2021-05-17, 14:40
Medlem
Modiga Palestinier kommer att fortsätta kämpa för friheten. Etnisk rensning är INTE ok.
Citera
2021-05-17, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Ditt inlägg bevisar min poäng om binär världsbild ännu mer...

Du fattar väl att denna konflikt är otroligt lång och har tagit massor med vändningar fram till nu? Du fattar väl att hela Gaza är under ockupation och folk som lever där är ibland mindre värda än Israeliska husdjur, rent juridiskt? Vet du ens att Palestina gång på gång har försökt lösa detta genom officiella kanaler som FN och att Israel, tillsammans med USA blockerat förhandlingarna flitigt?

Palestina provade en fredlig juridisk lösning och fick äta amerikanska raketer.
Palestina provade sedan en våldsam lösning och fick äta amerikanska raketer.

Vad tror du hade hänt om alla svenskar stängdes in i Norrköping och ockuperades av Israel? Varje gång vi försöker med något möts vi av amerikansk krigsmakt. Hur länge tror du vi hade klarat oss mot det? USA hade tagit Sverige på en eftermiddag. Sen sitter det rasistiska idioter på forum och skriver att "svenskarna minsann är getter och inte ens kan vinna mot Israel"...

Och allt eftersom det står i en 3000 år gammal jävla religiös text? Vem fan bryr sig ens om religiösa texter? Halva västkusten var Danmarks förra veckan i jämförelse.

Kan du tänka lite, bara lite, länge än "Hamas dåliga, muslimer dö..." ? Kan du vakna upp och inse att västvärlden, framför allt USA, sällan är på den "goda" sidan?

Det betyder inte att allt är en konspiration och att västvärlden är genomond såklart. Det betyder att när du ser en sån här konflikt så måste du se den ur alla perspektiv och inte bara "Terrorism är dåligt".

Och med allt det sagt så står jag för Israels rätt att existera och jag står emot antisemitism. Jag står även för Palestinas rätt att inte bli folkmördade. Ser du skillnaden på oss?

Varför kan du inte svara på min direkta fråga utan att gå in på historiska blajet? Vi lever idag.
Hamas är stämplade som terrorister. Hamas beter sig som terrorister.
Hamas vill utplåna judarna. Terrorister vill se Väst brinna.

Svara nu. Varför stödjer du terrorister?
Gör du det även i andra länder där dom inte kämpar mot demokratiskt "förtryck"?
Citera
2021-05-17, 14:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Och allt eftersom det står i en 3000 år gammal jävla religiös text? Vem fan bryr sig ens om religiösa texter? Halva västkusten var Danmarks förra veckan i jämförelse.

Det är precis det som du inte fattar. Sverige och Danmark har krigat betydligt längre än Israel och Palestina och många fler dog i Sveriges krig mot Danmark än det du gnäller om nu. Skillnaden är att vi växte upp och slutade. Danmark skjuter inte längre på svenskar.
Citera
2021-05-17, 14:45
Medlem
HatarIslams avatar
När var det den här senaste konflikten började?

Igår hörde jag nämligen via utländska nyheter att palestinierna fram till igår har skjutit ca 3000 raketer mot Israel. 3000 raketer på vad, en vecka? Jag förstår att israelerna fått nog och måste rensa upp lite bland drägget i Hamas.

Notera också att detta sker väldigt kort efter att Kamala Harris och Joe Biden skänkt mångmiljonbelopp till Palestinierna. Vad var det på $250.000.000, om jag minns rätt.

Jag hoppas att dom hatiska muslimerna får smaka en hel del krut och eld.
Senast redigerad av HatarIslam 2021-05-17 kl. 14:51.
Citera
2021-05-17, 14:51
Medlem
Melange5738s avatar
Hamas har sprängt sönder drygt 80% av alla elledningar till Gaza och nu gnäller de över att de inte har el.
Citera
2021-05-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Varför kan du inte svara på min direkta fråga utan att gå in på historiska blajet? Vi lever idag.
Hamas är stämplade som terrorister. Hamas beter sig som terrorister.
Hamas vill utplåna judarna. Terrorister vill se Väst brinna.

Svara nu. Varför stödjer du terrorister?
Gör du det även i andra länder där dom inte kämpar mot demokratiskt "förtryck"?

Ännu en gång så bevisar du min poäng...

Ironin i att klaga på ett inlägg tar med historia är talande

Om du tror att jag försvarar terrorister så spelar du förmodligen dum med mening eller så har ditt muslimhat tagit över dig helt.

Hela din tankekraft slutar vid "Hamas är terrorister" Sedan tar din hjärna semester och lägger sig på stranden.

Senaste dagars demonstrationer och otroliga stöd för Palestina har i alla fall visat att världen inte delar er trångsynta världsbild. Ni hatare kommer aldrig vinna i längden
Citera
2021-05-17, 14:52
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hamas har sprängt sönder drygt 80% av alla elledningar till Gaza och nu gnäller de över att de inte har el.

Den är så här den muslimska martyr- och offerkoftementaliteten fungerar.
Citera
2021-05-17, 14:52
Medlem
🔺 En Israelisk extremist Yigal Yehoshua har dödats i Lod efter gårdagens strider med Palestinier rapporterar Israelisk TV.

OBS. Lod är en stad I israel och inte västbanken.
Senast redigerad av KalleSvartBoll 2021-05-17 kl. 14:55.
Citera
2021-05-17, 14:53
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Senaste dagars demonstrationer och otroliga stöd för Palestina har i alla fall visat att världen inte delar er trångsynta världsbild. Ni hatare kommer aldrig vinna i längden

"Ni hatare kommer aldrig vinna i längden" säger tönten och håller på dom som hatar. Paradoxen är total.
Citera
2021-05-17, 14:56
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
🔺 En Israelisk extremist Yigal Yehoshua har dödats i Lod efter gårdagens missilattack rapporterar Israelisk TV.

Du är en sån som sitter och ljuger rakt av i inlägg efter inlägg, samt skapar, sprider propaganda och hat. Kan du komma med en källa att Yigal var en extremist, och att det var en missil som dödade honom? Nedan har du min källa. Horunge.

"Doctors at Asaf Harofe Medical Center announced on Monday that Lod resident Yigal Yehoshua, 56, had died of wounds which he had sustained during riots in the city a week ago, after being hit in the head with a brick."

https://www.jpost.com/israel-news/suspect-arrested-for-severely-injuring-arab-child-amid-countrywide-riots-668342
Citera
2021-05-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
"Ni hatare kommer aldrig vinna i längden" säger tönten och håller på dom som hatar. Paradoxen är total.

Paradoxen är väl att Israel ockuperar ett helt land och dess befolking och ni kallar det för försvar och demokrati.
Citera
2021-05-17, 14:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Modiga Palestinier kommer att fortsätta kämpa för friheten.

Vi alla stödjer nog palestiniernas kamp för frihet. Det är bara deras metoder som tål att förfinas lite. 3000 raketer emot civila mål är inte en fungerande stridstaktik i några frihetskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in