2021-05-17, 11:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Knappast. Hon är inte tillräckligt duktig för att vinna en eventuell hinderbana eller hur det nu avgörs.

Faktiskt fascinerande hur hon kan vara så usel i tävlingar då hon känns väldigt skarp och klok för övrigt. Antar att det är kroppen som sviker henne.
2021-05-17, 12:05
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
// För övrigt är det lite tröttsamt att man både gnäller på allt paktande och på att produktionen lägger sig i. I och med att paktandet är så framgångsrikt så tvingas produktionen sätta käppar i hjulen och/eller öppna nya möjligheter. Annars blir det ju helt ointressant så fort en pakt fått greppet och kan städa undan de andra i flera veckor.

Jag har inte sett nån gnälla på paktandet. Och när det gäller produktionens regisserande så är frågan hur långt man ska gå för att hålla öråden spännande, nu känns det som att 100% av fokusen ligger på att "fejka" och lura oss om vad som ka hända i örådet. Det blir så ointressant att se (för mig Iallafall) när man inte vet om det man kollar på är regisserad eller äkta.. jag tappar liksom lusten att se.

För mig hade det inte gjort nått om jag skulle vetat vem som åker ut i veckan, Det finns andra situationer som gör det hela spännande. Som jag har skrivit förr så kan man skapa andra situationer för deltagarna som tar fram girighet, avundsjuka osv osv

Dessutom är det så att så fort en grupp känner sig trygga och säkra och den andra gruppen inte längre är det hot så börjar dom komma på hur störande en person i den egna gruppen egentligen är, och att man inte skulle behöva den personen istället. Tror inte dom behöver vara där och pilla i det där så mycket som dom gör... det löser sig självt.
2021-05-17, 12:21
Medlem
Timodjin77s avatar
Jag delar uppfattningen om att just klippandet för att få öråden mer intressant har gått till överdrift.
Man har liksom redan räknat ut att det dom vill få en att tro inte stämmer.

Men att man anpassar tävlingarna så att det inte riktigt skall gå som man tror eller delar ut immuniteter för att bryta pakter tycker jag bara är bra.
2021-05-17, 12:44
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Jag delar uppfattningen om att just klippandet för att få öråden mer intressant har gått till överdrift.
Man har liksom redan räknat ut att det dom vill få en att tro inte stämmer.

Men att man anpassar tävlingarna så att det inte riktigt skall gå som man tror eller delar ut immuniteter för att bryta pakter tycker jag bara är bra.
Tycker det har gått Låååångt förbi bara klippande och blivit regi istället.
Alex har sagt efteråt (finns i wrenklers youtube) att scenen när dom blir utskickade var det 3de tagningen på. Dessutom visste produktionen om fusket innan och hade tänkt skit i det först. Men istället så skådespelar man att man precis upptäckt fusket och "tvingar" deltagarna att skådespela med också.
Och sånt märks av att dom gör med deltagarna HELA tiden.. speciellt i synk "jag är vääääldigt osäker på vem jag ska rösta på" trots att dom är helt säkra.. den grejen är ganska oskyldig men man märker att dom går längre och länge med sånt.
Vissa samtal mellan deltagarna är så jävla dåligt skådespel på så det är skrattretande. När två ska prata "taktik" på stranden tillexemmpel.
När dom hittar brev är också skådespelat ( varför ska dom ställa en kameraman i 7 timmar vid ett brev och vänta när man kan fejka allt, spara pengar och tid). Det är också ganska oskyldigt... Men vad är det som är kvar som är äkta? Plus klippandet på allt detta. Ska det här inte vara en reality program??
Det är som att dom har börjat pilla lite grann men sen inte kunnat sluta, och pillat bort syftet med hela programmet ..Tråkigt...
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-17 kl. 13:16.
2021-05-17, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Tycker det har gått Låååångt förbi bara klippande och blivit regi istället.
Alex har sagt efteråt (finns i wrenklers youtube) att scenen när dom blir utskickade var det 3de tagningen på. Dessutom visste produktionen om fusket innan och hade tänkt skit i det först. Men istället så skådespelar man att man precis upptäckt fusket och "tvingar" deltagarna att skådespela med också.
Och sånt märks av att dom gör med deltagarna HELA tiden.. speciellt i synk "jag är vääääldigt osäker på vem jag ska rösta på" trots att dom är helt säkra.. den grejen är ganska oskyldig men man märker att dom går längre och länge med sånt.
Vissa samtal mellan deltagarna är så jävla dåligt skådespel på så det är skrattretande. När två ska prata "taktik" på stranden tillexemmpel.
När dom hittar brev är också skådespelat ( varför ska dom ställa en kameraman i 7 timmar vid ett brev och vänta när man kan fejka allt, spara pengar och tid). Det är också ganska oskyldigt... Men vad är det som är kvar som är äkta? Plus klippandet på allt detta. Ska det här inte vara en reality program??
Det är som att dom har börjat pilla lite grann men sen inte kunnat sluta, och pillat bort syftet med hela programmet ..Tråkigt...

Och resultatet blir att deltagarna är spratteldockor bara.
2021-05-17, 16:09
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Och resultatet blir att deltagarna är spratteldockor bara.

Blir så när det handlar om folk som inte är vana att agera bakom kameror. Fick dom göra det igen så skulle dom kunna hantera det lite annorlunda. Jag har varit med på filminspelningar och det är inget ovanligt med sådär 14 omtagningar. Det är alltid något som går snett och man bryter. Det kan vara allt från felsägningar, hostattacker, irriterande insekter eller flygplan som kommer olägligt.
2021-05-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Blir så när det handlar om folk som inte är vana att agera bakom kameror. Fick dom göra det igen så skulle dom kunna hantera det lite annorlunda. Jag har varit med på filminspelningar och det är inget ovanligt med sådär 14 omtagningar. Det är alltid något som går snett och man bryter. Det kan vara allt från felsägningar, hostattacker, irriterande insekter eller flygplan som kommer olägligt.
Men det handlar ju om Robinson och ingen filminspelning. Vem förväntar sig perfektion? Allt utom möjligen flygplan är ju helt OK. Idag retar man sig bara på dåligt skådespeleri.
2021-05-17, 17:07
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Men det handlar ju om Robinson och ingen filminspelning. Vem förväntar sig perfektion? Allt utom möjligen flygplan är ju helt OK. Idag retar man sig bara på dåligt skådespeleri.

Men hallå, vännen. Kul att du är här. Allt bra? Varför gråter alla när dom läser brev. Alla i robinson är ju färskingar. Dom har varit borta från familj & vänner typ en månad. En fucking månad. Alla som sitter häktade? Dom får härda ut. Bakom murar, inlåst & isolerad i 23 timmar/dygn med restriktioner. Det är riktig Robinson. Känslor är för pussies. Fast jag tror deltagare i robinson använder typ peppar för att få tårar. Mer känslosamt med tårar liksom. Johanna, feministen du vet, var inte berörd på samma sätt som soyboy Andy. Feminist Johanna är iskall, en farlig människa som kan lkuga om tex våldtäkt & sånt. Känslor i robinson är inte äkta i detta sällskap. Elias, Tova-Sophia & Andy var for real, men nu är dom gone in bad standing liksom. Finns ingenting kvar. Dagsax för en gainer american style & sedan träning. Ses, vännen. Over & out.
2021-05-17, 18:15
Medlem
Vem röstade William på?
2021-05-17, 18:53
Medlem
Buttson69s avatar
Anki förstod ju direkt hur det egentligen stod till med Länta.

Spännande om Länta får vara kvar så pass att munsåret hinner börja gro.
2021-05-17, 19:17
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Vem röstade William på?

Ludde
2021-05-17, 19:36
Medlem
DyslexiKungens avatar
En pakt är en sammanslutning av olika slag.

Vanligtvis ingår människor pakter med varandra för att hålla en hemlighet, förbättra sina chanser att vinna någonting, som till exempel en tävling, eller andra orsaker. Särskilt vanligt är detta inom dokusåpavärlden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in