2021-05-17, 21:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Vi tar det igen eftersom du är den största dyngspridaren i denna tråd, och om du inte bara är ett troll som slänger ur sig lögn- och hatanklagelser, utan vi båda vill ta oss framåt så ber jag dig läsa igen och försöka förstå vad jag skriver och bemöta det.

Min första invändning för hur Ebba genomfört denna affär är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Jag menar att detta för en oinsatt person, 80 plus, som upplever sig lite påstressad kan verka som att det är en oberoende mellanpart som kan ställas till svars juridiskt, ifall priset är orimligt lågt.

Hittar du några lögner eller orimliga antaganden i detta?

Vad är en stureplansbror ?
Bror till Sture ? I så fall vem är Sture?
2021-05-17, 21:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Vi tar det igen eftersom du är den största dyngspridaren i denna tråd, och om du inte bara är ett troll som slänger ur sig lögn- och hatanklagelser, utan vi båda vill ta oss framåt så ber jag dig läsa igen och försöka förstå vad jag skriver och bemöta det.

Min första invändning för hur Ebba genomfört denna affär är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Jag menar att detta för en oinsatt person, 80 plus, som upplever sig lite påstressad kan verka som att det är en oberoende mellanpart som kan ställas till svars juridiskt, ifall priset är orimligt lågt.

Du får gärna ta fram en lögn som jag har postat i husaffären. Först då kan jag bemöta det.
Om du hittar någon.
2021-05-17, 21:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Barry är en psykolog som gjort en kognitiv undersökning av Esbjörn alltså? Tack, fan att det skulle ta en vecka och 12 inlägg att få det svaret istället för att få motfrågor på Binninges skostorlek etc etc.

Men allright, tack för det, vi kommer nånvart.

Vad tycker du jag har spridit för lögner då?

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Jag svarade dig för en vecka sedan.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Tydligen var det pärlor för svin.
2021-05-17, 21:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vad är en stureplansbror ?
Bror till Sture ? I så fall vem är Sture?
En farbror som heter Sture Plan kanske?
Släkting till Ebba?
Men efternamnet stämmer inte, konstigt.
Kan det vara en Sture Plan, som gift sig med Ebbas faster kanske?

Senast redigerad av Knut-Anne 2021-05-17 kl. 22:25.
2021-05-17, 21:58
Medlem
Citat:
Det är dagens sanning, underbyggt med länkar och citat ett flertal gånger i denna tråd.

Har du underlag på att det fanns fler intresserade köpare?

Antagligen inte eftersom hela Ebbas sekt i denna tråd är att kalla belagd fakta för lögn och ösa ur sig påståenden dom aldrig kan backa upp.

Så sanningens ögonblick;
På vad baserar du att det fanns andra intresserade köpare?
Du har sämsta kollen på fakta i tråden, ändå är du skitförnäm och dryg. Både Binninge och Majkgård säger att det fanns flera intresserade köpare. Men du vet förmodligen inte vilka Binninge eller Majkgård heller är....

https://www.docdroid.net/Eopt5cm/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-71-yttrande-samt-bevisuppgift-fra-pdf#page=4
2021-05-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
En farbror som heter Sture Plan kanske?
Släkting till Ebba?
Men efternamnet stämmer inte, konstigt.
Kan det vara en Sture Plan, som gift sig med Ebbas faster kanske?
Stureplan är ett kodord som vänsterextremister använder, om man sättet ordet före någons namn så har det samma betydelse som det gamla ordet ”kapitalist” som ingen normal människa längre nyttjar eftersom alla har lite aktier och fonder. Förutom dessa misslyckade individer som tror att samhället ska hålla med mat och husrum åt dem för att de har ont i ryggen och är utbrända. Om de inte får sina bidrag så beror det på Stureplansfolket som inte betalar nog med skatt...
2021-05-17, 22:06
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Det är dagens sanning, underbyggt med länkar och citat ett flertal gånger i denna tråd.

Har du underlag på att det fanns fler intresserade köpare?

Antagligen inte eftersom hela Ebbas sekt i denna tråd är att kalla belagd fakta för lögn och ösa ur sig påståenden dom aldrig kan backa upp.

Så sanningens ögonblick;
På vad baserar du att det fanns andra intresserade köpare?

Länka gärna till inlagan till tingsrätten, där erbjudandet att hålla henne skadelös finns med?
Näh, tänkte väl de....

Vad jag baserar fakta på att det fanns andra intressenter?
På det Esbjörn själv sagt givetvis!
Även att han kontaktade Matz, men han hade inte tid att komma.
2021-05-17, 22:11
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Gick tillbaka till denna konversation mellan oss för en vecka sen, som ditt senaste svar när jag bad om underlag, vilket du som vanligt inte kunde ge.

Som vanligt häver ni ur er namn och händelser som ska ha ägt rum men underbygger dom sällan eller aldrig.

"Esbjörn pistolhotade Ebba, plus att du ljuger hela tiden, Ebba är inte ens politiker"
"Ebba är partiledare för KD, {länk till wiki och riksdagen}, när ska Esbjörn pistolhotat Ebba?"
"Vet du inte det, det vet ju alla. Du måste ha dåligt minne"

Dags för Ebbas sekt att sluta anklaga andra för att vara lögnare och börja backa upp sina påståenden med annat än mer påståenden.

Men det gör ni aldrig.
Börja med polisförhöret du nyss satt och citerade eller för all del vem fan den där Barry var. Du verkade ju ha stenkoll

Polisförhöret finns i tråden.
Barry Karlsson leg.psykolog är den som i dec på uppdrag av Monika Pernroth Lüllmaa, gjorde en psykologutredning av Esbjörn Bolin.
Den finns också i tråden då den är inlämnad till tingsrätten av Binninge.
2021-05-17, 22:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det kan ju vara detta - att Esbjörn bryter avtalet, och Ebbas uttalande bekräftar detta.
Anbud-accept-

Tänk er om de agerat "live" mot varandra, och sagt samma sak.

Esbjörn.
"Avtalet gäller inte mig, jag förstod inte vad jag skrev på. Vill inte sälja fastigheten"

Ebba:
"ok"
Ebba:
"Är det så att du inte vill, så köper jag inte fastigheten av dig"
"Här får du mitt uttalande skriftligt."

klart!
(typish)

Du skriver precis lika urbota korkade inlägg som alltid.

Denna gången glömde du visst nästan allting som Esbjörn sa.
Som, t.ex.

- Jag har redan betalat tillbaka handpenningen.
- Jag betalar tillbaka handpenningen senast imorgon.

Åsså 9 månader senare så har han fortfarande inte betalat tillbaka handpenningen.

Hur var det nu, du anser vill jag bestämt minnas att om man inte betalar i tid så är avtalet ogiltigt.
Alltså gäller inte detta "nya avtal" mellan Esbjörn och Ebba, för Esbjörn har brutit det också. Även detta har jag redan förklarat för dig flera gånger den senaste veckan. Men precis som vanligt förstår du absolut ingenting.
2021-05-17, 22:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ska ni snacka ihop er så ni Ebba-iter har en gemensam syn på vad gjort, eller... inte gjort.

Återigen förstår du absolut ingenting, du förstår inte ens någonting så trivialt som att de två inläggen du citerar inte säger emot varandra på någon punkt. Tvärtom faktiskt. Ingen kan verkligen bli mer korkad än vad du är.
2021-05-17, 22:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Barry är en psykolog som gjort en kognitiv undersökning av Esbjörn alltså? Tack, fan att det skulle ta en vecka och 12 inlägg att få det svaret istället för att få motfrågor på Binninges skostorlek etc etc.

Men allright, tack för det, vi kommer nånvart.

Vad tycker du jag har spridit för lögner då?

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Äh jag ids inte ens svara den där längre.
Faktaresistens De Luxe ingen idé försöka.
2021-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaså menar du Densias värdering. Det står ju olika datum på den värderingen. Den är skriven i slutet av februari, det vet du va? HUr var det nu med sådana värderingar som har olika datum? Är dom ok?

Skriven och besöket kan vara olika dagar, de var till huset den 25e.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in