Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Om AEs iPhone.
Kan det tenkes at GM ikke har visst at helseappen registrerer skritt, og heller ikke kjente til telefonens bevegelsessensorer, som registrerer all bevegelse av telefonen.
I så fall kan politiets informasjon om helseapp og bevegelser av telefonen, falle innunder politiets såkalte mediestrategi, og informasjonen politiet har sluppet kan ha vært ment for å teste GM, for å se hvordan MGM TH reagerer når politiet presenterer feil informasjon om disse tema? Bare en tanke jeg har gjort meg.
Undersøkelser av Helseappen og bevegelses-sensorer gir informasjon som kun politiet kjenner til. Dette er info som politiet har interesse av å holde tilbake, fordi den kan avsløre falske kidnappere. Men også kan tenkes brukt for å avsløre en ekte drapsmann.
iPhone har en knapp på siden for å slå lyd av og på. Du trenger ikke løfte eller bevege telefonen for å gjøre dette. Om du altså er klar over at telefonen registrerer bevegelse.
At TH "oppdaget" AEs telefon først etter at TEH kom til huset, er egnet til å kaste mistanke mot TEH.
Dette er noe jeg har tenkt litt på her i bakgrunnen.
Vi leser flere teorier der data fra AEH sin helseapp er sentrale. Forutsetningen er da at enten hadde AEH med seg sin mobiltelefon hvor enn hun gikk, også omkring i sitt eget hjem, eller så har andre flyttet hennes mobiltelefon med overlegg.
Begge alternativene synes usannsynlige.
Hva om AEH bar en sensor, som for eksempel et smartarmbånd, smartklokke el. Som registrerte begavelser i en app på telefonen.
I så fall kunne vi konstatert at enten 1) de registrerte bevegelser er hennes reelle bevegelser, eller 2) GM viste/forsto viktigheten av å simulere et hendelsesforløp med bruk av fysiske bevegelser av sensoren knyttet til AEH.
I spørsmålet overlagt/ikke står dette for meg som sentralt.