021-05-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så, och OM han hade cyklat omkring inte bara en utan 3 ggr i kvarteren runt mordplatsen vid tiden för mordet så borde han ju ha hört Lenas skrik och/eller sett någon person. Han ångrar nog att han ljög om cykelturerna eftersom det bara krånglade till det ytterligare för honom.

Ja det ångrar han nog bittert. Undrar om han hade cykeln med sig till mordplatsen eftersom han garderar sig med den... Eller när han gjorde sig av med hennes telefon och ev mordvapen.
Citera
2021-05-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja det ångrar han nog bittert. Undrar om han hade cykeln med sig till mordplatsen eftersom han garderar sig med den... Eller när han gjorde sig av med hennes telefon och ev mordvapen.
Jag är övertygad om att han hade cykeln med sig. Dels då han sa vid första förhören, innan han visste om någon hade sett honom eller ej, att han varit ute och cyklat ett antal gånger. Dels då han hittade på någon sjuk sexhistoria med LW som involverade både cykeln och blod.

SD är skyldig så att det skriker om det. Den här cykelhistorien är vad som får mig att inte ens tveka.
Citera
2021-05-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Då är jag busschaufför. Klarat teorin men hade inget behov att köra upp. Tack det militära för att ni gav mig ytterligare en titel.

Men egentligen bara ytterligare en spik i SD kista, påbörja saker. Bli besatt och nästan lyckas. För det är ett klart misslyckande att lägga ner massor av tid och pengar för något som bara blir misslyckat.

Han har noll flygtimmar sedan ev 2001. Det imponerar, Carinah78. Ser dig gärna flyga med SD, se bara upp om han håller ett rakt föremål av metal.

Så vi har en "elitsimmare" (inga resultat syns på nätet gällande simningen vad jag kunnat hitta, kanske Avel kan trolla fram ett OS guld eller två), en sk pilot karriär, ingen militärtjänst, dykarcert fast där syns han mest flirta med varje kvinna i klubben. Att antal jobb (osäker om bordet han slog sönder på apoteket var inom jobbet eller abstinens efter sina droger, förlåt medicin).

Facit mördare, avskedad med dåliga framtidsutsikter.
Jag har sökt eventuella simresultat, men inte hittat någonting, alls. Han ska ju ha jobbat som simtränare, tävlat osv. Men hittar nada
Citera
2021-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har sökt eventuella simresultat, men inte hittat någonting, alls. Han ska ju ha jobbat som simtränare, tävlat osv. Men hittar nada

Har nog sina naturliga skäl. Simklubbarna var nog inte så aktiva på webben på 90-talet. Det man hittar handlar om VM,OS, världsrekord, klubbrekord osv.

Att han simmade och tävlade för 30 år är nog inte omöjligt trots det då. Sen har han väl inte skrutit nåt om några stora segrar och det finns kanske anledning till det då...
Citera
2021-05-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nejdå glöm det- helheten är det viktigaste i detta fallet och den lille filmsnutten var bara komplement till alla dina filer!

Smart drag av åklagarn och ge HovR en ny dimension!

Man behöver uppleva saker med alla våra sinnen för att greppa en helhet.

Nej tyvärr inga fler för tillfället men om mer blir offentligt lär det nog dyka upp här!

Det är nog delvis självförvållat att filmen kom att visas.

Först drog den misstänkte tillbaka sina uppgifter om cykelturen. Sedan uppgav han att han utsattes för ledande frågor och pressades under förhöret. Slutligen krävde advokaten, om jag förstått det rätt, att en större del av förhöret skulle visas för att ge en fullständig bild.

Det är svårt att förstå försvarets strategi eftersom förhöret knappast är gynnsamt för den misstänkte.

Även om en misstänkt pressas med beskyllningar för att ha ett jävligt dåligt minne så förväntas en oskyldig att ändå hålla sig till ämnet och inte besvara frågor i förväg, inte försöka reda ut syftet med frågorna och inte hänvisa till andra personer för att avgöra om han har ett bra minne eller ett katastrofalt minne.

Visserligen kan en oskyldig person också vara nervös eller bli arg och skrika på förhörsledarna, men det här förefaller mer ägnat att vinna tid, minska tempot i förhöret och kanske också få förhörsledarna ur balans.
Citera
2021-05-18, 13:32
Medlem
Citat:

Självklart har han tävlat och säkert varit tränare. Men ordet elit i elitsimmare är ett stort ord. Då borde han lämnat spår efter sig. Består eliten av vara bland de bästa på klubbnivå, statsbivå, länsnivå, sverige nivå.

Det sista borde vi kunna utesluta. Men pilot, utan flygtimmar, då är det världseliten minst.
Citera
2021-05-18, 13:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
I ärlighetens namn, jag försöker förstå vad du menar.
I alla dina inlägg i denna tråd.
Och jag tycker det är intressant även hur du "tänker" och "analyserar".
Ibland förstår jag.

Men just i detta?

Hela samhället är fullt med folk, tex mammor, som utan att verkligen förstår det själva
utsätter sig själva för risker.
Vi alla utsätter oss för risker, på än det ena eller andra sättet.

Vi har också alla vår egen problematik, oavsett skala/form.
Inte bara mgm, utan L och även du och jag.

Den problematiken vi alla har kommer indirekt/direkt leda oss in på vägar i livet.
Våra val är färgade av vår historia, bakgrund.
Liksom mgm:s val och likasom L:s val.
Liksom dina och mina val.
Liksom alla i samhället.

Just därför har vi lagar mm som talar om för oss vart vi inte får gå!
Gränsdragning.
En gemensam sådan.

L var lika lite perfekt som jag själv är, eller du är.
Men hon begick inget brott.

Så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Eller vad det har med saken att göra?

För i en drömvärld skulle ingen av oss välja utsätta oss för risker.
Men vi gör det ibland på olika vis.

Och en annan sak: är det ens rimligt att tänka att alla män som visar prov på någon typ av "skum"
problematik som MÖJLIGEN kan vara en fara, aldrig ska kunna ha en kvinna??
För så skulle det ju i praktiken bli om man följer dina råd.
Att alla de män som begår någon form av oroväckande handling, vid minst ett tillfälle,
ska leda till att de blir dumpad just för att de blottat en otrevlig sida?
Det blir i så fall väääldigt många som aldrig skulle få en chans...

Ja kanske önskar vi det, men jag ser det inte som realistiskt alls.

Ska då alla kvinnor skylla sig själva?

Jag vet inte, jag tycker det känns ytterst orimligt och orealistiskt.

Däremot förstår jag vad du menar att skydda sina barn, det kan appliceras på många av oss i detta fall, men inte på alla. Alla ser/förstår inte vidden av riskerna.
Ska DE straffas för det?
Eller menar du att mgm ska slippa straff pga det?
Eller få ett mildare straff pga det?

Jag försöker inte driva med dina tankar utan jag vill gärna förstå hur du menar?
Och varför.

Tack för ett mycket klokt inlägg
Citera
2021-05-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
I ärlighetens namn, jag försöker förstå vad du menar.
I alla dina inlägg i denna tråd.
Och jag tycker det är intressant även hur du "tänker" och "analyserar".
Ibland förstår jag.

Men just i detta?

Hela samhället är fullt med folk, tex mammor, som utan att verkligen förstår det själva
utsätter sig själva för risker.
Vi alla utsätter oss för risker, på än det ena eller andra sättet.

Vi har också alla vår egen problematik, oavsett skala/form.
Inte bara mgm, utan L och även du och jag.

Den problematiken vi alla har kommer indirekt/direkt leda oss in på vägar i livet.
Våra val är färgade av vår historia, bakgrund.
Liksom mgm:s val och likasom L:s val.
Liksom dina och mina val.
Liksom alla i samhället.

Just därför har vi lagar mm som talar om för oss vart vi inte får gå!
Gränsdragning.
En gemensam sådan.

L var lika lite perfekt som jag själv är, eller du är.
Men hon begick inget brott.

Så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Eller vad det har med saken att göra?

För i en drömvärld skulle ingen av oss välja utsätta oss för risker.
Men vi gör det ibland på olika vis.

Och en annan sak: är det ens rimligt att tänka att alla män som visar prov på någon typ av "skum"
problematik som MÖJLIGEN kan vara en fara, aldrig ska kunna ha en kvinna??
För så skulle det ju i praktiken bli om man följer dina råd.
Att alla de män som begår någon form av oroväckande handling, vid minst ett tillfälle,
ska leda till att de blir dumpad just för att de blottat en otrevlig sida?
Det blir i så fall väääldigt många som aldrig skulle få en chans...

Ja kanske önskar vi det, men jag ser det inte som realistiskt alls.

Ska då alla kvinnor skylla sig själva?

Jag vet inte, jag tycker det känns ytterst orimligt och orealistiskt.

Däremot förstår jag vad du menar att skydda sina barn, det kan appliceras på många av oss i detta fall, men inte på alla. Alla ser/förstår inte vidden av riskerna.
Ska DE straffas för det?
Eller menar du att mgm ska slippa straff pga det?
Eller få ett mildare straff pga det?

Jag försöker inte driva med dina tankar utan jag vill gärna förstå hur du menar?
Och varför.

Bra skrivet, tack för det.
Man ska också ha klart för sig att de män som misshandlar fysiskt eller psykiskt, visar en helt annan och god sida i början av ett förhållande. Annars skulle det givetvis inte bli något förhållande öht.

Nedbrytningsprocessen börjar dock omedelbart med fagra ord, blommor och presenter.

Nästan omärkligt vänds sedan förhållandet bit för bit. "Ha inte den där klänningen älskling. Man ser för mycket av dina vackra ben...". "Din väninna snokar lite väl mycket i vårat förhållande..".. "din mamma ringer varenda dag, vad pratar ni om?..."... Var har du varit efter jobbet? Du kommer ju hem en halvtimme senare än vanligt. "

Och så vidare - och det blir bara värre. Efter en örfil visar mannen upp en fejkad ånger: "Det var inte meningen, men du drev mig faktiskt till detta. Jag har köpt en flaska champagne till dig så att du förstår att jag ångrar mig. Jag älskar ju dig. ". (Första smällen eller grova psykningen kommer i allmänhet efter bara några månader).

Så här håller det på. En falsk omtänksamhet varvat med slag och elakheter, som leder till total förvirring för offret och det blir bara värre och kontrollen snärjer kvinnan: "... det är du och jag mot världen".

Så här håller det på.
Citera
2021-05-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD:s trafikflygarcertifikat - CPL(A) - är giltigt men har inga aktiva ratings för flygplanstyper. Detta enligt Sjö- och luftfartsledningen på Transportstyrelsen dags datum.
Jag fick följande meddelande när jag efterfrågade hans eventuella flygcertifikat..

Nej, hans certifikat har förfallit.
Citera
2021-05-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har nog sina naturliga skäl. Simklubbarna var nog inte så aktiva på webben på 90-talet. Det man hittar handlar om VM,OS, världsrekord, klubbrekord osv.

Att han simmade och tävlade för 30 år är nog inte omöjligt trots det då. Sen har han väl inte skrutit nåt om några stora segrar och det finns kanske anledning till det då...

Fast jag har hittat massor av tävlingar, mästerskap osv på nätet så var inte fördomsfull emot vad klubbar gjort och inte gjort. Dessutom har många tövlungskalendrar digitaliseras.

Inga spår på hög nivå av den elitsimmande piloten än så länge.

Att inte, söka i detaljer är slafsigt och inte vara öppensinnad lika så.
Citera
2021-05-18, 13:38
Medlem
Citat:
Jag fick följande meddelande när jag efterfrågade hans eventuella flygcertifikat..

Nej, hans certifikat har förfallit.

Och detta fick jag från en certifikat- och flygmedicinhandläggare :

"Hej,
Stefan Davidsson innehar ett giltigt CPL(A) certifikat men har inga aktiva raitings (flygplanstyper) aktiva. Det är den information som finns och kan lämnas ut."
Senast redigerad av Avel 2021-05-18 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in