2021-05-17, 00:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Han vet ikke hva som har skjedd, han bare gjetter, akkurat som du.

Nøkkelen forsvant med AEH, som kanskje hadde den på seg da hun ble bortført.

Spesielt å antyde at nøkkelen kan ha blitt tatt og brukt av kidnappere da, siden han visste utmerket godt at AEH hadde brukt den for å låse dem inn kvelden i forveien.
Citera
2021-05-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Hagen er for smart til å hyre Elden tatt i betraktning at han i henhold til enkelte her inne er en kriminell mesterhjerne. Da vil jo alle forstå han er skyldig 😉
Med Elden er han vel sikret 21 år med gratis kost og losji.
Citera
2021-05-17, 00:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Med Elden er han vel sikret 21 år med gratis kost og losji.

Det blir nok ikke fullt ut 21 år....
Citera
2021-05-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
En annen interessant sak fra boka:

Politiet spurte TH om hvilken vei han kjørte til og fra Futurum forsvinningsdagen. Det var vanskelig for ham å beskrive. Han kunne heller ikke beskrive hvor han parkerte bilen på Futurum. Videoopptakene er uklare, så det er umulig å se om han faktisk kjørte bilen og om det var han som gikk ut av og senere inn i bilen ...

Hva tenkte du Jayce, da du leste dette?

Ja, har lagt merke til at TH ikke husker hvilken vei han tok da han dro fra Futurum forsvinningsdagen.

Det er påfallende at han er så vag i flere sentrale spørsmål i etterforskingen. TH har jo ellers vist - både i avhør og sine emailer til politiet - at han er observant og husker mange andre detaljer, men som kanskje ikke er like relevante for saken.

I utgangspunktet skulle man tro at TH valgte den raskeste veien hjem til S4 når han har forklart at han fryktet det verste og at det kanskje sto om livet til kona. Og da bør dette veivalget huskes godt i ettertid. At han heller ikke husker hvor han hadde parkert bilen på Futurum når han bare har to faste plasser, føyer seg inn i rekken av de tingene han ikke husker. Men fordi han kom senere på jobb og kanskje måtte parkere annerledes den dagen, burde det jo være lettere å huske hvis det avvek fra rutinen.
Citera
2021-05-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hva er det påfallende i sønnens forklaringer? Jeg har ikke lest boken, og er nysgjerrig.
aeh ringer sin voksne barnløse sønn og snakker 90 sekunder om hallowen, hyttetur teh ikke skulle på og sin egen timeliste på futurumkjøkkenet. De forklarte seg samararende og da må det være aehs timelister de heftig diskuterte kl 9 på morgenen.
Senast redigerad av LH07 2021-05-17 kl. 01:26.
Citera
2021-05-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, har lagt merke til at TH ikke husker hvilken vei han tok da han dro fra Futurum forsvinningsdagen.

Det er påfallende at han er så vag i flere sentrale spørsmål i etterforskingen. TH har jo ellers vist - både i avhør og sine emailer til politiet - at han er observant og husker mange andre detaljer, men som kanskje ikke er like relevante for saken.

I utgangspunktet skulle man tro at TH valgte den raskeste veien hjem til S4 når han har forklart at han fryktet det verste og at det kanskje sto om livet til kona. Og da bør dette veivalget huskes godt i ettertid. At han heller ikke husker hvor han hadde parkert bilen på Futurum når han bare har to faste plasser, føyer seg inn i rekken av de tingene han ikke husker. Men fordi han kom senere på jobb og kanskje måtte parkere annerledes den dagen, burde det jo være lettere å huske hvis det avvek fra rutinen.

Hvis han ble spurt om dette dagen etter, er det rart. Hvis han ble spurt om det flere måender etterpå, er det ikke det minste rart.

For noen av dere er absolutt alt rart.
Citera
2021-05-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Han vet ikke hva som har skjedd, han bare gjetter, akkurat som du.

Nøkkelen forsvant med AEH, som kanskje hadde den på seg da hun ble bortført.
hva med bordet der nøkler pleier å ligge.
Citera
2021-05-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvis han ble spurt om dette dagen etter, er det rart. Hvis han ble spurt om det flere måender etterpå, er det ikke det minste rart.

Dette synes jeg var godt besvart på alle måter.

For de som ikke er lokalkjent så kjører mange av oss forbi futurum til jobb og selv om jeg har to hovedruter jeg veksler mellom er det 3-4 andre muligheter man kan velge den første delen. En av disse er borte for øyeblikket pga arbeid på skårersletta, men jeg tror de færreste husker hvilken rute de velger fra dag til dag da det avhenger som regel av trafikken.

Alt skal mistenkeliggjøres for en hver pris, men paranoia har en dyr pris.
Citera
2021-05-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det blir nok ikke fullt ut 21 år....
kan søke prøveløslatelse etter 2/3 soning.
Citera
2021-05-17, 01:16
Medlem
Citat:

TH har i ulike sammenhenger vist ganske tydelig at han husker godt.

Attpåtil skriver han ned flere detaljer i almanakken sin.
Dermed kan han lene seg på både hukommelsen og notatene sine.

Stadig har han vist frem notatboken sin i avhør for å understreke når, hvor og hva han gjorde i forhold til ulike spørsmål han har fått.
Men når det kommer til sentrale spørsmål i saken ser det ut til å skurre litt.
Citera
2021-05-17, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

mulig han kjørte aeh på søndagstur før han kom hjem. Til nrk sa han at vi dro på jobb så mulig hun ble med for å hjelpe aeh med regnskapet.
Citera
2021-05-17, 01:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg husker hvor jeg var og hva jeg gjorde både 11 september og 22 juli, fremdeles.

Jeg har forresten ingen personlig forbindelse til noen av disse sakene, men om jeg hadde hatt det hadde jeg nok husket det enda bedre.

De samme mekanismene ville vært aktuelle når det er en tragdie som rammer en nært og personlig, faktisk mest sannsynlig i enda større grad.

Dette er ganske elementær traumepsykologi.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-17 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in