2021-05-16, 23:22
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Detta är extra illa:

Att säga sanningen blev alltså ett regelbrott på Internet. Rena medeltiden. Vågar man lita på något läkemedel alls efter detta?
Snarare: Vågar man lita på något media efter denna panepedemi...
Citera
2021-05-16, 23:26
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Snarare: Vågar man lita på något media efter denna panepedemi...
Alla vet väl att media är full med skit. Men läkemedel, recept, osv har i alla fall jag förtroende för. Fast nu får man väl börja läsa forskningen själv för att vara säker.
Citera
2021-05-16, 23:46
Medlem
Sverige just nu 9:a i världen vad gäller smittotal. Listan toppas av en brokig skara som Andorra med 174000 fall per miljon inv, Montenegro, Tjeckien och San Marino.
Tjeckien har ytterligare problem , en väldigt hög CFR. Sverige räddas delvis av låg CFR men 102000 fall/miljon inv är alldeles för mycket. Och vi kommer inte sjunka på den här listan.
Källa:Worldometers.
Citera
2021-05-17, 00:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Sverige just nu 9:a i världen vad gäller smittotal. Listan toppas av en brokig skara som Andorra med 174000 fall per miljon inv, Montenegro, Tjeckien och San Marino.
Tjeckien har ytterligare problem , en väldigt hög CFR. Sverige räddas delvis av låg CFR men 102000 fall/miljon inv är alldeles för mycket. Och vi kommer inte sjunka på den här listan.
Källa:Worldometers.

De flesta pilar pekar nedåt IVA minskar ge det en vecka eller två. så har vi sjunkit ordentligt.
Citera
2021-05-17, 00:52
Medlem
raskenss avatar
Grafen för Taiwan är spännande. Dom har haft grymt lågt antal fall fram till i går då grafen går spikrakt uppåt. Har dom fått in Indiska varianten nu? Landet är helt ovaccinerat och ingen immunitet existerar Ska bli spännande se vart det barkar i där.
Citera
2021-05-17, 00:58
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Undrar vad Kina gör om dom får in den indiska varianten B1.617.
Kan inte finnas särskilt mycket immunitet där om det skulle smälla till. Omöjligt att hålla gränsen hermetiskt sluten hur länge som helst.
Vad har kineserna för reservplan?IVM. Eget vaccin som inte verkar funka så bra. Kineserna har inte fått köpa västerländska vaccin vad jag vet.

Det kinesiska vaccinet verkar hålla under 50% verkningsgrad så betydligt fler måste bli vaccinerade. Risken kanske inte är så stor under sommaren men det är onekligen spännande se om dom klarar hålla andan då. Dom har runt 10% vaccinationsgrad nu men det är nästan obefintligt om man måste komma upp i kanske 80% innan man får flockimmunitet.
Citera
2021-05-17, 01:33
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Grafen för Taiwan är spännande. Dom har haft grymt lågt antal fall fram till i går då grafen går spikrakt uppåt. Har dom fått in Indiska varianten nu? Landet är helt ovaccinerat och ingen immunitet existerar Ska bli spännande se vart det barkar i där.

Nog en massa länder som borde skjuta i höjden , snart kommer Sveriges siffror totalrasa rakt ned iaf
Citera
2021-05-17, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det hade i princip betytt att vi kört med Ivermectin i ett år innan vaccinerna blivit godkända.

Ja, det är en anledning till att Ivermectin inte tillåts. En annan är att big pharma tar fram nya läkemedel som de planerar ta ordentligt betalt för som Ivermectin hade gjort onödiga.
I Sverige skall läkemedelsbolagen ansöka om att ett läkemedel skall få användas mot en viss sjukdom vilket inte har skett med Ivermektin. Det verkar alltså som vi har gett läkemedelsbolagen all makt!? OT: oftast vill inte läkemedelsbolag att man blir botad från en sjukdom, de vill hellre att man blir beroende att köpa deras piller för resten av livet.
Citera
2021-05-17, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Bästa samtalet om ivermectin. Vill man lära sig mer om vaccin, covid och annat så är denna podcast guld. Försök inte angripa deltagarnas karaktär, de har den auktoritet som behövs.

Att ivermectin inte har testats på stor skala mot covid är en gigantisk skandal. Därmed inte sagt att det fungerar, men den data som finns och som presenteras i detta avsnitt pekar på att det kan funka. Om det gör det så har vi än en gång blivit blåsta av läkemedelsbolagen.

https://youtu.be/vxTODvTNHlw
Bra avsnitt av Darkhorse podcast!
Citera
2021-05-17, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Till hösten eller nästa år, vad spelar det för roll? Det kommer mutera sig förbi vaccinskyddet så småningom.
Det är inte troligt att det kan mutera sig förbi vaccinskyddet. Anledningen är att spikproteinet på viruset passar som nyckeln i ett lås, i det här fallet ACE-2 receptorn. De flesta vacciner ger antikroppar mot spikproteinet. Så när viruset kommer in i kroppen sätter sig antikropparna på spikproteinet och blockerar det att nå ACE-2 receptorn. Om spikproteinet skulle mutera så mycket att det inte känns igen av antikropparna så är det inte heller troligt att det det längre passar i låset (ACE-2 receptorn) och därför inte heller (lätt) kommer in i cellen.

Edit: Det kanske är troligare (gissning) att det kan rekombinera med ett annat virus och på så sätt bilda ett helt nytt virus med nya egenskaper, vilket kan vara lika illa eller tom ännu sämre. Har dock ingen aning om hur stor denna risk är. Men det kan därför vara önskvärt att hålla nere smittspridningen i världen över mycket som möjligt i alla fall.
Senast redigerad av fabbe2 2021-05-17 kl. 06:50.
Citera
2021-05-17, 06:40
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ja.

Du är en tvättäkta mongoloid om du avstått påsvaccin för att ”det inte var så farligt när du hade det”.
Fast det sa jag inte att jag gjorde. Jag skrev att det var det vaccinet jag kände mig osäker på. Nej, min son har fått det vaccinet och även för TBE (vilket borde ligga i vaccination programmet om man nu utgår ifrån vilka sjukdomar som skadar barnen). Alla dessa vaccin har getts under flera år.

Där emot har jag vänner som inte gett vaccinet för påssjukan till sina barn för att de inte vill det och jag har också vänner som bor i område med mycket fästingar som bär TBE och som inte vaccinerat sina barn för att de har så många barn och det blir helt enkelt väldigt dyrt. TBE vaccin är väldigt dyr och första året måste det ges 2 gånger. Helt sjukt att ekonomin och hur många barn man har styr vilka som är vaccinerade och inte. När faktiskt barnen får lägre hjärnkapacitet efter genom gången infektion. TBE är en farligare sjukdom en påssjukan. Det var det jag ville ha sagt.

Liksom jag ville påpeka att man inte ska döma ut andra som "Vaccinhatande mongoloider", för att de väljer bort ett vaccin vaccinprogrammet, att göra det är ett tecken på förakt för andra människor och deras åsikter.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-05-17 kl. 06:46.
Citera
2021-05-17, 07:11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Nästa epidemi kanske är så farlig och lömsk, att det inte ens går att ta emot varutransporter. Det behöver ju finnas en besättning på fraktfartygen. Därför behöver vi begrunda ökad självförsörjning.

Fartygsbesättningar går inte i land längre för att besöka sjömanskyrkan. Är Onkel möjligen lite gammal det var 50 år sedan. Man lossar snabbt och sticker.

Givetvis mer egen produktion men också en egen atmosfär. Vi vågar inte andas samma luft som de smittade utlänningarna. Spindlar och små insekter kommer med jetströmmarna är fulla av virus de kan trilla ner var som helst. Och då är det kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in