2021-05-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Utover dette så har også alle smarttelefoner en systemlogg, som registrerer alle hendelser, som for eksempel endring av volum.

Ut av denne kan man også se om lyden er skrudd opp/ned via meny, eller med knapp.

Selv om man ikke rører telefonen en milimeter.

Det hadde vært veldig interessant å vite de nøyaktige resultater av undersøkelsene av AEs mobil. Her er det informasjon politiet holder for seg selv av hensyn til etterforskningen.

Det kan feks tenkes at GM kjenner til helseappen, men ikke vet om systemlogg og bevegelsessensorer. Da vil politiet kunne ta GM i diverse løgner. Det var en stor tabbe av GM å la telefonen ligge igjen i S4. Dersom han tenkte å slippe ustraffet fra drapet.
Citera
2021-05-17, 00:00
Avslutad
Citat:
Hvordan kan kidnapperne ha spanet på huset og visst at den lå i garasjen og brukt den til å låse seg inn for å kidnappe AEH da?

Det var jo uansett veldig praktisk, for da ødela de ingenting for å komme seg inn, og ingen trengte å bruke penger på å fikse ødelagte dører, bytte låser og slike andre dyre og upraktiske ting.
Hvorfor tror du huset var låst?
Citera
2021-05-17, 00:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvorfor tror du huset var låst?

Hvordan vet du at det var det? Fordi TH har sagt det?
Citera
2021-05-17, 00:04
Medlem
Citat:
Jeg syns du antydet at sønnen kan ha enten kommet med den eller gjort noe med den når han ankom på ettermiddagen.

Jeg ser heller ingen grunn til å tvile på at det er som det er oppgitt, at det var TH som først kom med badehistorien.

I og med at familien har blitt forelagt boken før den ble publisert og ikke har reagert på dette, men ville fjerne andre ting, så ser jeg ikke hvorfor du skulle trekke det i tvil.

Ja jeg antydet det men kan ikke nok om telefoners egenskaper enn at jeg bare kan antyde en mulig teori. Et klesplagg som ligger inntil høytaleren kan være nok til at man ikke hører noe særlig selv om volum står på 50% ish. Fjerner man dette så er den plutselig mulig å høre. Som et eksempel.

Selv om familien evt. har "godkjent" noe innhold ( som jeg ikke tror de hverken har fått mulighet til, eller ønsker) så trenger ikke alt å stemme. Jeg tviler på at forfatterene vet alt politiet vet. Hva de avslører, planter eller holder tilbake.
Citera
2021-05-17, 00:06
Avslutad
Citat:
Hvordan vet du at det var det? Fordi TH har sagt det?
Men han var på jobb - AEH kan f.eks. ha vært ute med hunden etter TH forlot S4.
Citera
2021-05-17, 00:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Ja jeg antydet det men kan ikke nok om telefoners egenskaper enn at jeg bare kan antyde en mulig teori. Et klesplagg som ligger inntil høytaleren kan være nok til at man ikke hører noe særlig selv om volum står på 50% ish. Fjerner man dette så er den plutselig mulig å høre. Som et eksempel.

Selv om familien evt. har "godkjent" noe innhold ( som jeg ikke tror de hverken har fått mulighet til, eller ønsker) så trenger ikke alt å stemme. Jeg tviler på at forfatterene vet alt politiet vet. Hva de avslører, planter eller holder tilbake.

De har jo angivelig fått fjernet deler av innholdet.

Både politiet og familien ble forelagt boken før den ble publisert, politiet hadde ingen innvendinger, men familien ville altså fjerne enkelte ting, og det ble gjort.
Citera
2021-05-17, 00:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men han var på jobb - AEH kan f.eks. ha vært ute med hunden etter TH forlot S4.

Hvorfor gjør TH da et stort nummer ut av å påpeke at nøkkelen fra garasjen er borte, han har vel også uttalt at han ikke helt visste når det kunne ha skjedd.

Samtidig som AEH angivelig bruker akkurat den nøkkelen for å låse dem inn i huset kvelden før hun forsvinner.

Så er det plutselig mystisk at nøkkelen er borte?
Citera
2021-05-17, 00:10
Medlem
Slettsnokens avatar
GM visste garantert om bevegelsesloggen på telefonen til AE. Det var en forutsetning for alibiet og plottet at telefonen var i bevegelse på den tiden TH befant seg på Futurum, og det ble bevisst lagt inn et fall i denne perioden. At den lå i ro på bordet fra TH ringte for 2. gang 1007 var nøye planlagt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-05-17 kl. 00:14.
Citera
2021-05-17, 00:11
Medlem
Citat:
Utover dette så har også alle smarttelefoner en systemlogg, som registrerer alle hendelser, som for eksempel endring av volum.

Ut av denne kan man også se om lyden er skrudd opp/ned via meny, eller med knapp.

Selv om man ikke rører telefonen en millimeter.

Edit: Jeg tror at bevegelsesdataene fra AEH's telefon er et av de mest ekte sporene i forhold til hva som faktisk har skjedd, og at GM ikke har tatt høyde for hva som kan hentes ut i forhold til dette.

Det tror jeg også. Informasjon fra telefonen vil felle GM.
Citera
2021-05-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Da oppdaget TH slepesporene allikevel da.

Spørsmålet er om noen har tråkket utover sporene. Kanskje saueskinnet ble flyttet. Kanskje det var TEH som hadde nye sprox-sko, og uforvarende valset inn og tråkket utover avføring, fikk kjempekjeft av faren og beskjed om å bytte til andre sko, og å ta med seg sproxene og kaste de, og måtte love dyrt og hellig å aldri nevne sproxene mer, fordi han da risikerte å bli mistenkt og tiltalt for å ha deltatt i bortføring og drap på sin mor.

Slepesporene var jo noe av det første TH nevnte for politiet. De andre spekulasjonene dine gidder jeg ikke å kommentere.
Citera
2021-05-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Du snakker mye om dette med impulsivitet. Men jeg finner ikke tid til det, altså bil er registrert utenfor 08:57 og hun snakker med sønnen 09:14.

Hvor er tiden for et impulsivt drap hvis han er hjemme 09:14? når man vet hun dør like før elektrikeren ringer 09:40.
At hun ikke svarer på telefonen, betyr ikke at hun er død.
Citera
2021-05-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
GM visste garantert om bevegelsesloggen på telefonen til AE. Det var en forutsetning for alibiet og plottet at telefonen var i bevegelse på den tiden TH befant seg på Futurum, og det ble visst lagt inn et fall i denne perioden. At den lå i ro på bordet fra telefonen ringte 2. gang 1007 var nøye planlagt.

Da tar du utgangspunkt i at politiet har valgt å dele autentisk informasjon fra undersøkelsene av telefonen.

Jeg er ikke sikker på at det er sånn. Hvis jeg var politi ville jeg holdt veldig tett om resultatene fra undersøkelser av iPhonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in