2021-05-17, 11:16
Medlem
Honan6s avatar
Jag fick se att SD njuter av andakt. Om det är för att han tagit FTF eller snarare av att visa alla att han minsann inte alls påverkas av sin situation är svårt att veta. Förstånd till att inse hur nedrigt och vedervärdigt kränkande hans njutning av livet kan upplevas av Len*s barn, övriga anhöriga och vänner finns inte.

SD får känslor av andakt när han firar FTF med spa-bad och film
www.bildtagg.se/bild/4rztcsu1n3wu14mu32tggoh

"Firade med ett bad och den känsla av andakt som endast en gammal långfilm med Peter Stormare och Nicholas Cage på TV kan ge infann sig snart."

Found it HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Kumla Härads avrättningsplats

---

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:
https://gofile.io/d/mG9dzO (hur många hjärnceller i SD:s huvud är i funktion egentligen?)
Citera
2021-05-17, 11:16
Bannlyst
OM... Jag har gjort rätt nu, så skall samtliga filer som har hämtats ut från Tings & Hovrätten finnas om man klickar på länken, och det är en jävla massa filer.....
(fan vad kass jag är på sånt här)
Allt som jag har i Lena fallet skall finnas där.
Aktbilagor, filmer, ljud, foton mm.

Nu finns det inget mer att hämta ut, utan det är bara domen från Hovrätten som fattas.

Jag har heller ingen aning om hur länge filerna finns kvar eller hur det funkar, så skynda er in och plocka det ni tycker är intressant.

Nu har jag tyvärr inget annat att dela med mig av eller bidra med.

Varse go !!

https://gofile.io/d/S9BF3g

// Avd.9
Citera
2021-05-17, 11:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man kollar i aktbil 145, Lenas tidslinje, syns inte telefonsamtal under de två turer hon tar till och från bostaden, däremot chattar hon med Norgegänget (JH och RN) under den första.

Hon snackar i telefonen med däremot med JJ mellan de två vändorna, där hon säger att hon ska borsta tänderna, man hör att hon är i badrummet. Hon sager att hon ska logga lite och sen gå och lägga sig.

Samtalet slutar vid 23:54:53, och vid ca 23:52 säger Lena att hon har ett mail och att hon är tyst en stund för att läsa. Därefter vid 00:01 lämnar hon bostaden (trots alltså att hon nyligen sagt att hon ska lägga sig).

Just det att hon inget säger till JJ vem som "mailat", (liksom hon säger till JJ att "någon" sagt till henne att cachen låg blottad), säger mig vem som skickat ett meddelande.

Var är detta "mail"?

Detta är alltså den 11/5? När hon kommit tillbaka in? Hon talar med SD på telefon därefter?

Är det meddelande på Telegram men hon kallar det för mejl?

Eller kan mejlet tas bort utan att det lämnar spår ?
Citera
2021-05-17, 11:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har PW tappat bort det?

Såg inget annat än det här i nya Ab 17 heller:
Vidarekoppling samtal, 2018-05-11 22:44:01 00:00:06 46706969300 J*örgen J*ohansson 46705909622 Wesström, Lena

Vad menar du med det?

Och jag pratar inte om vidarekopplingen. Den är under det att Lena har gått hemifrån, och hon svarar inte på JJs samtal.

Mailet, är förmodligen inte ett mail, utan Telegram?
Och det är försvunnet förstås.

Det är ju helt klart för mig att det är SD som skrivit något, och den väntan som Lena har där lena säger till JJ att hon läser, det undrar man ju över om det var ett långt meddelande eller om det blev en konversation mellan SD och Lena.
Förmodligen det sista.

Lena återvände ju hem, varför?

Rättelse:
Ser att jag skrivit fel tidpunkt för Lenas samtal mellan vända 1 och vända 2. Samtalet med JJ slutar 23:54:53

Korrigerad tidslinje 11-12 maj:

Lenas rörelser 11- 12 maj- 18, tidslinje:

A 145/34

VÄNDA 1 mellan ca 22:41- 23:08

22:41:00 ca tid Lämnar Lena bostaden
22:44:01 ringer JJ till Lena, varaktighet i 00:00:06 (sex sekunder)tills det
22:44:01 vidarekopplas
Lena går en runda kring Vivallaskogen/ Vivallaringen/Vivallaskolan, sedan går Lena via skogen och gångvägen till Fågelbärsgatan och hemåt
22:54:00 ca tid står Lena vid Vivlallaskolan
23:04:44- 23:07:37 chattar Lena med Norgegänget (JH och RN
23:08:00 ca tid är Lena hemma igen
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

23:24:34- 23:54:53 Pratar Lena med JJ, Lena säger under samtalet att hon är i badrummet

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

VÄNDA 2 mellan ca 00:07- 00:15

Under denna tid syns inga chattar eller samtal i tidslinjen.
00:07:40 ca tid Lämnar Lena bostaden igen, går längs Fågelbärsgatan
00:08:00 ca tid står Lena vid Fågelbärsgatan
00:08:54 sms från Lena - SD Hallå
00:08:54 sms från Lena - SD Hallå
00:08:55 sms från Lena - SD Hallå
00:09:00- 00:10:00 står Lena kvar på Fågelbärsgatan
00:11:28 är Lena på väg hem igen
00:15:52 är Lena hemma

00:32:23 ringer SD 11414
00:34:26 ringer SD 112

01:33:19 tar Lena bild på strumphållare
01:37:29 - 00:38:42 ringer Lena JJ
Citera
2021-05-17, 11:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Han skiljer sig, har en relation med HD när hon var gift. Hon skiljer sig, relationen pågår. SD involverad enligt vad JS säger. LW blir mördad. Relationen svalnar för att helt avslutas när JS vill visa sanningen om deras relation.

Är JS bara en nyttig idiot, en bricka i HD och SD dödsdansande? Var ett mord det som skulle ena de två igen? HD med sitt öppna hat mot LW utnyttjar JS för få bevis på SD totala kärlek, det vill säga han mördar LW?

"allt blir bra nu"

Inget nytt ovan, men bollar ut bollen om någon har något tillföra. Jag fastnar lite i detta, kan det stämma.

Försvaret valde att inte ställa frågor till JS. De hade ju kunnat försöka framställa honom som en försmådd älskare. Anledningen till att de inte gjorde det tror jag är att ”det finns svart på vitt” det han påstår.

Sen återstår det att tolka och att få ihop alla pusselbitarna till en helhet.

Å ena sidan HD/JS.
Å andra sidan HD/SD.
Å tredje sidan SD/LW.
Å så HD/LW mitt i alltihopat.
Citera
2021-05-17, 11:43
Medlem
MrBarnabys avatar
Fick detta "PM" angående flygcertifikatet:

Stefan har JAR FCL med ME,IR och SP samt frusen ATPL enligt JAA och Luftfartsverket. Det går ej att få ett mer komplett yrkesflygcertifikat för flygplan med fasta vingar i Europa. Certifikatsnummer SE- följt av personnummer. Utfärdat 2001-10-25. Allt kontrollerbart och offentligt hos Luftfartsstyrelsen.

Citera
2021-05-17, 11:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Stefan har JAR FCL med ME,IR och SP samt frusen ATPL enligt JAA och Luftfartsverket. Det går ej att få ett mer komplett yrkesflygcertifikat för flygplan med fasta vingar i Europa. Certifikatsnummer SE- följt av personnummer. Utfärdat 2001-10-25. Allt kontrollerbart och offentligt hos Luftfartsstyrelsen.

Frusen?
Citera
2021-05-17, 11:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Frusen?
Nu har jag googlat.
Frozen betyder att han har klarat alla tentor men inte uppfyllt de 1500 flygtimmar som krävs för certifikatet.
Citera
2021-05-17, 11:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Frusen?
Jag googlade lite snabbt, hittade det här

https://aviation.stackexchange.com/questions/34100/what-is-a-frozen-atpl

A Frozen ATPL holder refers to somebody who has passed all the required theoretical exams but does not qualify him to be issued with a full ATPL until he has logged a total of 1500 hours.

Citera
2021-05-17, 12:07
Medlem
Citat:
Försvaret valde att inte ställa frågor till JS. De hade ju kunnat försöka framställa honom som en försmådd älskare. Anledningen till att de inte gjorde det tror jag är att ”det finns svart på vitt” det han påstår.

Sen återstår det att tolka och att få ihop alla pusselbitarna till en helhet.

Å ena sidan HD/JS.
Å andra sidan HD/SD.
Å tredje sidan SD/LW.
Å så HD/LW mitt i alltihopat.

Jo, kan ibland känna jag behöver ta ett omtag om vissa saker.

Dock tycker jag det faktum att kontakt fanns fram tills han går till polisen för klargöra saker.
Citera
2021-05-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Någon som ville få ut det snabbt att SD lyckats, men misslyckats.

Fast yrkesflyg? Läste snabbt på en utbildare privatflyg utbildning kallades det. Men torde vara att du kan flyga gods och enstaka passagare.

Men varför skulle 9/11 hindrat honom, enligt hans utsago. Bara en fundering.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-05-17 kl. 12:19.
Citera
2021-05-17, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Detta är alltså den 11/5? När hon kommit tillbaka in? Hon talar med SD på telefon därefter?

Är det meddelande på Telegram men hon kallar det för mejl?

Eller kan mejlet tas bort utan att det lämnar spår ?

Jag tror också att "mailet" är Telegram. Som är raderat.

Jag har just gjort ett nytt inlägg som svar till devel med en rättelse om vilken tid hon pratar med J*rgen J. Råkade nog kopiera in typ samtalslängden eller något i misstag.

Lena pratar inte med SD i telefonen vad vi kan se iaf.

Tyvärr finns inget som visar att de stämt träff eller annat som visar vad de har bestämt mer än att vi vet att Lena var till Vivallaskogen.

Lena säger till JJ den 12 maj i ett samtal kl 29:54- 22:39, dvs kvällen efter Mållganatten och efter As kalas hos UW:

A158/190
"L W: Nej det tror jag inte han kommer nog sen men eh .. nu ... så då tänkte jag att jag ska ta
och gå en tur till min gömma det var lite dåligt ljus igår när jag gick .. jag ska gå och titta till
den .. den sitter lite .. dom har röjt i skogen men jag måste byta om lite.
J: Är det i .. i närheten?
LW: Ah det är christmas. Eller hur var det, hade du eller hade du inte loggat den? Jag
kommer inte ihåg.
J: Nej christmas har jag inte loggat.
LW: Näe ..
J: Det. ...
L W: Min virkade .. ( ohörbart)
J: Den har jag inte ens ... har jag inte ens sett.
LW: Näe ..
J: jag har som inte statiat datorn ikväll.. måste jag kanske ( ohörbart) där har vi en logg på
gång .. det haunted house of harsta. Har ... harsta .. det är min nästa .. nästa logg. Jaha .. vad
säger du har du nån virk-cache?
LW: Det är ingen virk-cache det är finalen som jag har virkat en julkrubba till.
J: Jahaaa okej ..
LW: Absolute christmas det är en ju ... det är en nötknäckar-kalender. Jag går bara in i
garderoben ett ögonblick.
J: Ja ja ja .. gör det du. Men är det en trad då?
L W: Nötknäckarkalendern?
J: Ja men .. nehe och då är det en .. myst?
L W: Då är det per definition en myst.
J: Ja ... absolute christmas ..
LW: Yes it is.
"
//
s 203
"L W: Det är jättefint när det lyser .. fasen! Jag får gå hit en gång till.. men jag ska bara titta på
den från lite olika .. nej men den här sitter bra .. det var nån som sa att dom har röjt ur så
mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men .. äh .. för tusan det här går väl bra.
"
Så "nån" har sagt til henne att cachen syns lite väl mycket och att den behöver synas till. Hon var där natten innan, men det var lite dåligt ljus då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in