2021-05-17, 14:58
Medlem
HatarIslams avatar
Det har kommit många rapporter att palestinierna inuti israel också skapar problem internt i landet. Många knivattacker och liknande som skett och fortfarande sker.
Citera
2021-05-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
Du är en sån som sitter och ljuger rakt av i inlägg efter inlägg, samt skapar, sprider propaganda och hat. Kan du komma med en källa att Yigal var en extremist, och att det var en missil som dödade honom? Nedan har du min källa. Horunge.

"Doctors at Asaf Harofe Medical Center announced on Monday that Lod resident Yigal Yehoshua, 56, had died of wounds which he had sustained during riots in the city a week ago, after being hit in the head with a brick."

https://www.jpost.com/israel-news/suspect-arrested-for-severely-injuring-arab-child-amid-countrywide-riots-668342

inlägget från källan var oklart, och jag ändrade den innan din replik.
Citera
2021-05-17, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Ännu en gång så bevisar du min poäng...

Ironin i att klaga på ett inlägg tar med historia är talande

Om du tror att jag försvarar terrorister så spelar du förmodligen dum med mening eller så har ditt muslimhat tagit över dig helt.

Hela din tankekraft slutar vid "Hamas är terrorister" Sedan tar din hjärna semester och lägger sig på stranden.

Senaste dagars demonstrationer och otroliga stöd för Palestina har i alla fall visat att världen inte delar er trångsynta världsbild. Ni hatare kommer aldrig vinna i längden

Så tråden handlar om mig nu?
Varför kan du bara inte svara på frågan om du ändå väljer att svara?

Vad anser du om att Hamas är stämplade som terrorister av omvärlden och att Palestinas befolkning vill rösta på Hamas?
Vad anser du om muslimska terroristorganisationer som inte "krigar" för sin frihet mot Israel?
Vad anser du om att Hamas mål är att utplåna Judarna och ha all mark för sig själva?
Citera
2021-05-17, 15:09
Medlem
🔺 Elavbrott i stora delar av Eshkol pga 🚀, bosättarna upmanas att använda egna el-generatorer enligt Haim Yellin ledaren för regionen.
Citera
2021-05-17, 15:13
Avslutad
Citat:
Trollar du nu?

Jag har i detalj svarat på allt det. Långt mer detaljerat än någon annan i tråden.

Ännu ett bevis på att ni alla får ett systemfel i huvudet så fort "Hamas, terrorister" dyker upp.

Men fortsätt stötta din lösning, bomba civila till oändligheten, och sen lite till. "Hamas är ju terrorstämplat!"

Se hur långt ni kommer på det

I brist på svar så använder man smileys? Typiskt.
Försöker en till gång, sedan ger jag upp.

Du har inte en enda gång svarat på varför du stöttar terrorister och anser att Våld är en bra lösning när "diplomatin" inte funkar?

Palestina har fått många förslag på fredliga lösningar. Dom nekar allt, vill bara ha våld och hela Israel.
Du måste förstå det.
Citera
2021-05-17, 15:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
🔺 En Israelisk extremist Yigal Yehoshua har dödats i Lod efter gårdagens strider med Palestinier rapporterar Israelisk TV.

OBS. Lod är en stad I israel och inte västbanken.

Hamas krig emot terrorismen har skördat sitt första rättmätiga offer. Deras ratio med 3000 raketer per dödad terrorist får dock bättras på lite om de skall ha en chans i framtiden.
Citera
2021-05-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Israel är inte terroriststämplat, vilket hamas är. Israelhar inte blivit dömda i någon domstol. Har du problem med det kan du ta det med dom eller resa ner till gaza och kämpa för din sak.

Israel är inte terror stämplad av västländer än och det är finns många rättegångar emot Israel för krigsbrott inom ICC som pågår.
Citera
2021-05-17, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hamas krig emot terrorismen har skördat sitt första rättmätiga offer. Deras ratio med 3000 raketer per dödad terrorist får dock bättras på lite om de skall ha en chans i framtiden.

Tänk, bara tänk, om Israel hade skickat iväg 3000 raketer mot Israels befolkning.
Men det är bara okej att göra det ifall motståndaren är välutvecklad och har ett försvar för sina civila.
Annars är det terrorism.
Citera
2021-05-17, 15:19
Medlem
Melange5738s avatar
Har ni hört det där Pallywood-argumentet att tunnlarna används för att smuggla in mat och förnödenheter åt palestinierna? Från Israel... inte Egypten. jo tjena.
Citera
2021-05-17, 15:20
Medlem
Giant Squids avatar
PLO var en gång terroriststämplat. Nu är dom erkända av Israel och det internationella samfundet och har talat i FN. Det betyder, att stämplingar som denna inte behöver vara för evigt.
Hamas har tagit dom nödvändiga stegen mot detta.
Citera
2021-05-17, 15:21
Medlem
🔺 Ny intervju med en fd Israelisk officerare inom IDF berättar hur Israel terroriserar Palestinska befolkingen och begår krigsbrott.

video: https://streamable.com/lhhhhm
Citera
2021-05-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
I brist på svar så använder man smileys? Typiskt.
Försöker en till gång, sedan ger jag upp.

Du har inte en enda gång svarat på varför du stöttar terrorister och anser att Våld är en bra lösning när "diplomatin" inte funkar?

Palestina har fått många förslag på fredliga lösningar. Dom nekar allt, vill bara ha våld och hela Israel.
Du måste förstå det.

*Suck* Du har ju inte ens läst inläggen... Låt mig hjälpa dig lite:

Citat:
Vet du ens att Palestina gång på gång har försökt lösa detta genom officiella kanaler som FN och att Israel, tillsammans med USA blockerat förhandlingarna flitigt?

Om Israel hade kommit och tagit halva Sveige, hade du gett bort det gratis eller kämpat för att få det tillbaka? Om Israel har rätt att försvara sig, har inte Palestina det också? Enligt FN har alla stater rätt att försvara sig. Jag hade fanimej aldrig gett bort en meter från svensk mark till någon i alla fall.

Båda parterna har tackat nej till olika deals vid olika tillfällen men Israel har UTESLUTANDE varit minst intresserade av fred under en lång tid. Detta på grund av att man har oändlig backup av USA som tilldelar landet bistånd och vapen årligen.

INTE NOG MED DET så har USA aktiv missbrukat sitt veto för att hjälpa Israel att tacka nej till freden. Detta är allmänt känt och hade du bara tagit dig lite tid till att läsa om konflikten hade du vetat det:

Källa

Idag är Israel föga intresserade av fred och vill bara ha mer krig för så länge USA är där och ger support så kan Israel bara ta mer mark och utplåna den palestinska urbefolkningen mer.

Är färdig med dig nu, du skämmer ut dig själv och resten av rasisterna här. JHD har i alla fall lite humor, du är bara tråkig.

Oj du verkar verkligen ha blivit ledsen av fakta... Det är okej du överlever.
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-17 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in