2021-05-17, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Spesielt å antyde at nøkkelen kan ha blitt tatt og brukt av kidnappere da, siden han visste utmerket godt at AEH hadde brukt den for å låse dem inn kvelden i forveien.
har liten tro på at hun gikk ut i garasjen for å legge den i skoen framfor det lille strekbordet inne. Nøkkel legges i skoen først når man forlater huset. Helt vanlig praksis for eldre. Kidnapper trenger ikke nøkkel når de først er inne i huset. De la jo igjen mobil. Trenger ikke nøkkel. Skal jo fordufte for ever. Th er en skikkelig bløffmaker.
Senast redigerad av LH07 2021-05-17 kl. 01:25.
Citera
2021-05-17, 01:23
Avslutad
Citat:
Jeg husker hvor jeg var og hva jeg gjorde både 11 september og 22 juli, fremdeles.

Jeg har forresten ingen personlig forbindelse til noen av disse sakene, men om jeg hadde hatt det hadde jeg nok husket det enda bedre.

De samme mekanismene ville vært aktuelle når det er en tragdie som rammer en nært og personlig, faktisk mest sannsynlig i enda større grad.

Dette er ganske elementær traumepsykologi.
Det siste du skriver avslører at du ikke vet.
Jeg vet! Du tar feil!
Citera
2021-05-17, 01:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det siste du skriver avslører at du ikke vet.
Jeg vet! Du tar feil!

Du er dum.

Er vi på samme nivå nå?
Citera
2021-05-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH har i ulike sammenhenger vist ganske tydelig at han husker godt.

Attpåtil skriver han ned flere detaljer i almanakken sin.
Dermed kan han lene seg på både hukommelsen og notatene sine.

Stadig har han vist frem notatboken sin i avhør for å understreke når, hvor og hva han gjorde i forhold til ulike spørsmål han har fått.
Men når det kommer til sentrale spørsmål i saken ser det ut til å skurre litt.

Kjære vene, dette lir direkte latterlig ! Ja han skriver mye ned i bøkene sine, men neppe hvilken vei han kjører og hvor han parkerer hver dag.
Citera
2021-05-17, 01:33
Medlem
Citat:
Jeg husker hvor jeg var og hva jeg gjorde både 11 september og 22 juli, fremdeles.

Jeg har forresten ingen personlig forbindelse til noen av disse sakene, men om jeg hadde hatt det hadde jeg nok husket det enda bedre.

De samme mekanismene ville vært aktuelle når det er en tragdie som rammer en nært og personlig, faktisk mest sannsynlig i enda større grad.

Dette er ganske elementær traumepsykologi.

Nei, det trenger man ikke nødvendigvis å huske. Hans mor døde av hjerteinnfarkt da han var 10 år gammel. Han ringer kona si flere ganger i løpet av dagen og begynner å bli redd for at det samme har skjedd med kona og kjører hjem. Da raser han inn i huset for å lete på de plassene han forventer å finne henne. Han har en tanke i hodet. Da er det ikke kjørerute og hvilken parkeringsplass han brukte som vil huskes i ettertid.
Citera
2021-05-17, 01:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Nei, det trenger man ikke nødvendigvis å huske. Hans mor døde av hjerteinnfarkt da han var 10 år gammel. Han ringer kona si flere ganger i løpet av dagen og begynner å bli redd for at det samme har skjedd med kona og kjører hjem. Da raser han inn i huset for å lete på de plassene han forventer å finne henne. Han har en tanke i hodet. Da er det ikke kjørerute og hvilken parkeringsplass han brukte som vil huskes i ettertid.

Men han vet godt hva som er den raskeste veien hjem.

Man skal ganske langt inn i traumelandskapet før man kommer dithen at man snakker om faktiske fortrengte minner, sånn på ordentlig.
Citera
2021-05-17, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Kjære vene, dette lir direkte latterlig ! Ja han skriver mye ned i bøkene sine, men neppe hvilken vei han kjører og hvor han parkerer hver dag.

Poenget er at dette illustrerer at TH har god kontroll på detaljer og har god hukommelse.
Hans observasjonsevne og veldige detaljorientering viser at han normalt har bra oversikt.

Men når det har kommet sentrale og viktige spørsmål i avhør har han ved flere anledninger vært vag.
Citera
2021-05-17, 01:40
Avslutad
Citat:
Du er dum.

Er vi på samme nivå nå?
Nei, vi er ikke på samme nivå.
Poenget mitt er at du avslører at du ikke har erfaring om det du uttaler deg om.
Du tror du har det utifra to datoer du trekker frem.
22. juli og 11. september var kollektive sjokk, det er en helt annen sak, som åpenbart ikke hadde en direkte impakt på deg, slik det var for ofrene og de pårørende som ble direkte berørt. Det du opplevde var indirekte, pluss at du kunne dele det kollektive sjokket og sorgen med et helt land og verden. Du ryddet ikke opp i kaoset alene - det var et fellesskap som samarbeidet. Kort sagt dummen!
Citera
2021-05-17, 01:45
Medlem
Citat:

Man skal ganske langt inn i traumelandskapet før man kommer dithen at man snakker om faktiske fortrengte minner, sånn på ordentlig.

Det er ingen raskeste veien hjem. De to hovedrutene tar omtrent like lang tid og trafikken avgjør.

Noen ganger kan man også kjøre ruta langs Finstadjordet og gamleveien videre og komme raskest frem på den måten.
Citera
2021-05-17, 01:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, vi er ikke på samme nivå.
Poenget mitt er at du avslører at du ikke har erfaring om det du uttaler deg om.
Du tror du har det utifra to datoer du trekker frem.
22. juli og 11. september var kollektive sjokk, det er en helt annen sak, som åpenbart ikke hadde en direkte impakt på deg, slik det var for ofrene og de pårørende som ble direkte berørt. Det du opplevde var indirekte, pluss at du kunne dele det kollektive sjokket og sorgen med et helt land og verden. Du ryddet ikke opp i kaoset alene - det var et fellesskap som samarbeidet. Kort sagt dummen!

Du forsto åpenbart ikke poenget, og heller ikke mekanismene bak.

Jeg brukte disse to hendelsene som et kortfattet eksempel på hvordan spesielle hendelser kan påvirke minnet.

Men hvis man ikke kan noe spesielt om disse tingene så forstår jeg at det ikke gir særlig mening.
Citera
2021-05-17, 01:59
Medlem
Citat:

Ja, men da får du bare synes at det er rart.

Det som slår meg når jeg leser her inne er at dere finner veldig mye rart.

Badekaret som rant over f.eks. I følge noen her, så er ikke dette mulig. Jo, det er mulig. Har selv opplevd det flere ganger. Skal gjøre andre ting mens jeg venter på at badekaret fylles opp, glemmer badetkaret og så renner det over. Dette synes dere er rart. Det synes ikke jeg.

Lipomet (fettkulen) AEH har på håndleddet. Det er visst rart det også. Det er visst tegn på mishandling. Selv har jeg nettopp fjernet en slik fettkul på håndleddet. Jeg har ikke blitt mishandlet.

Jeg synes heller ikke det er rart at TH ba politiet konsentrere seg om første etasje.
Jeg synes heller ikke det er rart at TH blir vanskelig under avhør.

Hvis min samboer ble kidnappet og det lå igjen en trussel om at hodet kom til å bli kappet av og politiet konsentrerte seg om meg og om feil ting i steden for å gjøre jobben sin, skal jeg love deg at jeg hadde blitt stressa og at jeg hadde blitt vanskelig å ha med å gjøre. Jeg hadde hatt det veldig travelt med å finne samboeren og blitt rasende om politiet kastet bort tiden.
Da hadde jeg bedt dem få litt fart på seg og for i helvete slutte å tulle og bedt dem gjøre det dem skal. Som uskyldig er det en helt naturlig reaksjon.

Jeg sier dermed ikke at jeg utelukker TH som gjerningsmann. Saken er ikke løst, så det kan jeg ikke gjøre. Like lite som dere kan slå fast at han er gjerningsmann. Vi vet alt for lite enda. Når politiet så tydelig ikke vet, så kan ikke dere vite heller.
Citera
2021-05-17, 02:03
Medlem
Men hva vet TH om at det "ikke skal ha skjedd noe" i 2. etasje...
Politiet plikter å ta de etterforskningsskritt som er nødvendige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in