Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Efter allt jag har läst i det här fallet och med allt jag vet om kvinnor i såna relationer som Lena (men även HD) var, så har jag förstått att många vill ha ett snyggt avslut, bli lämnade ifred och få någon form av upprättelse för att kunna ta sig ur förhållandet med åtminstone lite heder i behåll.
Problemet är att de aldrig kommer få det, för den här typen av "män" anser sig äga kvinnan och hon har inte ett dugg att säga till om.
Du har väl inte missat vad kvinnor i såna förhållanden berättar och vad sakkunniga har att säga? Eller läser du inte sånt som inte passar just din agenda?
Ja.
Upprättelse är fullt begripligt, men även den stora faran. Förståeligt bland alla dubbla löften och lögner, men ang hedern i behåll är det bättre att lägga det på hyllan och dra.
Otroligt svårt om kränkt, förbannad, nedtryckt och dåligt behandlad. Dold i skymundan även när skilsmässa är ett faktum.
Det handlar om frustration, bitterhet att vara lurad.
Är det eg en färgstark driftig personlighet så är det svårt.
HUR störd och farlig han är vet VI retroaktivt - så det är lätt att sitta på kammaren och kackla snusförnuftigt (inte du) om vad hon borde gjort.
LW trodde föga att så var fallet när charmören dök upp, då hade hon inte ens gått ut.
De hade en SD-ego-deal om att ligga lågt en tid (inte logga gemensamma äventyr) men USA visar väl vad han går för som åker med exet.