2021-05-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men hva vet TH om at det "ikke skal ha skjedd noe" i 2. etasje...
Politiet plikter å ta de etterforskningsskritt som er nødvendige.

Bare det å komme med den påstanden er mistenkelig.
Citera
2021-05-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det kan se ut som om TH lenge har hatt idéen om drap, og at han gradvis og bit for bit
har laget seg en plan for å gjennomføre dette uten å bli tatt. Interessen for uoppklarte
drap kan ha vært å studere hva politiet manglet for å få dem oppklart.

Kidnappingsscenarioet kan være gammelt, men det kan også ha tatt form da han snakket
med RU om disse tingene. Hvor mye RU vet eller har gjettet seg til, er vanskelig å vite.
Men det virker for meg usannsynlig at TH har involvert RU i selve drapskomplottet.
RU virker altfor frittalende i sitt første avhør der han snakket om monero, kidnapping og
«mektige mennesker» uten at politiet hadde gitt ham inngående informasjon om saken.

En medvitende RU hadde skjønt hvorfor han var innkalt til avhør, og forholdt seg deretter.

Endringen i forklaringer tilsier at han gradvis skjønner at han er trukket inn i en alvorlig sak.
Kan han f.eks. ha blitt bedt om å sette opp kryptorigget uten å stille spørsmål om hva det
skulle brukes til? Eller har TH latt ham prate fritt om hypotetiske kidnappingsplott, og notert
seg alle viktige detaljer for så å sette opp kryptorigget på egenhånd?

Jeg tenker TH ikke nødvendigvis er så teknisk ukyndig som mange vil ha det til.

Ja synes det lysner
Citera
2021-05-17, 02:06
Medlem
Citat:
Men hva vet TH om at det "ikke skal ha skjedd noe" i 2. etasje...
Politiet plikter å ta de etterforskningsskritt som er nødvendige.

TH har en klar oppfattelse av at angrepet skjedde mens AEH satt på toalettet nede. Derfor.
Citera
2021-05-17, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
TH har en klar oppfattelse av at angrepet skjedde mens AEH satt på toalettet nede. Derfor.

Så etterforskningen burde bare vært innrettet etter hva TH mener?
Toalettet i 1. etg har vært gjenstand for grundige undersøkelser, i likhet med resten av S4.
Senast redigerad av Jayce 2021-05-17 kl. 02:10.
Citera
2021-05-17, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis du vil gi stikk til meg er du velkommen til å servere de direkte.

Det klarte du fint selv denne gangen da ved dette veiskille har Havhest helt korrekt.

Men er det ikke greit å slutte denne tåpelige kranglingen og heve nivået en smule.

Poenget til de som har beholdt gangsynet er at massevis av uvesentligheter skal mistenkes i mente så lenge det har noe med TH å gjøre mens vesentlige ting som tyder på at TH i det minste er uskyldig i et planlagt drap blir forkastet umiddelbart ved at borrelåsligaen kommer stormende med masse tull og rør av forstyrrelser.
Citera
2021-05-17, 02:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det klarte du fint selv denne gangen da ved dette veiskille har Havhest helt korrekt.

Men er det ikke greit å slutte denne tåpelige kranglingen og heve nivået en smule.

Poenget til de som har beholdt gangsynet er at massevis av uvesentligheter skal mistenkes i mente så lenge det har noe med TH å gjøre mens vesentlige ting som tyder på at TH i det minste er uskyldig i et planlagt drap blir forkastet umiddelbart ved at borrelåsligaen kommer stormende med masse tull og rør av forstyrrelser.

Bjelken i sitt eget øye, og så videre....

Det er opp til hver enkelt å bedømme hva man syns er uvesentlig eller ikke, og hva man vil diskutere eller ikke.

Og det er heldigvis ikke "dere" som bestemmer det, selv om dere prøver iherdig å kneble diskusjoner dere ikke liker.
Citera
2021-05-17, 02:25
Medlem
Citat:
Så etterforskningen burde bare vært innrettet etter hva TH mener?
Toalettet i 1. etg har vært gjenstand for grundige undersøkelser, i likhet med resten av S4.

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at TH reagerer helt naturlig hvis han er uskyldig. En uskyldig mann tenker da selvfølgelig mest på å finne kona raskt og vil dermed bli stressa og irritabel hvis han føler at politiet kaster bort tiden sin.

Reaksjonen hans taler mest for at han er uskyldig. En skyldig mann ville vært mer forsiktig med å kritisere politiet.
Citera
2021-05-17, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bjelken i sitt eget øye, og så videre....

Det er opp til hver enkelt å bedømme hva man syns er uvesentlig eller ikke, og hva man vil diskutere eller ikke.

Og det er heldigvis ikke "dere" som bestemmer det, selv om dere prøver iherdig å kneble diskusjoner dere ikke liker.

Kjør på i samme duren.

Jeg er sikker på at alle de som jobber med noe tilknyttet det kognitive vil mene det stikk motsatte vedrørende om TH husker hvilken rute han kjørte.

Hadde han visst hva som hadde skjedd og alt var planlagt til minste detalj ville også kjørerute tilbake fra futurum vært forutbestemt.

Men her inne lever tross alt borrelåsligaen i bakvendtland og der skal de tydeligvis forbli.
Citera
2021-05-17, 02:37
Medlem
Hvilken debattant har lest boken? Hands up?

Må lese lnnleggene til de av dere som har det for å få med alle innlegg om boka.

Virker som Teh er involvert? Ikke overrasket. Alltid trodd han var det på ett plan. Skulle ønske jeg hadde 399 til boka nå...
Citera
2021-05-17, 02:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Kjør på i samme duren.

Jeg er sikker på at alle de som jobber med noe tilknyttet det kognitive vil mene det stikk motsatte vedrørende om TH husker hvilken rute han kjørte.

Hadde han visst hva som hadde skjedd og alt var planlagt til minste detalj ville også kjørerute tilbake fra futurum vært forutbestemt.

Men her inne lever tross alt borrelåsligaen i bakvendtland og der skal de tydeligvis forbli.

Jeg er sikker på at du tar feil.

Er det slik vi skal holde på?
Citera
2021-05-17, 02:38
Medlem
Citat:
Kjør på i samme duren.

Denne herskingen din på hva som er vesentlig, rett eller feil er totalt drepende for en saklig diskusjon.
Citera
2021-05-17, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at TH reagerer helt naturlig hvis han er uskyldig. En uskyldig mann tenker da selvfølgelig mest på å finne kona raskt og vil dermed bli stressa og irritabel hvis han føler at politiet kaster bort tiden sin.

Reaksjonen hans taler mest for at han er uskyldig. En skyldig mann ville vært mer forsiktig med å kritisere politiet.

Tvert i mot har ulike saker vist hvordan politiet kritiseres, selv om det er snakk om en skyldig mann.
For eksempel i saken om Brumunddal-kvinnen som ble skutt og drept av ektemannen SJ i romjulen 2017.

Mens etterforskningen pågikk og under letearbeidet etter den forsvunne kona, gikk ektemannen ut og kritiserte politiet for ikke å ha gjort nok for å finne henne. Så viste det seg at han sto bak alt sammen.

Ditt argument kan med andre ord ikke brukes som noen forklaring i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in