2021-05-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
FHM slutar med presskonferenser på tisdagar, märkligt. Är man rädd för att behöva försvara sig på presskonferenserna nu när allt fler länder börjar öppna upp?

Du menar att dessa frågor inte kan ställas på torsdagar? Anledningen stavas nog snarare att läget även i Sverige börjar lugnat ner sig markant. Dessutom lättar man på restriktioner den 1:a Juni, vilket troligen snabbt kommer ökas på ännu mer om den positiva trenden håller i sig.
Citera
2021-05-17, 15:12
Medlem
Villons avatar
Citat:
FHM slutar med presskonferenser på tisdagar, märkligt. Är man rädd för att behöva försvara sig på presskonferenserna nu när allt fler länder börjar öppna upp?
Sanningen är väl att det inte avhandlas så mycket av vikt på pressträffarna ändå - en träff i veckan känns fullt tillräckligt. Däremot tycker man ju att det borde kunna presenteras statistik under åtminstone mån-fre.
Citera
2021-05-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Sanningen är väl att det inte avhandlas så mycket av vikt på pressträffarna ändå - en träff i veckan känns fullt tillräckligt. Däremot tycker man ju att det borde kunna presenteras statistik under åtminstone mån-fre.

Det gör det ju det med undantag för måndagar. Någon eller några regioner släpper ju inte fullständiga siffror då, så då stämmer det ju inte ändå.
Citera
2021-05-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Du menar att dessa frågor inte kan ställas på torsdagar? Anledningen stavas nog snarare att läget även i Sverige börjar lugnat ner sig markant. Dessutom lättar man på restriktioner den 1:a Juni, vilket troligen snabbt kommer ökas på ännu mer om den positiva trenden håller i sig.

En presskonferens ger väl betydligt mindre utrymme än vad två gör. 🤓

Nej men gissningsvis beror det väl på det som du är inne på. Vi börjar sakta men säkert öppna upp och smittspridningen ser ju tämligen ut att tanka snart. Finns väl ingen direkt anledning att stöka på med dessa konferenser så mycket längre.
Citera
2021-05-17, 15:16
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det gör det ju det med undantag för måndagar. Någon eller några regioner släpper ju inte fullständiga siffror då, så då stämmer det ju inte ändå.
Exakt - har aldrig riktigt förstått varför man slutade med att rapportera på måndagar.
Citera
2021-05-17, 15:17
Medlem
Citat:

Du menar att man inte kan försvara sig på tisdagar, men att det funkar på torsdagar?

Jag tror nog att du mycket väl förstår varför man endast kör med en PK per vecka.
Dock är det väl janten i dig som får ont om något annat land öppnar upp.
Lite märkligt dock IOM att du och dina gelikar påstår att Sverige aldrig stängt ner.
Om de andra nu öppnar upp till Sveriges nivå, känns det orättvist för dig?
Citera
2021-05-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Exakt - har aldrig riktigt förstått varför man slutade med att rapportera på måndagar.

Västra Götaland tex, släpper inga siffror för smittade på måndagar. Inläggningar på iva osv stämmer dåligt också. Det är anledningen tror jag.
Citera
2021-05-17, 15:21
Medlem
Villons avatar
Citat:
Västra Götaland tex, släpper inga siffror för smittade på måndagar. Inläggningar på iva osv stämmer dåligt också. Det är anledningen tror jag.
Kan tänka mig att det kan vara lurigt med tillförlitliga uppgifter från helgen, men varför inte rapportera på lördagar istället i så fall.

Inser att det här inte är världens största sak, men kom igen liksom, fem dagar i veckan borde det väl gå att rapportera?
Citera
2021-05-17, 15:25
Medlem
Citat:
Du menar att man inte kan försvara sig på tisdagar, men att det funkar på torsdagar?

Jag tror nog att du mycket väl förstår varför man endast kör med en PK per vecka.
Dock är det väl janten i dig som får ont om något annat land öppnar upp.
Lite märkligt dock IOM att du och dina gelikar påstår att Sverige aldrig stängt ner.
Om de andra nu öppnar upp till Sveriges nivå, känns det orättvist för dig?

Jag kanske skulle ha lagt till i mitt inlägg att man bör se inlägget med glimten i ögat.

Jag vet inte vart du hittar något som tyder på att jag hävdat att Sverige aldrig har stängt ned, citerar du fel person i denna sakfråga? Jag har aldrig hävdat att Sverige aldrig har stängt ned.

Självfallet känns det inte orättvist för mig om andra länder öppnar upp till den nivån som Sverige ligger på, eller mer för den delen.
Citera
2021-05-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ingen aning!

Det jag tror mig veta är att alla läkemedel genomgår Fas 1 - 4 på liknande vis och det är ju därför man kan läsa om alla biverkningar på medicinens bipacksedel.
Paracetamol har tex. dessa biverkningar:
  • Angioödem, mycket allvarlig allergisk reaktion:
  • svullnad av ansikte, tunga eller svalg
  • svårigheter att svälja
  • nässelutslag och andningssvårigheter
  • Allergiska reaktioner som hudutslag och nässelfeber. Även mindre allvarliga former av hudreaktioner, utslag och klåda kan förekomma.
  • Leverpåverkan. Detta kan vara mycket allvarligt och kan ge symtom som trötthet, illamående, kräkningar, magbesvär och aptitlöshet.
  • Blödning från hud och slemhinnor och blåmärken, allmän slöhet, tendens till inflammation (infektioner) särskilt halsont och feber på grund av förändringar i blodet (minskat antal vita blodkroppar och blodplättar).
  • Allvarliga andningssvårigheter med flämtande andning.
  • Njurbiverkningar.
  • Blekhet, trötthet och gulsot på grund av allvarlig blodbrist.
  • Anafylaxi: överkänslighetsreaktion med feber, hudutslag, svullnad och ibland blodtrycksfall.

Ja man ska inte ta de heller... har inte använt de eller liknande sedan tidiga tonåren. Skit dumt att behandla hela kroppen för en åkomma.
Citera
2021-05-17, 15:38
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Enkel lösning på covid-19 problemen.....

Se till att ha "normala" D-vitamin nivåer, och använd Ivermectin om du skulle insjukna i covid.

Dr. Ryan Cole driver ett labb, har gjort över 100.000 covid-tester, är läkare och har behandlat över 350.000 patienter under sin yrkestid. Han har alltså ganska bra erfarenhet i detta ämne. Över 90% av alla Covid-IVA fall i USA har samma gemensamma nämnare, för låga d-vitamin nivåer under vintersäsonger. Länk till utfrågning som spelades in som Youtube tog bort direkt men som räddades och lades upp på bitchute.com

LÄNK: https://seed132.bitchute.com/dtT7ShfT1ztf/hfzL5gUeQvxr.mp4?_=1

Jag tänker att även ifall D-vitamin inte skulle påverka Covid-19, vad har man egentligen att förlora? Ifall man startar ett program för att ge medborgarna tillskott av D-vitamin, vad är det värsta som kan hända? Det värsta som kan hända, är att medborgarna har fyllt på kroppens förråd av D-vitamin, till nytta för den allmänna hälsan. Det är en risk man kan leva med, ifall det skulle visa sig att D-vitamin inte hjälper mot Covid-19.

Vad har man att vinna? Jo, att D-vitamin visar sig lindra Covid-19. Nu pekar allt på att D-vitamin har effekt mot Covid-19.
Citera
2021-05-17, 15:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Över ett år sedan pandemin tog slut nu. Dags att ta bort alla restriktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in