Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Okej, tack 😂
Ja, se dessa telefonförsäljare.
Man undrar förstås om det ligger nåt substantiellt i händelserna där som verkligen låter sig utrönas, men det är klart att det är väsentligt. Men platsen är då en annan än BP i alla fall. Och mindre kritiskt när det gälelr att knyta SD till denna. Men man måste tro att SD lockat ut LW till cacheplatsen ändå, med ngn form av kommunikation; därav hennes hallån. Men han är ur vägen. Kan han ha velat att LW skulle synas ute i buskarna? Kanske att polisen stöter ihop med henne? Så att storyn är lite förberedd för nästa omgång? Och det framgår att hon gör sig ärenden ute? Opåkallat eller på eget initiativ. Vad vet man. Borde ju inte va nån anan än SD i det fallet i alla fall.
Spegelbilden av det hela är ju sen också att det finns andra ute, dvs de som sabbat tidigare, de som riskerar att sabba nu när det är ”för synligt”, och mållgorna då. Det är ju SD som peggar upp för att det finns andra GM.
Att jag har fått saker om bakfoten får väl lastas ngt förvirringskonto...
Haha, förvirringskonto, den kan vara bra att samla till "ordförrådet" både när det gäller en själv och för att använda i andra sammanhang...
Ja, inte tror jag att Lena stötte på någon alls, och inte tror jag att SD berättade om några mållgor eftersom Lena återvände natten efter i mörkret, alldeles ensam, för att kolla cachen i mörka Vivalla- skogen. Det finns inte på världskartan att hon skulle riskera det när A igger ensam hemma.
Det är väl en av anledningarna till att jag inte tror att 11- 12 maj är bara påhittade mållgor.
På det så berättar ju SD under ett och samma förhör om den natten så många versioner att PS får ett utbrott.
Jag har tidigare gjort ett inlägg med citat från förhöret, där man ser hur SD slirar på sanningen från att inte ha haft kontkt med Lena till att ha haft det och att han hade barnen hemma för att sedan inte ha det (eler om det var tvärtom.
SD har ju också hävdat att han har berättat om bakhållet till Lena, och poliskontakten, men det blir ju extremt motsägelsefullt att hon då ger sig iväg in i mörka skogen helt ensam natten ensam. Dessutom säger inte Lena något om detta till någoon person vad vi kan se av utrdragen i FUP.
Inte ens till JJ, när hon går där ensam i skogen och pratar med honom om cachen. Inte ett ord om att hon tycker at det är läskigt, eller att hon hörde något om ett bakhåll...
Absolut jag tror på plantering av alternativa gm där. Vivalla är ju desstuom ett känt område för kriminalitet. Perfekt tyckte nog SD. Men det sket sig.