Undrar bara lite simpelt om vilket ni rekommenderar och varför.
Betalar gärna för informerad och välskriven journalistik. Jag har själv ingen politisk sida som är skriven i sten så jag läser gärna artiklar från flera olika tidningar för att få ett litet mer öppet sinne över nyheterna. Nu är jag dock kluven i valet mellan att betala för Dagens Nyheter eller Svenska Dagbladet. I det stora hela så ser jag inga fel med varken DN eller SvD och DN:s 119kr i månaden eller SvD:s 199kr i månaden gör desamma för min del.
Om ni prenumererar på någon av dessa berätta gärna varför och om ni kan jämföra för och nackdelar osv.
Ingen. Läs danska tidningar och köp kryptovaluta för prenumerationspengarna istället. Hade du börjat köpa krypto och Tesla aktier redan för 10 år sedan hade du varit mångmiljonär idag. Med DN blir du bara dum i huvudet. Det är inte försent att börja idag heller. Läs bäcker.
Vill du bli riktigt rubbad och obildad så skall du definitivt läsa DN. - Folk som läser DN har absolut NOLL verklighetskontakt. Totalt obildbara som det inte ens är lönt att försöka avprogrammera.
Undrar bara lite simpelt om vilket ni rekommenderar och varför.
Betalar gärna för informerad och välskriven journalistik. Jag har själv ingen politisk sida som är skriven i sten så jag läser gärna artiklar från flera olika tidningar för att få ett litet mer öppet sinne över nyheterna. Nu är jag dock kluven i valet mellan att betala för Dagens Nyheter eller Svenska Dagbladet. I det stora hela så ser jag inga fel med varken DN eller SvD och DN:s 119kr i månaden eller SvD:s 199kr i månaden gör desamma för min del.
Om ni prenumererar på någon av dessa berätta gärna varför och om ni kan jämföra för och nackdelar osv.
För många år sedan prenumererade jag på båda. Idag skulle jag inte läsa dem om jag så fick de gratis. Propaganda.
(Jag vet inte om de var mycket bättre förr eller om det ”bara” är det att det tack vare nätet finns så mkt att jämföra med.)
Köper dock inte papperstidningarna och kan dessutom inte danska
Givetvis kan du inte Danska. Antagligen vet du inte ens vad den danske statsminister heter heller eller vilken politik de driver eftersom du redan är DN-skadad. Mitt tips är att du läse danska tidningar i alla fall eftersom du lär dig språket snabbt. Det är väldigt likt svenska och du blir allmänbildad.
Instämmer.
Varför betala för läsa nyheter av journalister med egen politisk agenda, läs oftast vänster?
Tidningsbranschen är tyvärr död, enbart äldre som vill betala för att läsa tidningar online.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!