Citat:
Ursprungligen postat av
hyperbeast
Jag är stolt emot tillverkning och försäljning vapen (speciellt till privatpersoner och aggressiva stater som Israel och Saudiarabien) och ser dödssiffror på civila som mycket relevant. Jag har ingen aning om hur du tror jag står för dödsstraff men det borde avskaffas av alla länder på jorden om du frågar mig.
Vem av oss är orimlig?

Då får du väl ta dig till Gaza och se till att de slutar tillverka Qassam-raketer då ?
Jag gissar att du inte ens blir insläppt där,
du blir deporterad hem igen till din mammas källare i Bagarmossen, förlåt Bögarmossen ska det ju vara, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
hyperbeast
Allt detta började i skuggan av hans misslyckande regeringsbildande. Lägg då till att han fortfarande tekniskt sett är under utredning för
korruption. En riktigt svärmorsdröm till karl

Och ni som inte känner till Israels inrikespolitik vet inte heller att det är ett återkommande tema att anklaga motståndaren för korruption. Mer eller mindre rena hittepå-anklagelser i de flesta fall.
Sedan ungefär 1970-talet har det varit ett genomgående tema att MSM i Israel skriver om påstådda korruptionsskandaler, ibland kring politiker, ibland kring präster (rabbiner) ibland andra höjdare.
Det har ungefär samma betydelse som förr i Sverige att anklaga någon svensk höjdare för att vara alkoholist, alltså lika stigmatiserande.
Det är en del i en utfrysningsprocess.
Denna "korruptionsskandal" har precis samma diffusa tecken som de tidigare ärendena mot andra höjdare i Israel.