2021-05-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Historiskt sett har araber större anspråk på Jerusalem och Palestina, f.f.a över judeo-terroristerna. Kristna (Vita) lämnade Mellan-Östern för 2000 år sedan. Romarna körde iväg judeo-terroristerna åt helvete och när Romarna drog sig tillbaka så tog araber (Palestinierna) över.

Där ser du. Israel och Judea fanns där långt innan Palestinierna och det som kallas nuvarande Palestina.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_ancient_Israel_and_Judah
Citera
2021-05-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Jag hoppar innerligt att det ligger något i det men hade det verkligen funnits en "smoking gun" hade vi sett det överallt just nu. Det är som vanligt skitsnack. Men låt oss vänta på mer info för detta säger knappast något.

Jag står i princip och håller i den.
Citera
2021-05-16, 23:39
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Historiskt sett har araber större anspråk på Jerusalem och Palestina, f.f.a över judeo-terroristerna. Kristna (Vita) lämnade Mellan-Östern för 2000 år sedan. Romarna körde iväg judeo-terroristerna åt helvete och när Romarna drog sig tillbaka så tog araber (Palestinierna) över.

När Romarna tog över Judea så ville de radera ut judisk historia i området och de döpte det till, tadda. Palestine. Japp namnet kommer från Romarna, men det visste du kanske.

Hur menar du att araber historiskt sett haft större anspråk på bla Jerusalem? Ända sedan Judendomens grundande har Jerusalem stått i centrum, judiska bröllop krossar ett glas som åminnelse av förstörelsen av templet, "next year in Jerusalem" är orden de flesta känner till. Judar ber mot en av de yttremurarna till det gamla templet. Så hur menar du?
Citera
2021-05-16, 23:40
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
50% av alla mördade är alltså kvinnor och barn?

Not a good look.
Ja, såg någon skriva att 80% bland offren i den senaste invasionen var civila. Alltså en vanlig dag på jobbet för barnmördarna.
Citera
2021-05-16, 23:43
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Där ser du. Israel och Judea fanns där långt innan Palestinierna och det som kallas nuvarande Palestina.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_ancient_Israel_and_Judah

Israel var inte en stat eller ett land, det var namnet som Bibelns gud gav till Jakob-Israel. Det är alltså namnet på Israeliterna (Kristna).

Och Judea har ingenting med "judar" att göra, det var namnet på den Romerska provinsen.
Citera
2021-05-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Jag menade i Israel frågan din sjal! Så halverat budgeten och dubblat antal fiender okej. Ja överens om äckliga pharma. En stats lösning Israel? Utveckla

Israel kommer fortsätta med sitt beteende så länge USA gör detta möjligt. Som jag skrev hade jag tvingat Israel till förhandlingsbordet genom sanktioner och upphört all bistånd till landet. En-statslösning, slut apartheid och slut på illegala vräkningar hade varit några av mina krav på Israel. Palestina hade såklart också haft krav på sig, bland annat avväpna och avveckla Hamas utan tvekan.

USA är inblandade i 5+ krig idag och är bland annat med och möjliggör ett folkmord i Yemen. Så en halvering av militärbudgeten och stängning av massa militärbaser runtom i världen kommer inte en dag försent.
Citera
2021-05-16, 23:46
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
När Romarna tog över Judea så ville de radera ut judisk historia i området och de döpte det till, tadda. Palestine. Japp namnet kommer från Romarna, men det visste du kanske.

Hur menar du att araber historiskt sett haft större anspråk på bla Jerusalem? Ända sedan Judendomens grundande har Jerusalem stått i centrum, judiska bröllop krossar ett glas som åminnelse av förstörelsen av templet, "next year in Jerusalem" är orden de flesta känner till. Judar ber mot en av de yttremurarna till det gamla templet. Så hur menar du?

Judendomens skapelse var i Babylon, inte Jerusalem. Anledningen till att sionisterna valde Palestina är för att Palestina var det enklaste området att skitsnacka till sig, lite aktivism där och lite aktivism här så trodde varannan Kristen att judeo-terroristerna var "Guds utvalda" och för att Kristna ska kunna komma till Himmelriket så måste judarna få Jerusalem, helst ska Kristna söner dö för det också.
Citera
2021-05-16, 23:47
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Israel var inte en stat eller ett land, det var namnet som Bibelns gud gav till Jakob-Israel. Det är alltså namnet på Israeliterna (Kristna).

Och Judea har ingenting med "judar" att göra, det var namnet på den Romerska provinsen.

Om du funderar på kopplingen mellan olika folkslag och området så hitta namnet på en Palestinsk Kung, när du gjort det så hitta namnet på en Judisk Kung.
Citera
2021-05-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Israel kommer fortsätta med sitt beteende så länge USA gör detta möjligt. Som jag skrev hade jag tvingat Israel till förhandlingsbordet genom sanktioner och upphört all bistånd till landet. En-statslösning, slut apartheid och slut på illegala vräkningar hade varit några av mina krav på Israel. Palestina hade såklart också haft krav på sig, bland annat avväpna och avveckla Hamas utan tvekan.

USA är inblandade i 5+ krig idag och är bland annat med och möjliggör ett folkmord i Yemen. Så en halvering av militärbudgeten och stängning av massa militärbaser runtom i världen kommer inte en dag försent.
Okej? Efter det då? Namn på staten? Fördelning i regeringen? Utrikespolitisk?
Citera
2021-05-16, 23:50
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Judendomens skapelse var i Babylon, inte Jerusalem. Anledningen till att sionisterna valde Palestina är för att Palestina var det enklaste området att skitsnacka till sig, lite aktivism där och lite aktivism här så trodde varannan Kristen att judeo-terroristerna var "Guds utvalda" och för att Kristna ska kunna komma till Himmelriket så måste judarna få Jerusalem, helst ska Kristna söner dö för det också.

Om det du hävdar är rätt, berätta gärna lite mer om Torah och hur mycket Babylon förekommer i denna. Jämför nu med Jerusalem. Jämför ordet Jerusalem med hebreiska, och sedan med arabiska (Al-Quds). Du kommer snabbt inse att området och Jerusalem är mycket mer centralt än Babylon, ex för att templena byggdes där.
Citera
2021-05-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Jag hörde 119% någon som vet

119% har jag inte läst men bland annat FN har en rapport som visar att 80% civila dog av Israels terror 2014:

"...Almost 80 per cent of Palestinians killed in Gaza by Israeli bombardments have been civilians, the UN has said..."

Källa

Ska bli intressant att se hur många civila och barn Israel dödar denna gång. Eller juste hur var det nu? *host* "Hamas..."
Citera
2021-05-16, 23:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Står här att underrättelseinformation lämnats över till USA. Nyhetsorganisationerna borde skämmas som agerar front för Hamas.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-showed-us-smoking-gun-on-hamas-in-ap-office-tower-officials-say-668303
Det framkommer ju inget nytt annat än det som IDF tidigare påstått. Det bästa vore om detta kan prövas rättsligt så att dessa "bevis" kan prövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in