Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Jag är dock inte förvånad över att många backar Nardos för det som skrivits om henne här är nog bland det värsta jag har läst. Okej att man inte gillar Nardos beteende men att likställa henne med det ena och det andra är bara elakt och vidrigt, att sitta och generalisera och annat. Så ja, vore konstigt om de inte reagerade för jag håller med, ingen ska behöva komma ut och läsa det som skrivits om henne här.
Själv bedömer jag personer efter vad de gör! Många här sitter och kopplar ihop beteende med härkomst, läggning o.sv. Så om Judith är sarkastisk så är ALLA som har likadan läggning som henne sarkastiska?!!!
Eller Anders Eklund är Svensk och seriemördare, ja men då är alla Svenskar seriemördare!
Alltså ge objektiv kritik men visa respekt mot era medmänniskor och vart vi än kommer ifrån, vilka vi än är så är alla lika mycket värda. Det är negativa handlingar och beteenden som vi kan ogilla eller störa oss på!
Jag köper (typ) vad du skriver. Många här har varit äckliga och nedlåtande av de anledningar du tar upp, MEN majoriteten (vågar jag påstå) har liksom jag stört mig på just hennes agerande och beteenden och jag kan lova dig till 100% att det inte har någonting med hennes hudfärg att göra. Jag hade stört mig EXAKT lika mycket på henne alldeles oavsett härkomst... Så att vända det till att alla tycker illa om Nardos p g a att hon har mörkare hud, det är värst av allt tycker jag.
Ja, det är vidrigt med folk som skriver nedvärderande p g a etnicitet och ursprung, men det är lika vidrigt med folk som ska vrida allt till rasism där det inte finns någon. För då får plötsligt ingen skriva något negativt alls vad gäller HUR HON ÄR SOM PERSON, för då är man rasist??!?!!!
Personligen tycker jag att Nardos framstår som egoistisk, ouppfostrad, falsk, puckad och emotionellt jävla störd och DET är anledningarna till att jag inte gillar henne. Ingenting annat.