2021-05-16, 22:24
Avslutad
William tar in en till kille i maktens boning, lite gayvarning.

Har man varit i Gränslandet en gång har man haft sin chans och borde åka ut.
2021-05-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yakamoko
Väldigt smart kvinna! Istället för att glida till en final med Ludde och William så hugger hon Ludde i ryggen och blir troligen utröstad nästa vecka.
Nej, det finns ingen som röstar ut henne. Hon är både dum och dålig i tävlingar. Ingen borde rösta på en sådan nolla som vinnare.
2021-05-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hon är. Smart. Och. Rätt. Sexig
Ha Ha Ja smaken är som baken
2021-05-16, 22:29
Medlem
kubuns avatar
Hm...Ludde i gränslandet igen...var han inte tillgänglig för snabba Willy Willy hade en gyllene chans att ta väck hela den farliga sydtrion och så viktar han Ludde som en farligare opponent. Så fort han inte tar en immunitet så ryker han i ett consensusbeslut. Ludde hade rätt däri men se för Willy var det för mycket att ta in för han vill ju vara mastermind himself. Yeah > willy-nilly

Vilken jävla tokbimbo hon Wilma som hade full eld och ändå ställer sig med huvudet på sned å blåser på brasan så eldsflammorna far iväg ändå mer än vad de gjorde bara av vinden. Det är ju också såklart mindre med syre i utandningsluft än i vindpustar
Hon skulle ju såklart ha staplat upp mer ved precis som sen Andreas gjorde när han väl fick upp eld. Inte ens när hon såg vad som funkade för Andreas kom hon sig för å agera. Nej hon var helt klart lika tom inuti bollen som vad hennes anlete skvallrade om.

Lite märkligt att Olivias immunitet är annorlunda utformad än vad den som blev diskad för matdoping var. I Olivias fall skall hon anmäla innan om hon vill använda sin immunitet så de då inte ska kunna rösta på henne medan villkoren för den immunitet som brann inne gällde att de röster som kommit på den immune bara räknades bort, eller ja ströks, så den som fått näst mest röster skulle bli den som åkte ut.
Senast redigerad av kubun 2021-05-16 kl. 22:41.
2021-05-16, 22:31
Medlem
Råkade tyvärr få dagens spänning delvis spoilad då det skrivits ut i klartext hur det gick innan TV4 sänt avsnittet på vanlig tv. Det är tråkigt när man sett alla avsnitten som sänts på tv, och ville läsa och skriva om spekulationer inför söndagsavsnittet.

Synd att Wilma(?) åkte ut. Hon verkade bra på alla sätt. Ödmjuk, intelligent, socialt skicklig, osv. Hade hellre sett Andreas åka ut.

Ludde har åkt ut flera gånger nu. Han skulle väl fått dra helt om inte Tova Sophia och Alex(?) blev påkomna med att fuska? Hade hellre haft Tova Sophia kvar.
2021-05-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

De särbehandlade Ludvig redan när de gjorde en duell mellan Ludde, som redan förlorat första tävlingen, och Wilma när Alex och Sophia visades ut för fusk istället för att logiskt deklarera Wilma som slutsegraren.
2021-05-16, 22:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

William är ju bög. föga förvånande.
2021-05-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Jag antog att William och Ludvig inte fick med Anki & Richard på sina planer att rösta på Joanna. Så då hade de bara tre röster, samtidigt som de visste att Syd hade (minst) fyra som de skulle lägga på Ludvig. Williams röster var därmed oviktiga, men genom att spela med Syd hade han en chans att ha dem kvar på sin sida. Ludvig var säkert med på detta, då han verkar heja mer på William än sig själv.

Absolut. - så klart det måste vara så. Tack snälla för snabbt och bra svar! Tänkte lite som du få det gäller Luddes reaktion. Vågade dock imte tro jag hade rätt där. 1000 tack!
2021-05-16, 22:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm...Ludde i gränslandet igen...var han inte tillgänglig för snabba Willy Willy hade en gyllene chans att ta väck hela den farliga sydtrion och så viktar han Ludde som en farligare opponent. Så fort han inte tar en immunitet så ryker han i ett consensusbeslut. Ludde hade rätt däri men se för Willy var det för mycket att ta in för han vill ju vara mastermind himself. Yeah > willy-nilly

Vilken jävla tokbimbo hon Wilma som hade full eld och ändå ställer sig med huvudet på sned å blåser på brasan så eldsflammorna far iväg ändå mer än vad de gjorde bara av vinden. Det är ju också såklart mindre med syre i utandningsluft än i vindpustar
Hon skulle ju såklart ha staplat upp mer ved precis som sen Andreas gjorde när han väl fick upp eld. Inte ens när hon såg vad som funkade för Andreas kom hon sig för å agera. Nej hon var helt klart lika tom inuti bollen som vad hennes anlete skvallrade om.

Lite märkligt att Olivias immunitet är annorlunda utformad än vad den som blev diskad för matdoping var. I Olivias fall skall hon anmäla innan om hon vill använda sin immunitet så de då inte ska kunna rösta på henne medan villkoren för den immunitet som brann inne gällde att de röster som kommit på den immune bara räknades bort, eller ja ströks, så den som fått näst mest röster skulle bli den som åkte ut.

De var inte annorlunda utformade. Olivia ska anmäla att hon vill använda sin immunitet innan rösterna har lästs upp, men efter att de har lagts. Ev röster på henne då räknas bort. Och samma premisser hade gällt för transan om den inte hade blivit diskad.
2021-05-16, 22:54
Medlem
Zyxel04s avatar
Williams taktik att fortsätta med Lag Syd känns lite konstig.

Han borde ju rimligen vilja ha två ungefär likadant starka pakter så att de kan gå mot varandra istället för den ena pakten vänder sig mot honom.

Han kanske helt enkelt "visste" eller hade på känn att Annki och Jokkmokk inte skulle rösta på Joanna. I ett sånt läge skulle de varit en förlorande strategi att gå emot lag Syd eftersom ingen därifrån ändå skulle åka ur.

Utöver detta så är de svårt att hitta rimliga förklaringar. Han verkar ju faktiskt ha klickat ganska bra med Ludde men klickade kanske bättre med lag syd-gänget.

De känns lite svagt av Annki att lägga en neutral röst. Man fattar väl att hon vill leka smart men hon framstår ju som virrig. Hon har tillhört maffian hela tiden fram tills de började vända neråt och har sedan dess talat om "girl power".

Jokkmokk har jag ingen åsikt om. En tråkig individ.
2021-05-16, 22:55
Medlem
Sammanfattning av intryck hittills.

Olivia... Känner lite som att produktionen riggat så att hon ska ta sig långt, t ex via den hemliga immuniteten. Hon har varit duktig i en del tävlingar, men är ändå en som jag gärna ser åker ut, pga att jag inte gillar hennes personlighet. Hon har även några gånger gått på de redan svaga/liggande, t ex när Anders inför öråd ställt frågor till henne.

Joanna... Hon for också gärna åka ut. Jag upplever henne som aningen osympatisk med små mobbningstendenser, t ex mot Annki. Ungefär som det jag skrev om Olivia.

Johanna... Jag tycker faktiskt hon är bra. Bra humör, ofta positiv, tar motgångar bra (med nåt undantag), smart, ganska taktisk (men inte i nivå med t ex Ludde). Verkar mentalt stark. Minus för hennes feminism, dvs att ta ställning för och emot folk utifrån vilket kön de fötts. Jag har inget emot om hon vinner.

Andreas... Ganska intetsägande. Jag förstår inte "hatet" här mot honom. Vi har ju även sett att han har mänskliga sidor, t ex när han berättat om hur han saknar sin familj. Jag ser dock helst inte att han vinner.

Tova Sophia... Jag höll faktiskt på henne. Tycker hon var jätteduktig i tävlingarna. I allra högsta grad mänsklig personlighetsmässigt, med nära till gråt och andra känslor. Hon fick mycket skit här för att ha varit taktisk, men hela Robinson går ju ut på att vara taktisk. Det är tillåtet att pakta, luras osv, det är nog rentav att rekommendera. Väldigt konstigt med allt hat mot henne här för att hon gjort en könskorrigering. Låt folk få vara den dom vill vara istället.

Dennis... Anonym. Verkar helt klart sakna flickvännen. Framstår inte som lika taktisk och smart som vissa andra. Å andra sidan är det väl såna som oftast vinner, typ såna som flutit med och knappt märkts.

Alex... Gav inget bra intryck. Övermodig, skrytsam, stöddig, överlägsen. Bra att han åkte ut. Och helt förståeligt att lag nord röstade ut honom.

Kufen... Jag minns inte namnet. Wrenkler..?? Bra att han tidigt åkte ut. Gav ett osympatiskt och själviskt intryck. Jag har också läst här att han tydligen långt i efterhand är bitter och håller på och via sociala medier svärtar ner de andra. Framstod som socialt ganska tondöv.

Hon med ärret... Ann-nånting va? Märks inte så mycket. Sånt kan iofs bero på hur produktionen väljer att klippa. Har inte gjort något direkt intryck åt nåt håll.

Annki... Jag tycker fått ta emot för mycket "hat" här. Jag tycker även att Olivia och Joanna "mobbat" lite mot henne. Visst, Annki kan säkert upplevas som påfrestande. Men det är inte alltid så lätt, och senaste veckorna har hon haft en ganska svårt situation socialt, eftersom forna lag nord försvunnit. Starkt av henne att bita ihop.

Ludde... Jag tycker han fått för många chanser. Annars verkar han bra som person. Kanske lite skrytig, men med glimten i ögat. Onödigt av honom att hoppa på någon som redan låg, nämligen Annki.
Är Ludde alltså bög?

Wilma... Verkade bra rakt igenom. Ödmjuk, klok, sympatisk, tog lagom plats, omtänksam, bra på tävlingar. Har gjort ett bra intryck. Oflyt i dagens tävling. Jag tror att om dom tävlande bytt plats så hade hon missgynnats mindre av blåsten. Dock kunde hon förstås försökt skapa lite lä, genom att ställa sig i vägen för vinden eller whatever. Faller dock med flaggan högt. Bra gjort Wilma, både tävlingsmässigt och personlighetsmässigt!

Rickard... (Heter han så, han som vissa här kallar "Lappen"?) Hade det varit ren överlevnad kanske han briljerat. Men nu flyter han väl mest med. Inte så bra i tävlingar. Verkar snäll, ärlig och sympatisk. Det i sig gör att han gärna får vinna. Vore kanon om sådana egenskaper premierades.

William... Han får gärna vinna. Duktig på det mesta. Verkar sympatisk och omtänksam.
Senast redigerad av beitos 2021-05-16 kl. 23:01.
2021-05-16, 22:59
Medlem
Zyxel04s avatar
Svårt att bry sig så mycket om gränslandet.

En jämn tävling om elden blev det men starkt av Anders att inte ge upp utan fortsätta kämpa.

Wilma är väl söet men tyvärr så har hon varit ganska tråkig. Hon har ju varit i Gränslandet hela tiden men inte gjort mycket väsen av sig. Vekrade dock vara allmänt smart och är säkert ganska trevlig så inte orimligt att hon hade kunnat imponera inne i riktiga Robinson.

Johanna och Anders är allmänt svåra att tycka om med tanke på att de tillhör maffian. Men aja... vi får väl dras med de.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in