Citat:
Ursprungligen postat av
Timodjin77
Jag delar uppfattningen om att just klippandet för att få öråden mer intressant har gått till överdrift.
Man har liksom redan räknat ut att det dom vill få en att tro inte stämmer.
Men att man anpassar tävlingarna så att det inte riktigt skall gå som man tror eller delar ut immuniteter för att bryta pakter tycker jag bara är bra.
Tycker det har gått Låååångt förbi bara klippande och blivit regi istället.
Alex har sagt efteråt (finns i wrenklers youtube) att scenen när dom blir utskickade var det 3de tagningen på. Dessutom visste produktionen om fusket innan och hade tänkt skit i det först. Men istället så skådespelar man att man precis upptäckt fusket och "tvingar" deltagarna att skådespela med också.
Och sånt märks av att dom gör med deltagarna HELA tiden.. speciellt i synk "jag är vääääldigt osäker på vem jag ska rösta på" trots att dom är helt säkra.. den grejen är ganska oskyldig men man märker att dom går längre och länge med sånt.
Vissa samtal mellan deltagarna är så jävla dåligt skådespel på så det är skrattretande. När två ska prata "taktik" på stranden tillexemmpel.
När dom hittar brev är också skådespelat ( varför ska dom ställa en kameraman i 7 timmar vid ett brev och vänta när man kan fejka allt, spara pengar och tid). Det är också ganska oskyldigt... Men vad är det som är kvar som är äkta? Plus klippandet på allt detta. Ska det här inte vara en reality program??
Det är som att dom har börjat pilla lite grann men sen inte kunnat sluta, och pillat bort syftet med hela programmet ..Tråkigt...