Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Ja.
Du är en tvättäkta mongoloid om du avstått påsvaccin för att ”det inte var så farligt när du hade det”.
Fast det sa jag inte att jag gjorde. Jag skrev att det var det vaccinet jag kände mig osäker på. Nej, min son har fått det vaccinet och även för TBE (vilket borde ligga i vaccination programmet om man nu utgår ifrån vilka sjukdomar som skadar barnen). Alla dessa vaccin har getts under flera år.
Där emot har jag vänner som inte gett vaccinet för påssjukan till sina barn för att de inte vill det och jag har också vänner som bor i område med mycket fästingar som bär TBE och som inte vaccinerat sina barn för att de har så många barn och det blir helt enkelt väldigt dyrt. TBE vaccin är väldigt dyr och första året måste det ges 2 gånger. Helt sjukt att ekonomin och hur många barn man har styr vilka som är vaccinerade och inte. När faktiskt barnen får lägre hjärnkapacitet efter genom gången infektion. TBE är en farligare sjukdom en påssjukan. Det var det jag ville ha sagt.
Liksom jag ville påpeka att man inte ska döma ut andra som "Vaccinhatande mongoloider", för att de väljer bort ett vaccin vaccinprogrammet, att göra det är ett tecken på förakt för andra människor och deras åsikter.