Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Vad jag kan se är det bara folk inom Ebba-sekten som kommit upp i över 2000 inlägg i denna tråd och vissa av er närmar er 3000 med ett femtiotal om dagen.
Jag trodde jag började nå in i Volvon med min fråga men plötsligt försvann han och fyra andra kom in i hans ställe.
Alla ni slänger er med begreppet lögnare, men ingen av er svarar på frågan
Min första invändning för hur Ebba genomfört denna affär är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.
SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.
Jag menar att detta för en oinsatt person, 80 plus, som upplever sig lite påstressad kan verka som att det är en oberoende mellanpart som kan ställas till svars juridiskt, ifall priset är orimligt lågt.
Hittar du några lögner eller orimliga antaganden i detta?
Ska faktiskt försöka svara dig och jag hoppas lite tränger in nu.
Ebba hade inte uppbackning av någon stureplansbror.
Det var Anticimex som gjorde en utökad överlåtelse besiktning i 2 dar.
Det var minst en värdering och Notars värdering 4.2 milj finns i tråden.
Esbjörn och Ebba kom överens om en köpeskilling baserad på värderingen.
Den blev 3.9 milj då värderingen gällde om fastigheten var tömd och sanerad.
(Det är den inte och den ende som hämtat bort sina prylar är Matz)
Efter detta anlitades en mäklarfirma för ett skrivuppdrag.
Efter efter efter efter efter efter efter.... tror jag blir efterbliven på dig!
Den mäklaren som senare kontaktades när köpet redan var överenskommet, har ett standardiserat kontrakt för skrivuppdrag.
Där finns en paragraf som lyder: parterna är medvetna om att inget mäklaransvar föreligger, då endast ett köpeavtal framtagits i enlighet med parternas vilja.
Man upplever sig väl inte påstressad av att någon oberoende med kunskap sen ordnar med alla papper, kollar fastighetsregister, skriver ett juridiskt korrekt köpeavtal och ser till så rätt uppgifter står med.
Herregud det är ju väldigt avstressande att inte behöva göra det själv, utan få avtalets punkter uppläst, säga till om något ska ändras och bara se till att lämna sina korrekta uppgifter när man själv pratar med den som fixar allt sånt.