2021-05-16, 21:13
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Yep, "snark" som du säger. Det är så etniska rensningar går till. Alla tittar bort och kommer helt plötsligt på det 2 generationer senare.

Får jag lov att fråga varför just Israel är i ditt blickfång? Eller engagerar du dig i flera konflikter?
Citera
2021-05-16, 21:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Yep, "snark" som du säger. Det är så etniska rensningar går till. Alla tittar bort och kommer helt plötsligt på det 2 generationer senare.

Etnisk rensning? Går lite långsamt med det. Hur många har det dött senaste veckan och hur många palestinier föds det per år?
Citera
2021-05-16, 21:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vadå för avgift?
Byter du isflak nu?

Känner du någon som bor gratis? Någonstans i hela världen?
Citera
2021-05-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
I Sverige kallas det för avgift. Finns många sådana avgifter. Står verkligen familjerna som ägare av hus+land?

Herregud... Ditt inlägg visar hur lite insatt du är. Din kunskapsnivå är i princip : "Muslimer dåliga, döda muslimer". Hur kan du komma in här och ha åsikter om du överhuvudtaget inte ens har koll på vad som hände för bara 50 år sedan?

Dessa hus byggdes av Palestinierna tillsammans med FN och kringliggande arabländer. Palestinierna äger husen och lagfarten och har bott där i 1-2 generationer Inte ens Israelerna förnekar detta i stort. (Men sen slänger staten Israel ut familjerna och tar husen).

Man gör detta för att man vill ha "judiska rena områden". (Ironin).

Tror du mig inte? Här är ett stolpskott som erkänner det öppet: Video

"If I dont steal your house, someone else will" säger han. Har länkats 10 gånger här minst.
Citera
2021-05-16, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tyckte du skrev att västerlänningar inte ska lägga sig i vad som händer i mellanöstern. Och den inställningen kan man tolka som att USA inte borde ha lagt sig i vad Tyskland gjorde under andra världskriget.

Jag vill inte att du ska hata dig själv. Gör som israelerna och palestinierna borde göra nu, alltså lugna ner dig.

Vad är förintelsekortet om inte skam och skuldbeläggning och känslomässig utpressning? En ständig påminnelse om att europèer (i synnerhet tyskar/germaner) är obotligt onda och inte ska få föra någon talan utan snällt sänka ner ögonen i backen och fortsätta hata ihjäl sig själva.

Det jag menar är ju att både vänsterblivna Palestina vurmare såväl som högerkristna Sionister i väst bara gjort en hemsk situation ännu hemskare.

Och jag vill helt enkelt inte lägga mig i och leka viktigpetter längre. Jag anser det numera respektlöst av mig att hysa åsikter över ett geopolitiskt trauma och tragedi som inte angår mig personligen.

Jag skäms redan tillräckligt. Men å nej. Inte tillräckligt enligt vissa. Jag ska veta att jag är ett as.
Citera
2021-05-16, 21:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Herregud... Ditt inlägg visar hur lite insatt du är. Din kunskapsnivå är i princip : "Muslimer dåliga, döda muslimer". Hur kan du komma in här och ha åsikter om du överhuvudtaget inte ens har koll på vad som hände för bara 50 år sedan?

Dessa hus byggdes av Palestinierna tillsammans med FN och kringliggande arabländer. Palestinierna äger husen och lagfarten och har bott där i 1-2 generationer Inte ens Israelerna förnekar detta i stort. (Men sen slänger staten Israel ut familjerna och tar husen).

Man gör detta för att man vill ha "judiska rena områden". (Ironin).

Tror du mig inte? Här är ett stolpskott som erkänner det öppet: Video

"If I dont steal your house, someone else will" säger han. Har länkats 10 gånger här minst.

Då är det väl bara att länka en källa som bevisar att de äger rubbet och inte ska betala en shekel för att bo där? Du är ju trots allt vis, kunnig och kan det mesta.
Citera
2021-05-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Får jag lov att fråga varför just Israel är i ditt blickfång? Eller engagerar du dig i flera konflikter?

Och vad är poängen med din fråga?

"Varför pekar du ut en etnisk rensning här, när det begås på andra platser också?"

... Så ska vi ignorera detta för det? Jag har fokus på andra brott som begås i världen just nu, men denna tråd handlar om Israel och Palestina.

Får jag lov och fråga vad du tjänar på att försvarar denna väldokumenterade etniska rensning? Förutom att du inte gillar muslimer såklart, eller ja, det är nog huvudanledningen...
Citera
2021-05-16, 21:22
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Är robin skjuten?

?

Jag menade mordet på Yitshak Rabin, ett exempel på att Judar inbördes kan ha helt olika åsikter och att man inte behöver vara helt "för" eller "emot" Judar. Ta Ben Shapiro och Norman Finkelstein tex, som jag för övrigt tycker argumenterar väl, utifrån deras helt olika politiska läger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Yitzhak_Rabin
Citera
2021-05-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
?

Jag menade mordet på Yitshak Rabin, ett exempel på att Judar inbördes kan ha helt olika åsikter och att man inte behöver vara helt "för" eller "emot" Judar. Ta Ben Shapiro och Norman Finkelstein tex, som jag för övrigt tycker argumenterar väl, utifrån deras helt olika politiska läger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Yitzhak_Rabin
Det var ett internt skämt trodde du visste mvh

PS självklart finns det en dynamik inom både den judiska och muslimska etniciteten
Citera
2021-05-16, 21:27
Medlem
Citat:
Etnisk rensning? Går lite långsamt med det. Hur många har det dött senaste veckan och hur många palestinier föds det per år?

En etnisk rensning har väl en godtycklig hastighet? Israelerna är smarta och gör det sakta.

Titta på följande karta

Lägg på 50 år och amerikanska missiler.... Ja du blir ju glad av det säkerligen, jag unnar dig denna glädje en söndag kväll som denna. Glad blir man ofta på den "goda" sidan när sånt sker Rent historiskt alltså.
Citera
2021-05-16, 21:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Känner du någon som bor gratis? Någonstans i hela världen?
Men är det inte bättre du berättar vad det är för avgifter du menar?
Och vilka avgifter som menas rörande själva ämnet.

Jag kan bjucka på den här så länge.

Jordan submits documents proving Palestinian ownership of Sheikh Jarrah

Citat:
Jordanian Deputy Prime Minister and Foreign Minister Ayman Safadi on Wednesday submitted documents to Palestinian Authority (PA) President Mahmoud Abbas proving Palestinian ownership of Jerusalem's neighbourhood of Sheikh Jarrah, Wafa news agency reported.

"We have provided all the documents that we have, which can help the Palestinian residents to preserve their full rights," Safadi asserted, referring to documents related to ownership of the homes in Sheikh Jarrah.
https://www.middleeastmonitor.com/20210422-jordan-submits-documents-proving-palestinian-ownership-of-sheikh-jarrah/
Citera
2021-05-16, 21:29
Medlem
Citat:
Då är det väl bara att länka en källa som bevisar att de äger rubbet och inte ska betala en shekel för att bo där? Du är ju trots allt vis, kunnig och kan det mesta.

Oj förlåt my bad, jag trodde du var normalbegåvad. Jag visar mig själv ut (JHD är i alla fall finurlig men jämna mellanrum)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in