2021-05-16, 23:59
Medlem
jadu nardos ta av dig hårhatten och natta nu
2021-05-16, 23:59
Medlem
UncleTompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
De som finner henne ospännande är ju de som lever på drama och gärna ser det på bekostnad av andras välmående. Har också märkt att det ofta är "Emeliefans" som gnäller på Tanjas positivitet, vilket IMO är rätt talande.
Tur det finns ett gäng människor som är odumma i huvudet i alla fall
Finns hopp om livet efter allt!
Läst ikapp ett trettiotal sidor i denna tråden och fått ett hum och vilka skribenterna är här inne.
För mig finns det en given vinnare. Tanja. Sedan blöder mitt hjärta lite extra för Madde med av de som är kvar. Gillar Simon sporadiskt också men han är "inte där än" i mitt tycke. Nä. Millen till Trubbel!
2021-05-17, 00:00
Medlem
Citat:
Men du<33 men exakt. Alltid ska man leta fel. Fan. Låt henne vara bara.

Hon är en fantastisk människa, ingen taktik, inget spel. Punkt.

Helt jäkla enig med dig. Varken mer eller mindre. Sen om folk vill ha henne som vinnare... vi får se. Men tror till hundra procent att hon visar exakt vem hon är. Inga baktankar.
2021-05-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleTompa
Finns hopp om livet efter allt!
Läst ikapp ett trettiotal sidor i denna tråden och fått ett hum och vilka skribenterna är här inne.
För mig finns det en given vinnare. Tanja. Sedan blöder mitt hjärta lite extra för Madde med av de som är kvar. Gillar Simon sporadiskt också men han är "inte där än" i mitt tycke. Nä. Millen till Trubbel!
Helt enig i allt du skriver
2021-05-17, 00:01
Medlem
Nu sänder Mergim live med Nardos polare. En sak jag inte fattar är varför de säger att ”det är dags att en svart person vinner ”, eller att ”Sverige måste ta in fler med utländsk bakgrund i tv framöver”.

Det är ju för fan minst en utlänning med i vartenda program nu för tiden? Ph, ex on the beach, farmen, Robinson, melodifestivalen, lets dance, ja men vad fan snackar de om?! Kan någon jävel översätta åt mig för jag köper inte att man ska dra det kortet för att få Nardos till vinst. Att jag inte tycker Nardos ska vinna har NOLL med hennes hudfärg att göra.
2021-05-17, 00:02
Medlem
Bbbloopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag skulle inte ha något emot Emelie om jag var tvingad att bo där. Gillar när folk är raka och inte fjäskar på ett falskt vis. Där visade Emelie styrka och hon har fått mycket skit av dom som inte förstår att dom andra hycklar endast. Avskyr när dom kallar varann bror och syster, när dom bedyrar hur mycket dom älskar varandra efter 2 veckors bekantskap och gråter floder för att dom röstat ut en kandidat som är där av samma orsak. Äcklas när dom bedyrar sin kärlek till varandra och säger sig helst aldrig vilja lämna huset. Rävar hela bunten medan Emelie varit uppriktig.

Håller med dig om det mesta men när det kommer till Emelie går vpra åsikter isär.
Hade hon varit så rak och rätt fram som hon säger hade hon redan lämnat huset som hon hotat göra flera gånger när det går henne emot.

Det tar mig också emot och säga att när både Nardos och Pedram höjt rösten och svarat upp mot hennes gnäll har hon förlorat på att hon börjar böla och inte kan stå upp när det väl gäller.
Då blir det 2 timmar i sängen dom gäller istället för att verkligen försöka lösa konflikter.

I övrigt håller jag helt med dig angående systrar, brödrar, fruarsnacket.
Det hör hemma i orten, Eritrea och Teheran inte I BB 2021
Hur Nardos dessutom ska förklara sin homofobi för Joel på utsidan blir ju högst intressant...
Medlem
essteds avatar
Citat:
Jag förstår inte ens varför det skulle vara "tråkigt i längden". Tanja har levererat underhållning utan att behandla andra illa, det i sig gör att hon förtjänar vinsten. Sedan har hon verkligen tagit ALLT med en klackspark och klarat allt hon utsatts för – både i "spelet" och socialt – med bravur. De som stör sig på Tanja gör det för att de önskar att de själva var mer som hon. They hate her cuz they ain't her osv.

Du har heeeeelt rätt i det du säger om Tanja, absolut, MEN jag tror att det har att göra med en känsla av att inte riktigt komma nära henne som person. Just för att hon betett sig genomhärlig liksom. Tror att det handlar mer om upplevd autenticitet än avundsjuka faktiskt
Medlem
UncleTompas avatar
Citat:
Jo du lille vän. Det är väldigt långtråkigt och enahanda med personer som bara har en sida och att ständigt gå omkring med ett leende oroar mer än det känns normalt. Jag tror att Tanja biter ihop rejält men har som strategi att aldrig komma i konflikt med någon. Om det går hem får vi se men lite dramatik är nog önskvärt i ett sånt här långdraget projekt.
Hej lille vän.
Tror du eventuellt förväxlar strategi med en ovilja att hamna i massa onödigt fjortisdrama. Men kan ha en minimal förståelse för att man tycker det kan bli "långtråkigt" en såhär lång tid (om man är lagd åt det hållet). Men att kalla det strategi är enbart korkat.
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleTompa
Simon är innerst inne en god människa. Helt säker på det. Sedan att han minst sagt har ett problematiskt förhållningssätt till alkohol och är omogen för sin ålder ligger honom i fatet men skärper han till sig något på de punkterna har han mycket att bygga på!
Med det sagt tycker jag inte han "förtjänar" millen denna gången.
Vi är många andra som tycker att Simon är mogen för sin ålder och att han förtjänar millen denna gång
2021-05-17, 00:03
Medlem
UncleTompas avatar
Citat:
Vi är många andra som tycker att Simon är mogen för sin ålder och att han förtjänar millen denna gång
Äh. "Ni" är inte många alls. Du är ensam om mycket. Kan någonstans förstå att man gillar Simon men någon mille förtjänar han då verkligen inte.
Senast redigerad av UncleTompa 2021-05-17 kl. 00:40.
Medlem
essteds avatar
Citat:
Jag kan förstå att man misstrodde i två veckor. Men i tre månader? Nej, då beror det på något helt annat.

Haha, men det är ju just positivitet i tre månader som är det otroliga i frågan. Att vara go och gla i två veckor kan väl de flesta göra. Fattar att det innebär vinnare för många, men det innebär också oförståeligt för andra
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essted
Inte jättekonstigt att folk inte är vana vid den typen av positivitet och därför misstror den? Särskilt i ett program som BB med en person som varit med i PH innan? Förutfattade meningar och ett inte helt öppet sinne från "vår" sida kanske, men inte konstigt att det finns ett MEN.
Jag hade ingen aning om vem Tanja var innan hon klev in i BB, så I don't give a fuck att hon varit med i PH som jag inte sett. Man kan hursom inte fejka i evigheter. Hon är den mest godhjärtade jag iaf sett i tv senaste 30 åren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in