2021-05-17, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Denne herskingen din på hva som er vesentlig, rett eller feil er totalt drepende for en saklig diskusjon.

The pot calling the kettle back 😂😂😂
Citera
2021-05-17, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Noen justeringer. Under møtene sugde TH til seg kunnskap fra RU, tilstrekkelig til at TH kunne lage trusselbrev og kryptooppsett selv. TH hadde diktet opp en grunn til at RU og TH skulle holde deler av møtevirksomheten sin skjult. De skulle lyve sammen.

Så kastet TH mistanker mot RU overfor politiet. Først da RU ble gjort kjent med den antatte kidnappingen, fortalte han at Monero var nevnt allerede i første møte med TH, og at TH viste spesiell interesse for "kjeltringvalutaen".

TH hadde planlagt at RU skulle få skylden. Det skal se ut som om RU har videreformidlet info om "hvalen" TH til eks-kriminelle venner. Eller til ukjente nysgjerrige, med svært skumle hensikter, via internet.

Politiet skulle trøye seg med å lete opp og etterforske alle forbindelser RU har hatt.

Forgjeves selvfølgelig. Fordi TH har gjort alt selv.
Jeg følger deg på den
Citera
2021-05-17, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Dette med planlegging over lang tid, tas også opp i boken. Blant annet ser det ut til at TH hadde moderne telefoner for noen år siden, men skiftet på et tidspunkt til en gammeldags Nokia, muligens for bygge opp under imaget om å være håpløs på det digitale.

Ja, AE sin var hans. Men det bør være enkelt å sjekke
Citera
2021-05-17, 02:58
Medlem
Bolony,

Har du noen tanker om det som fremkommer i boken?
Eksempelvis hva som kan ha skjedd kvelden før i S4?
Citera
2021-05-17, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Uff da, brenner tampen nå da? Synes det absolutt var en god hypotese blomsten kom med der.

Hadde RU sittet med fellende opplysninger om TH ville han fortalt dette i avhør, og TH ville aldri sluppet ut av varetekt. RU er blitt lurt trill rundt i dette plottet.

Edit: Da ville forsåvidt heller ikke RU sluppet ut, for TH ville aldri latt utenforstående sitte med løsning uten ansvar.

Ja jeg synes tampen brenner. RU er melket. TH hadde aldri stolt på RU, og han viser seg å plapre.
Citera
2021-05-17, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Bolony,

Hovedutfordringen er at man kun har uttalelser fra de impliserte parter å jobbe ut i fra. Om noen ikke snakker sant eller delvis sant så sitter man uansett igjen med feil bilde.

Sikter du til hva som skjedde etter at de kom hjem fra teateret og restaurenten eller før de dro ?
Citera
2021-05-17, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Hovedutfordringen er at man kun har uttalelser fra de impliserte parter å jobbe ut i fra. Om noen ikke snakker sant eller delvis sant så sitter man uansett igjen med feil bilde.

Sikter du til hva som skjedde etter at de kom hjem fra teateret og restaurenten eller før de dro ?

Sikter til kvelden før da de kom hjem.
Citera
2021-05-17, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Det står i boken at TH pratet med en forretningsforbindelse kl 10.38 på forsvinningsdagen. Det virker som de snakket om kryptovaluta.. TH mener denne samtalen kom overraskende på og hindret han i å ringe AEH.. Han påstår denne fyren normalt virket kjempe uinteressert i samarbeid men i denne samtalen var han kjempe engasjert og interessert.. TH står visst også fast ved at denne personen plutselig utav det blå ringte han den dagen men anropsloggen viser at det var TH som ringte han og at de prater ganske lenge..

Har det kommet fram noen sted at han pratet med den siktede "kryptomannen" samme dag hun forsvant? Det må jo være han? Eller har han andre "partnere" som interesserer seg for bitcoin..

At TH skjuler noe er jo tydelig. Han lyger jo om alt mulig.
Denne partneren til TH har investert i krypto tidl. vet jeg.
https://www.proff.no/roller/f2-funds-as/oslo/finans/IGGXO430RSY/
Citera
2021-05-17, 03:22
Medlem
Citat:
Sikter til kvelden før da de kom hjem.

Tja. Det er vel her alt står og veier. Jeg har ingen tro på at det er planlagt. Det kan ha oppstått en situasjon som medførte en tragedie den kvelden. Det eneste man har å støtte seg til at AEH er i live rundt kl 09 00 er den mye omtalte telefonsamtalen med MB.

De eneste som kan verifisere at TEH dro hjem før ekteparet kom tilbake er TH og TEH.

Jeg tror ikke lenger at TH ikke vet noenting uavsett av hva som har skjedd.

Det kan ha oppstått en krangel den kvelden og mye rart skjer i affekt.

Om man tar utgangspunkt i at to personer kan dekke over for den andre eller for begge er man like langt.

Jeg er ikke helt overbevist om at TEH dro hjem flere timer før de kom hjem. Å passe en såpass liten ung valp er det nesten som å passe et barn. Tassen var aldri alene ellers i noe lengre tid.

Er det slik du har startet å kjenne på eimen av at dette ikke var planlagt tross alt og en av de to nevnte har utført noe i sinne/affekt eller er det en annen grunn til at du spør ?
Citera
2021-05-17, 03:26
Medlem
Citat:
Bolony,

Min teori. Blodet var fra den aktuelle morgenen. Om TEH og en venn låste seg inn i leiligheten og drepte AEH eller ikke vet jeg ikke. Men lurt å bruke TEH som kan lokke AEH stille og rolig til seg og så slå til.

TEH kan også overta kontroll over penger som motytelse uten at det blir mistenkelig. TEH har ikke bare vært rar på facebook, men er venner med RU, og har utgitt det jeg kaller smått sadistisk musikk.

At han kommer med den shitty historien om sitt blod på badet skyldes at han ble skadet i tumultene og sånn sett var det knapt med tid til å komme på en bra historie. At han legger historien nært i tid til forsvinninger, skyldes frykt for å bli avslørt av Kripos når det gjelder tidfesting av blod (ikke at det kan gjøres presist, men sånn tenker han)

Hele forutsetningen for dette er at det er for usannsynlig at MB/sekretæren på THs kontor lyver eller har blitt lurt. Et par andre ting som gjør det en mest sannsynlig teori også, men jeg har ikke fulgt godt nok med de siste månedene (leser meg opp nå)
Citera
2021-05-17, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om AEs iPhone.

Kan det tenkes at GM ikke har visst at helseappen registrerer skritt, og heller ikke kjente til telefonens bevegelsessensorer, som registrerer all bevegelse av telefonen.

I så fall kan politiets informasjon om helseapp og bevegelser av telefonen, falle innunder politiets såkalte mediestrategi, og informasjonen politiet har sluppet kan ha vært ment for å teste GM, for å se hvordan MGM TH reagerer når politiet presenterer feil informasjon om disse tema? Bare en tanke jeg har gjort meg.

Undersøkelser av Helseappen og bevegelses-sensorer gir informasjon som kun politiet kjenner til. Dette er info som politiet har interesse av å holde tilbake, fordi den kan avsløre falske kidnappere. Men også kan tenkes brukt for å avsløre en ekte drapsmann.

iPhone har en knapp på siden for å slå lyd av og på. Du trenger ikke løfte eller bevege telefonen for å gjøre dette. Om du altså er klar over at telefonen registrerer bevegelse.

At TH "oppdaget" AEs telefon først etter at TEH kom til huset, er egnet til å kaste mistanke mot TEH.

Dette er noe jeg har tenkt litt på her i bakgrunnen.

Vi leser flere teorier der data fra AEH sin helseapp er sentrale. Forutsetningen er da at enten hadde AEH med seg sin mobiltelefon hvor enn hun gikk, også omkring i sitt eget hjem, eller så har andre flyttet hennes mobiltelefon med overlegg.

Begge alternativene synes usannsynlige.

Hva om AEH bar en sensor, som for eksempel et smartarmbånd, smartklokke el. Som registrerte begavelser i en app på telefonen.

I så fall kunne vi konstatert at enten 1) de registrerte bevegelser er hennes reelle bevegelser, eller 2) GM viste/forsto viktigheten av å simulere et hendelsesforløp med bruk av fysiske bevegelser av sensoren knyttet til AEH.

I spørsmålet overlagt/ikke står dette for meg som sentralt.
Citera
2021-05-17, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Du misser poenget. Dersom TH er skyldig og alt dette er arrangert av han selv: Det har ingenting å si for historien om døra var låst eller ulåst, eller om det lå et bakhon der eller ikke. Ingen av disse tingene får et arrangert scenario til å virke mer troverdig. Han kunne sagt: Jeg kom hjem, døra ulåst, dama borte. Hvis han slik dere påstår er så utspekulert og har planlagt dette i lang tid vil det innebære en god del research. Alle som vet litt om kriminalhistorie vs løgn vet at jo mer intrikat en løgn er, jo mer sannsynlig at til evig tid den blir avslørt. Skal du lyve om noe kriminelt du har gjort, hold det enkelt og så nære sannheten som mulig. Ikke bland inn bakhon og låste dører og nøkler og telefoner du ikke hører. Finner det svært usannsynlig at en "mestehjerne som har planlagt og gjennomført århundrets forbrytelse" ikke skal ha tenkt gjennom disse tingene.

Jeg mener det tyder på at han dekker over for noen andre, evt har blitt dratt inn i saken selv etterhvert.

Ja og det kan ikke være andre enn barna. Det er vanskelig å tro at et sånt drap var planlagt. Et av barna havnet i en voldsom krangel med moren. Men hvordan fikk han tid til å planlegge historien. Han var beviselig i møter og på telefonen. Så det går ikke helt opp i hvordan dagen forløp. Men jeg er enig i at å beskytte et av barna kan lukke munnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in