2021-05-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Huff som du maser om dette «funnet» ditt. Hadde han gjort det, hadde han sagt det i avhør, det leser man utifra all postingen bl.a. du referer til. Han la alle kort på bordet og ble løslatt fordi han ikke har hatt noen kriminell rolle i denne saken.

Han ble brukt av TH og teamet hans som en nyttig idiot for å skaffe plottet en troverdighet ved å åpne porten mot kryptoverden.

Minner om at han fortsatt er siktet.
Citera
2021-05-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er nå dine ord som får stå for din regning.
Men jeg er også glad for at jeg ikke er praktiserende psykolog. Det må være slitsomt å skal behandle folk som TH, Breivik, Ubåt-Madsen osv.
Det finnes nemlig ingen behandling for å kurere psykopater. De vil være det for resten av sitt liv.

Få av dem behandler, det er mye jatting og når de nærmer seg kimen til problemet skifter pasienten psykolog, ubehageligheter og sannhet er ikke lett å hanskes med.
Citera
2021-05-15, 23:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Minner om at han fortsatt er siktet.
Det er kun en formalitet fordi påtalekompetansen i drapssaker ligger hos Riksadvokaten.

https://rett24.no/articles/kryptomannen-er-fortsatt-siktet-for-drap-pa-anne-elisabeth-hagen
Citera
2021-05-15, 23:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er kun en formalitet fordi påtalekompetansen i drapssaker ligger hos Riksadvokaten.

https://rett24.no/articles/kryptomannen-er-fortsatt-siktet-for-drap-pa-anne-elisabeth-hagen

Siktelsene er vel kanskje også formaliteter som gir politiet fullmakter til f.eks. kommunikasjonskontroll?
Citera
2021-05-16, 00:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Siktelsene er vel kanskje også formaliteter som gir politiet fullmakter til f.eks. kommunikasjonskontroll?
Mulig, men slike fullmakter må fortsatt godkjennes av retten jevnlig etter en konkret vurdering, og blir nok ikke brukt uten grunn. Politiet har alt å tape på å misbruke en siktelse/fullmakt, så det gjør de neppe.
Citera
2021-05-16, 00:54
Medlem
Allerede i nødsamtalen TH hadde med politiet begynte han å forklare hvorfor han hadde ringt hjem til AE, og viste til planleggingen av hytteturen som forklaring på oppringningene. Dette ble altså tema under den første samtalen TH foretok til politiet. Da det skulle avtales møte med en politipatrulje, ville betjenten vite hvilket nummer de kunne nå TH på. Men da hadde han ikke noe nummer å gi, men svarte:
"I forbauselsen har jeg reist fra mobiltelefonen min". Dette fremkommer i boka som ble sluppet denne uken. Det står også at sønnen kom til S4 mens TH var opptatt i nødsamtalen. Den pågikk fra kl. 14:08 til 14:15. I møte med patruljen gir TH fra seg trusselbrevet og får spørsmål om hvem som har tatt på brevet utover han selv. TH svarer at sønnen muligens er den eneste. TEH skal ha begynt å lese brevet da han kom til S4.
Citera
2021-05-16, 01:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Allerede i nødsamtalen TH hadde med politiet begynte han å forklare hvorfor han hadde ringt hjem til AE, og viste til planleggingen av hytteturen som forklaring på oppringningene. Dette ble altså tema under den første samtalen TH foretok til politiet. Da det skulle avtales møte med en politipatrulje, ville betjenten vite hvilket nummer de kunne nå TH på. Men da hadde han ikke noe nummer å gi, men svarte:
"I forbauselsen har jeg reist fra mobiltelefonen min". Dette fremkommer i boka som ble sluppet denne uken. Det står også at sønnen kom til S4 mens TH var opptatt i nødsamtalen. Den pågikk fra kl. 14:08 til 14:15. I møte med patruljen gir TH fra seg trusselbrevet og får spørsmål om hvem som har tatt på brevet utover han selv. TH svarer at sønnen muligens er den eneste. TEH skal ha begynt å lese brevet da han kom til S4.

En annen interessant sak fra boka:

Politiet spurte TH om hvilken vei han kjørte til og fra Futurum forsvinningsdagen. Det var vanskelig for ham å beskrive. Han kunne heller ikke beskrive hvor han parkerte bilen på Futurum. Videoopptakene er uklare, så det er umulig å se om han faktisk kjørte bilen og om det var han som gikk ut av og senere inn i bilen ...

Hva tenkte du Jayce, da du leste dette?
Citera
2021-05-16, 01:12
Medlem
Citat:

For en klovn
Citera
2021-05-16, 01:14
Medlem
Blir TH dømt så håper jeg at politiet kan kreve hver eneste cent de har brukt tilbake, det blir tusenvis av de fantastiske AGA komfyrene.
Citera
2021-05-16, 06:35
Medlem
Citat:

Hvordan klarer sønnen komme til åstedet før TH engang har ringt politiet? Sønnen er i huset kvelden før, siste som prater med AEH på telefo OG i huset før TH engang ringer politiet?

Jeg syntes bare det virker mistenkelig. Sikkert ikke skyldig, men fremstår rart.
Citera
2021-05-16, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Fantastisk innlegg!
Det beviser at ditt nivå er helt på høyde med hendelsene i saken. Jeg forstår nå hvorfor du er trådstarter, du elsker å grafse i andres elendighet, ikke bare i Hagen- saken, men i mange andre saker på Flashback med tilsvarende spekulativt innhold. Håper du finner glede i det.

Med dette innlegget oppnår du en gang for alle å synliggjøre hvilken aggresjon AE måtte leve med store deler av sitt voksne liv! Lykke til videre i diskusjonen sammen med dine egne meningsfeller.
Bye, bye trådstarter.
mulig han ønsker å oppnå oppmerksomhet og gjøre seg viktig. Ikke vet jeg. Like greit å overse det han skriver og fokusere på innholdet i tråden. Avsporinger er unødvendig støy. Han prøver å forsure og styre sin egen tråd.
Citera
2021-05-16, 07:41
Medlem
Citat:
Har lest her at th alltid la igjen telefonen på jobb og at det er gammel vane og ikke forbauselse. De bor adskilt i huset og han er helt oppslukt av sin kones ve og vel denne dagen. Ringer og ringer uten å kontakte barna eller drar hjem i lunsjen som han ofte gjør. Hadde viktig møte med ve.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in