2021-05-18, 12:20
Medlem
zubbis777s avatar
Jag har helt sjuka biverkningar på abilify ā 400 mg/månad... Är extremt rastlös, har en oerhörd tankedimma, icke-sammanhängande tankar. Jag kan inte ens utföra normala alldagliga uppgifter längre, som att stämma möte med någon, komma ihåg datum, tid, vad någon har sagt, eller komma i tid; allt är bara en enda röra i huvudet. Jag hade inte dessa problem innan jag fick medicinen. Trots att jag sagt allt detta till läkaren, så vägrar hon att sätta ut medicinen (jag är under LPT). Mina anhöriga tvingar mig på samma sätt att jag ska ha medicinen "inom överskådlig framtid", pga. att jag haft episoder av dåligt mående under de senaste 5 åren och det är enligt dem lösningen på mina problem. Mår helt sjukt dåligt av det här och är rent ut sagt förtvivlad över det och min livssituation.
Vet inte ens varför jag skriver det här, jag bara undrar om någon känner igen sig, och har några tips på vad man ska göra i en sån här sjuk situation där man är ansatt från alla håll?

edit: glömde att säga att jag har grov ångest också
Senast redigerad av zubbis777 2021-05-18 kl. 12:26.
Citera
2021-05-18, 12:27
Medlem
Om du har problem med psykoser så är alla dina symtom förutom rastlösheten mer kännetecknande för din sjukdom än medicinen.

Ge det lite tid så blir det säkert bättre.
Citera
2021-05-18, 12:32
Medlem
zubbis777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
Om du har problem med psykoser så är alla dina symtom förutom rastlösheten mer kännetecknande för din sjukdom än medicinen.

Ge det lite tid så blir det säkert bättre.

Och om jag inte har det då? Varför antog du det?
Citera
2021-05-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zubbis777
Och om jag inte har det då? Varför antog du det?

Jag antog det eftersom du får abilify. Den medicinen är till för att motverka psykoser. Jag har själv gått på den. Men jag blev illamående och fick ont i huvudet så jag bytte till en annan medicin.
Citera
2021-05-18, 12:40
Medlem
Port-charlottes avatar
Jag blev extremt rastlös på abilify
Citera
2021-05-18, 14:39
Medlem
zubbis777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Jag blev extremt rastlös på abilify

Samma
Citera
2021-05-18, 14:56
Medlem
Alla dreams antipsykotiska medicinervär skit som pajjar mer än nytta om inte det behövs för att individen är farlig
Citera
2021-05-18, 14:56
Medlem
Citat:
Jag har helt sjuka biverkningar på abilify ā 400 mg/månad... Är extremt rastlös, har en oerhörd tankedimma, icke-sammanhängande tankar. Jag kan inte ens utföra normala alldagliga uppgifter längre, som att stämma möte med någon, komma ihåg datum, tid, vad någon har sagt, eller komma i tid; allt är bara en enda röra i huvudet. Jag hade inte dessa problem innan jag fick medicinen. Trots att jag sagt allt detta till läkaren, så vägrar hon att sätta ut medicinen (jag är under LPT). Mina anhöriga tvingar mig på samma sätt att jag ska ha medicinen "inom överskådlig framtid", pga. att jag haft episoder av dåligt mående under de senaste 5 åren och det är enligt dem lösningen på mina problem. Mår helt sjukt dåligt av det här och är rent ut sagt förtvivlad över det och min livssituation.
Vet inte ens varför jag skriver det här, jag bara undrar om någon känner igen sig, och har några tips på vad man ska göra i en sån här sjuk situation där man är ansatt från alla håll?

edit: glömde att säga att jag har grov ångest också

400mg i månaden?
Antar att du får Abilify administrerat som injektion då, har jag rätt?

Rastlöshet har jag också problem med. Står på 10mg per dag.
Önskar jag kunde få slippa den, men att sluta ska visst vara rätt svårt...
Citera
2021-05-18, 15:05
Medlem
zubbis777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalSoul
Alla dreams antipsykotiska medicinervär skit som pajjar mer än nytta om inte det behövs för att individen är farlig

Precis

Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
400mg i månaden?
Antar att du får Abilify administrerat som injektion då, har jag rätt?

Rastlöshet har jag också problem med. Står på 10mg per dag.
Önskar jag kunde få slippa den, men att sluta ska visst vara rätt svårt...

Du menar att det är svårt att sluta pga. utsättningssymptom, eller pga. att psykiatrin ger dig dem på tvång?
Citera
2021-05-18, 15:06
Medlem
Citat:
Du menar att det är svårt att sluta pga. utsättningssymptom, eller pga. att psykiatrin ger dig dem på tvång?

Både och.
Citera
2021-05-18, 15:12
Medlem
zubbis777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Både och.

Jag förstår precis... beklagar
Citera
2021-05-18, 15:34
Medlem
All antipsykotisk medicinering har dessa biverkningar. Berätta varför du har LPT. Akuta psykoser brukar inte behandlas med abilify.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in