2021-05-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Allt detta började i skuggan av hans misslyckande regeringsbildande. Lägg då till att han fortfarande tekniskt sett är under utredning för
korruption.
En riktigt svärmorsdröm till karl

Nu sitter ju alla och pratar om kriget medan han lägligt sitter kvar vid makten
Så anledningen till att Hamas anföll är för att Netanyahu behöver en undanmanöver. Är inte det väl konspiratoriskt även för dig?
Citera
2021-05-17, 00:28
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Blodtörstiga ockupanter skjuter mot palestinska hem med barnmördarna bakom ryggen.
Citat:
Tension between Palestinians and Israeli settlers protected by ISF at Al Shuhada Street in Hebron Old City; Shots were fired by armed Israeli settler towards a Palestinian houseLänk
Citera
2021-05-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Som jag trodde, du är extrem vänster. Som alla andra som är pro palestina. Man hatar Israel för att man är vänster och hatar usa, klassiskt.

Såg inte detta, lite försent nu kanske. Min politik är på sin höjd center här i Västeuropa. I USA beskrivs den nog som extrem-vänster av folk långt ute på högern (Fox News etc) men där är ju kompassen helt åt helvete. Den amerikanska Neo-liberalismen är ju bara ett skämt. I Sverige har jag aldrig röstat vänster.
Citera
2021-05-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Dags för Israel att utrota terroristerna och ta över territorie .. för dom stackars kvinnor o barnens skull.

Later lika chutzpah som Golda Meir: In one of her infamous racist zingers, she told the Palestinians, “We can forgive you for killing our sons, but we will never forgive you for making us kill yours.” That is chutzpah par excellance.

It follows, rather obscenely, that today, the Palestinians owe Israel a huge apology for its army killing so many of them.

Citat:
Like the dozen colonial states that preceded them, notably the white settler regimes in South Africa and Algeria, the Israelis will sooner or later have to make a choice: to live in peace or leave in humiliation.

There is no point in postponing the inevitable and suffering in the process.
Citera
2021-05-17, 00:36
Medlem
Palestinsk motståndsrörelse i Västbanken fortsätter sina operationer. Flera jude-terrorist bilar brända och jude-terrorist polis får smaka på lite cocktail.

video: https://streamable.com/ifjlg2
Citera
2021-05-17, 00:42
Medlem
Citat:
Jag är stolt emot tillverkning och försäljning vapen (speciellt till privatpersoner och aggressiva stater som Israel och Saudiarabien) och ser dödssiffror på civila som mycket relevant. Jag har ingen aning om hur du tror jag står för dödsstraff men det borde avskaffas av alla länder på jorden om du frågar mig.

Vem av oss är orimlig?

Då får du väl ta dig till Gaza och se till att de slutar tillverka Qassam-raketer då ?
Jag gissar att du inte ens blir insläppt där,
du blir deporterad hem igen till din mammas källare i Bagarmossen, förlåt Bögarmossen ska det ju vara, typ...

Citat:
Allt detta började i skuggan av hans misslyckande regeringsbildande. Lägg då till att han fortfarande tekniskt sett är under utredning för korruption. En riktigt svärmorsdröm till karl

Och ni som inte känner till Israels inrikespolitik vet inte heller att det är ett återkommande tema att anklaga motståndaren för korruption. Mer eller mindre rena hittepå-anklagelser i de flesta fall.
Sedan ungefär 1970-talet har det varit ett genomgående tema att MSM i Israel skriver om påstådda korruptionsskandaler, ibland kring politiker, ibland kring präster (rabbiner) ibland andra höjdare.
Det har ungefär samma betydelse som förr i Sverige att anklaga någon svensk höjdare för att vara alkoholist, alltså lika stigmatiserande.

Det är en del i en utfrysningsprocess.
Denna "korruptionsskandal" har precis samma diffusa tecken som de tidigare ärendena mot andra höjdare i Israel.
Citera
2021-05-17, 00:43
Medlem
Giant Squids avatar
Det är svårt att tänka sig att om 5 dagar den 22a Maj så skulle det ha varit val till parlamentet för Palestinierna, 31a Juli presidentval.

Valet drogs tillbaka utav Mahmoud Abbas bara dagar innan valarbetet skulle påbörjas. Abbas skäl till detta var att han vill att Israel ger Palestinerna i Östra Jerusalem rätt att rösta. Förmodligen också att han är rädd för att Hamas vinner igen, och kanske en större seger än 2006.

Abbas har också konkurrens inom sitt eget parti Fatah, från yngre förmågor. B,l,a Nasser-Al-Qudwa en brorson till Yasser Arafat.

Det finns massvis med nya röstare, samt ett gäng nya småpartier som är besvikna på att valet sköts upp, just nu spelar det nog ingen roll ändo.

Hamas Ismail Haniyeh har vädjat till Abbas och strunta i Israel och köra valet ändo. Dom är taggade.
Citat Haniyeh.
"“In Hamas, we don’t want to turn the situation into an internal Palestinian struggle. We want the language of dialogue, communication and dialogue to prevail among all Palestinians,"

Abbas sjunger på sista versen tror jag, och vem ska då USA och Israel ha som samtalspartner?
Citera
2021-05-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Då får du väl ta dig till Gaza och se till att de slutar tillverka Qassam-raketer då ?
du blir deporterad hem igen till din mammas källare i Bagarmossen, förlåt Bögarmossen ska det ju vara, typ...

Och ni som inte känner till Israels inrikespolitik vet inte heller att det är ett återkommande tema att anklaga motståndaren för korruption. Mer eller mindre rena hittepå-anklagelser i de flesta fall.
Sedan ungefär 1970-talet har det varit ett genomgående tema att MSM i Israel skriver om påstådda korruptionsskandaler, ibland kring politiker, ibland kring präster (rabbiner) ibland andra höjdare.
Det har ungefär samma betydelse som förr i Sverige att anklaga någon svensk höjdare för att vara alkoholist, alltså lika stigmatiserande.

Denna "korruptionsskandal" har precis samma diffusa tecken som de tidigare ärendena mot andra höjdare i Israel.
Att Netanyahu har blivit anklagad har jag inte ens brytt mig om
Citera
2021-05-17, 00:45
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Just nu:-
Citat:
Locals reporting that over 30 airstrikes were conducted by #IAF Israels flagga jets since a few minutes ago.
western #Gaza
https://twitter.com/no_itsmyturn/status/1394059803987677184?s=20

Edit:
Citat:
West of Gaza city has been hit by around 50 airstrikes in the last ten minutes
Senast redigerad av TAXIDRIVER020 2021-05-17 kl. 00:49.
Citera
2021-05-17, 00:49
Medlem
Citat:

Jag tror faktiskt inte jag blir insläppt. Men det kommer mest sannolikt vara IDF styrkorna som inte släpper in mig, inte Gazaborna. Israel ockuperar ju hela Gaza illegalt som du säkerligen vet, eller ignorerar. Finns dock många som blivit insläppta och välkomnande med öppna armar så man vet aldrig? Allt från duktiga journalister till Anthony Bourdain som gjorde ett riktigt fint avsnitt inifrån Gaza (RIP). Hade inte haft något emot att besöka hela Israel. Inte heller Bagarmossen (ignorerar din kränkning mot homosexuella).

Citat:

Kan mycket väl stämma. Hans korruption är min minsta kritik mot honom, hans masslakt på civila och systematiska etniska utrensning är det jag klagar på Men jag är en person av fast princip och försvarar hans rätt till en rättvis rättegång, hoppas han får det.

*Gäsp* Dags att sova nu, lång jobbdag imorgon. Sov gott alla (inte ni antisemiter).
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-17 kl. 00:57.
Citera
2021-05-17, 01:10
Medlem
Ja, nu är det mer eller mindre över då. Nu kommer världen snart att rikta sina ögon någon annanstans
som corona och ekonomin i allmänhet.

https://www.timesofisrael.com/idf-believes-it-significantly-hurt-hamas-and-thats-the-best-it-can-do-for-now/
Citera
2021-05-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Palestinsk motståndsrörelse i Västbanken fortsätter sina operationer. Flera jude-terrorist bilar brända och jude-terrorist polis får smaka på lite cocktail.

video: https://streamable.com/ifjlg2

Motståndsrörelse? Verkar snarare vara idioter som förstör för vanliga civila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in