2021-05-16, 22:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vad tycker du om de föräldrar som avstår vaccin för påssjukan är de också vaccinhatande mongoloider?

Även om de vaccinerar mot andra sjukdomar som de upplever är ett större hot för barnet?

Ja.

Du är en tvättäkta mongoloid om du avstått påsvaccin för att ”det inte var så farligt när du hade det”.
Citera
2021-05-16, 22:28
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Verkar alltså som att majoriteten av post-covid kommer visa sig vara relaterat till helt andra orsaker än covid-19. Att inte ha med en matchande kontrollgrupp i COVERSCAN gör att den blir i stort värdelös och inte går att tolka alls.
Alla utredningar, undersökningar och studier av post-covid är väl inte utförda på samma sätt som den Solmonstar skriver om??
Citera
2021-05-16, 22:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Vilken sällsynt idiotisk regel

Finns det inga undantag för pandemier?
I grunden är det väl väldigt klokt att medicin som är nödgodkänd förlorar sitt nödgodkännande när det finns annan lika effektiv medicin som är fullständigt godkänd.

Det är väl inte otroligt att det finns mer än ett stycke i skriften vinland hänvisar till och där kan det ju framgå att det finns andra undantag.

Eftersom detta gäller USA bör inte Sverige och EU påverkas, men det är en intressant synpunkt.
Citera
2021-05-16, 22:38
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Eftersom detta gäller USA bör inte Sverige och EU påverkas, men det är en intressant synpunkt.
Men om hela EU börjar använda Ivermectin så kan ju knappast USA låta bli? Det blir ju en dominoeffekt, som nu kanske ändå kommer igång tack vare Indien. Om det nu stämmer. Vilken soppa...
Citera
2021-05-16, 22:41
Medlem
Citat:
Alla utredningar, undersökningar och studier av post-covid är väl inte utförda på samma sätt som den Solmonstar skriver om??
SBU har gjort en genomgång av det där:

Citat:
Vilka forskningsfrågor prioriterar personer som drabbats av långvariga symtom vid covid-19 (postcovid eller postakut covid-19 syndrom), deras anhöriga, vårdpersonal och personer som forskar inom området?

https://www.sbu.se/sv/publikationer/prioritering-av-vetenskapliga-kunskapsluckor/inventering-och-prioritering-av-forskningsfragor-gallande-langvariga-symtom-vid-covid-19-postcovid/

(Jag har inte innehållet helt aktuellt för mig men ska läsa om när jag får tid.)
Citera
2021-05-16, 22:50
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Vilken sällsynt idiotisk regel
Finns det inga undantag för pandemier?

Citat:
I grunden är det väl väldigt klokt att medicin som är nödgodkänd förlorar sitt nödgodkännande när det finns annan lika effektiv medicin som är fullständigt godkänd.

Det är väl inte otroligt att det finns mer än ett stycke i skriften vinland hänvisar till och där kan det ju framgå att det finns andra undantag. Eftersom detta gäller USA bör inte Sverige och EU påverkas, men det är en intressant synpunkt.

Bifogar artikel, här ser man nu pusselbitarna och vad som skett bakom kulisserna. Helt hårresande uppgifter och förklarar även varför medierna lagt på locket.

Artikeln: https://www.biznews.com/thought-leaders/2021/05/12/mailbox-ivermectin
Citera
2021-05-16, 22:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Bifogar artikel, här ser man nu pusselbitarna och vad som skett bakom kulisserna. Helt hårresande uppgifter och förklarar även varför medierna lagt på locket.

Foliehattarna fick rätt IGEN!

Hur många gånger ska fåren behöva bita i gräset innan dom inser att dom blir vallade mot stupet? Makalöst
Citera
2021-05-16, 22:57
Medlem
Citat:

Möjligen, jag vet inte vilka undersökningar som post-covid-19 patienter genomgår i regel. Men i från den sammanställningen som är gjord och refereras till mest rörande diagnosen "post-covid" så visas en stor svaghet. Det går ju inte att utesluta att personerna som valdes i den studien hade samma mätvärden innan som efter covid-19. Dessutom var en hel del undersökningar gjorda med nya oprövade metoder istället för beprövade metoder. Varför ska den studien då vara en av de tyngsta fundamenten för diagnosen post-covid?
Citera
2021-05-16, 22:59
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Foliehattarna fick rätt IGEN!

Hur många gånger ska fåren behöva bita i gräset innan dom inser att dom blir vallade mot stupet? Makalöst
Du besvarade inlägget direkt på 1 minut, det tar c:a 3 min att läsa artikeln, så ditt bidrag blev i princip noll....
Citera
2021-05-16, 23:02
Medlem
Undrar vad Kina gör om dom får in den indiska varianten B1.617.
Kan inte finnas särskilt mycket immunitet där om det skulle smälla till. Omöjligt att hålla gränsen hermetiskt sluten hur länge som helst.
Vad har kineserna för reservplan?IVM. Eget vaccin som inte verkar funka så bra. Kineserna har inte fått köpa västerländska vaccin vad jag vet.
Citera
2021-05-16, 23:06
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du får gärna låsa in dig hemma. Resten av världen vill ut och resa och gör så hela tiden. Det ska vi såklart fortsätta med.

Livet ska levas. Inte överlevas.

Just nu gör vi varken eller.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Där skiljer vi oss åt. Du har aldrig satt din fot utanför kommunen men världen fungerar inte riktigt så min vän. De flesta personer fungerar heller inte så.

Nu ska jag boka resa apropå det... om 2 mån drar jag

Har din gode man godkänt att du beställer en resa?

Tänk på risken att resmålets myndigheter ändrar reglerna, för att slippa ta emot resenärer från länder med mycket smittspridning. Diskutera gärna med föreståndaren på din gruppbostad.
Citera
2021-05-16, 23:19
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland

Detta är extra illa:
Citat:
YouTube has made the promotion of Ivermectin, a violation of its policies.

Att säga sanningen blev alltså ett regelbrott på Internet. Rena medeltiden. Vågar man lita på något läkemedel alls efter detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in