2021-05-16, 21:42
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Fuck Elon Musk, jävla fitta. Hoppas tesla säljer sina bitcoin så att vi slipper honom.

Haha vilket blodbad!

Han bara fortsätter mala på som att han har en personlig vendetta mot Bitcoin. Botoxansiktet måste vara bipolär eller något.

Håll!
Citera
2021-05-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
För 1 månad sen så fick du 25 ETH för 1 BTC, nu får du 13 ETH för 1 BTC. Är du Bullish på detta också? Sats förlorar värde mot ETH massivt

va? Du verkar inte veta vad eth/btc chart är.
Citera
2021-05-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
va? Du verkar inte veta vad eth/btc chart är.

1 BTC du får bara 13 ETH för det just nu, för 1 månad sen så fick du 25 ETH för 1 BTC. Bitcoin håller inte upp värde mot Top 2 Krypto som kmr flippa BTC
Citera
2021-05-16, 22:14
Medlem
Citat:
Du kanske inte har märkt det men Bitcoin's dominans minskar i ganska rask takt just nu. ETH kommer att flippa Bitcoin är ganska uppenbart.

Hur hade du tänk att Bitcoin's narrative ska funka när BTC inte är nummer 1 Krypto längre? Btw Doge är bara en 10x bort från att Flippa BTC också. De kan hända att Bitcoin är bara en Top 3-5 Krypto redan inom 1-2 år.

Just nu så kan inte ens BTC hålla $50,000. Och Elon har nyss sagt han inte gillar BTC så mycket längre. Det är Bearish signaler man inte kan ignorera.

Vad är dina teorier om Bitcoin's dominans?
Jag tror att Bitcoins dominans kommer att ligga runt 50% men det stör mig inte speciellt om den skulle sjunka till 10-20% heller. Bitcoin kan ligga vid t.o.m några procent bara och fortfarande vara internets motsvarighet till guld. Digitalt guld. På samma sätt som att fysiskt guld inte är i närheten av 50% av alla finansiella medel och tillgångsslag i världen. Så argumentet i sig är inte ett vinnande argument, det är ointressant. Bitcoin kommer ha sin plats som det stabila och betrodda orginalet även om något otroligt skulle inträffa t.ex. att 2-3 andra krypton skulle få en större omsättning än BTC. Lite som Tesla, en av de bästa bilarna du kan köpa. Den måste inte ha 30-40% marknadsdominans för att vara den bästa elbilen.
Citera
2021-05-16, 22:15
Medlem
Citat:
1 BTC du får bara 13 ETH för det just nu, för 1 månad sen så fick du 25 ETH för 1 BTC. Bitcoin håller inte upp värde mot Top 2 Krypto som kmr flippa BTC

Ja va ju precis det jag skrev, att eth gått upp mycket delvis för att folk kollat på eth/btc chart då den varit låg/undervärderad senaste åren.
eth/btc chart bröt motstånd för nån vecka sedan och har sen kört på medans bitcoin legat stilla. Så ja eth kan öka medans btc står stilla, dock är det första gången på länge vi ser så stor skillnad och generellt har det varit tvärtom, att btc styrt marknaden.
Citera
2021-05-18, 03:09
Medlem
Whyckoff utspelar sig bra om man tittar från och med februari!
Ta en titt https://www.youtube.com/watch?v=Lhf_2gJJS1I
Citera
2021-05-18, 05:17
Medlem
FladderFarfars avatar
Har en polare som klivit in ordentligt i krypto (btc och eth) och undrade om jag inte var sugen. Men jag tycker att det känns som att det tåget har gått?

Pluss att det känns ostabilt och lite "oseriöst" då jag håller på med fonder (och lite aktier) sedan 25 år tillbaka.
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-05-18 kl. 05:20.
Citera
2021-05-18, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Har en polare som klivit in ordentligt i krypto (btc och eth) och undrade om jag inte var sugen. Men jag tycker att det känns som att det tåget har gått?

Pluss att det känns ostabilt och lite "oseriöst" då jag håller på med fonder (och lite aktier) sedan 25 år tillbaka.

Om du är långsiktig investerare så är det väl bara att leta makrobottnar och positionera sig. Däremot om du trejdar så kommer du ligga på intensiven med en smärre hjärtinfarkt inom kort... med en tom plånbok.
Citera
2021-05-18, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar

Om narrativen stämmer, att Bitcoins egenskaper gör att den kommer ersätta mycket av det som idag används som store of value så är uppsidan enorm. Nersidan är bara $45k.

Med det sagt, kan det vara oseriöst att inte äga åtminstone lite Bitcoin?

Säg till om du hittar bra argument som talar emot Bitcoins narrativ. Ta det gärna som en utmaning.
Citera
2021-05-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om narrativen stämmer, att Bitcoins egenskaper gör att den kommer ersätta mycket av det som idag används som store of value så är uppsidan enorm. Nersidan är bara $45k.

Fast det verkar ju inte gå emot en trend att Bitcoin har stark dominans på store of value. Just nu så är market share dominans nere på 38.6%, och det är när man räknar med Bitcoin's som inte ens finns längre. Verkliga dominans när vi bara räknar Bitcoin's som fortfarande finns är bara 32%. Trenden är också att det kommer gå ner till 10-20%.
Citera
2021-05-18, 09:09
Avslutad
Citat:
Fast det verkar ju inte gå emot en trend att Bitcoin har stark dominans på store of value. Just nu så är market share dominans nere på 38.6%, och det är när man räknar med Bitcoin's som inte ens finns längre. Verkliga dominans när vi bara räknar Bitcoin's som fortfarande finns är bara 32%. Trenden är också att det kommer gå ner till 10-20%.

Du har tidigare visat tydliga tecken att inte ha förståelse för vad trender är. Du cherry pickar en valfri tidsram som passar dig, sedan drar du vansinniga slutsatser utifrån denna specifika tidsram.

Visst, Bitcoin kan nå de 10-20% du talar om, likväl som den kan nå 5% eller 85%. Du sitter bara och gissar baserat på en förhoppning snarare än någon kunskap.

Det vi vet är att Bitcoin alltid varit överlägsen etta på market capen och det är en styrka i sig. Ethereum eller Dogecoin eller Shiba skulle kunna flippa Bitcoin för det är ingen naturlag som säger att Bitcoin måste vara etta. Men det är intressant den dagen det sker, just nu vet vi inget om huruvida den dagen kommer uppstå.
Senast redigerad av se_där... 2021-05-18 kl. 09:12.
Citera
2021-05-18, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du har tidigare visat tydliga tecken att inte ha förståelse för vad trender är. Du cherry pickar en valfri tidsram som passar dig, sedan drar du vansinniga slutsatser utifrån denna specifika tidsram.

Visst, Bitcoin kan nå de 10-20% du talar om, likväl som den kan nå 5% eller 85%. Du sitter bara och gissar baserat på en förhoppning snarare än någon kunskap.

Det vi vet är att Bitcoin alltid varit överlägsen etta på market capen och det är en styrka i sig. Ethereum eller Dogecoin eller Shiba skulle kunna flippa Bitcoin för det är ingen naturlag som säger att Bitcoin måste vara etta. Men det är intressant den dagen det sker, just nu vet vi inget om huruvida den dagen kommer uppstå.

För övrigt undrar jag om Marketcape säger så mycket iom att man blandar kryptos som har olika värde propsitioner med varandra.

Bitcoins funktion som store of value, är helt oberoende av huruvida DeFi exploderar eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in