Citat:
Det blir vissa upprepningar, eftersom jag stöter på samma påståenden igen och igen, och vill ge respons på dessa påståenden. Exempel på påståenden som upprepas i tråden är att många av dödsoffren har dött "med och inte av" Corona-viruset. Ett annat exempel är skribenter som försöker utmåla Anders Tegnells strategi som en ekonomisk framgång. Den uppfattningen provocerar mig.
Du får stå ut med några fler hack i skivan.
Nej. Det begriper jag inte.
Vissa resor är nödvändiga, för att exempelvis upprätthålla diplomatiska förbindelser. Resenärer som genomför dessa nödvändiga resor kan sättas i karantän, och därmed skydda befolkningen från virus. Dessutom kan det vara önskvärt att med medicinskt samarbete, för att kunna bekämpa viruset. Det kan också räknas in under nödvändiga resor.
Det är farligt att vara alltför beroende av ett ständigt flöde av varor över gränserna.
Europa behöver bygga upp sin självförsörjning. Det fungerar inte hur länge som helst att förlita sig på billig kinesisk arbetskraft.
Nästa epidemi kanske är så farlig och lömsk, att det inte ens går att ta emot varutransporter. Det behöver ju finnas en besättning på fraktfartygen. Därför behöver vi begrunda ökad självförsörjning.
Du får stå ut med några fler hack i skivan.
Nej. Det begriper jag inte.
Vissa resor är nödvändiga, för att exempelvis upprätthålla diplomatiska förbindelser. Resenärer som genomför dessa nödvändiga resor kan sättas i karantän, och därmed skydda befolkningen från virus. Dessutom kan det vara önskvärt att med medicinskt samarbete, för att kunna bekämpa viruset. Det kan också räknas in under nödvändiga resor.
Det är farligt att vara alltför beroende av ett ständigt flöde av varor över gränserna.
Europa behöver bygga upp sin självförsörjning. Det fungerar inte hur länge som helst att förlita sig på billig kinesisk arbetskraft.
Nästa epidemi kanske är så farlig och lömsk, att det inte ens går att ta emot varutransporter. Det behöver ju finnas en besättning på fraktfartygen. Därför behöver vi begrunda ökad självförsörjning.
Du får gärna låsa in dig hemma. Resten av världen vill ut och resa och gör så hela tiden. Det ska vi såklart fortsätta med.
Livet ska levas. Inte överlevas.
Där skiljer vi oss åt. Du har aldrig satt din fot utanför kommunen men världen fungerar inte riktigt så min vän. De flesta personer fungerar heller inte så.
Nu ska jag boka resa apropå det... om 2 mån drar jag