Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Har sett ungefär halva första säsongen av Suburra och tagit en paus. Serien är ok men trodde den skulle vara bättre, kanske lyfter den senare.
ok. Hur skulle du jämföra den med Gomorrah t.ex? För på ett sätt kändes Gomorrah "skönare" än Sopranos t.om.
Citat:
Några serier jag gillar i mörk och realistisk stil: Mindhunter, The Serpent, Unorthodox, Fauda och The Night of.
Mindhunter minns jag att jag började titta på. Men sen glömde jag bort den helt. Det är oftast ett tecken på att den inte var min stil. Eller den kanske bara är seg i starten?
The Serpent har legat på min netflix-lista ett tag nu. Kollade trailern mer ordentligt nu, och den verkar helt klart intressant. Tack!
Unorthodox verkar välgjord, men av trailern fick jag en känsla av att merparten av det "mörka" är kopplat till religon, och jag fick nog mer än nog av det från The Handmaid's Tale. Jag föredrar mörk crime, tror jag.
Fauda... tja... Jag fick ingen direkt känsla alls av trailern, lite som en standard amerikansk action rulle, fast i mellanösterntappning. Lägger den i "kanske" högen.
The Night of hamnar nog också i "kanske" högen, eller att jag får leta fram någon bättre trailer eller recenssion. För den trailer jag såg gav visserligen en bra känsla, men inte så mycket matnyttigt. Jag vill veta mer innan jag bestämmer mig, helt enkelt.
Citat:
Sen är första säsongen av True Detective guld. Och det blir väl ofta så att serier, även sådana med fristående säsonger, sällan håller samma höga kvalité från början till slut.
Ja, första säsongen av True Detective var rätt bra. Sen katastrof i säsong två... Jag slutade titta efter två avsnitt eller nått. Och det kanske är ovanligt med serier som håller hög kvalité hela vägen, men det är i grunden enbart dom jag är intresserad utav.
Citat:
Och miniserier som de är minimerar kanske "risken" för saknad av att ha sett en bra serie då jag antar att man inte blir "tjenis" med karaktärerna på samma sätt som en serie med sju säsonger. För att inte gå för offtopic
Fast jag
vill ju bli "beroende" av en serie! Det är så jäkla najs känsla av att ha hittat en riktigt bra serie. Och då vill jag ju att den känslan ska fortsätta så länge som möjligt. Och jag älskar att kunna frossa i en serie utan att känna "shit... den tar ju slut snart". Flera av mina topp-serier var långa, och dom som inte var det önskade jag att dom var.