2021-05-16, 19:59
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
jag bor i närheten ock kan berätta att den fortfarande är nr 1.

Heter den Diset eller Paradiset numera?
Citera
2021-05-16, 20:02
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Fanns en krog i Västerås för något år sedan som tydligen gick i konkurs (Royale). Vidrig krog som drog dit äckligt drägg. Såg nästan aldrig svenskar som gick in där. Skitmusik hade de också så det förvånar mig inte att den gick i konkurs, de lär nog haft en del knarkaffärer också.

Haha ja det var ett jävla ställe alltså, försökte marknadsföra sig som ett finhak för kostymfolk men var ett riktigt jävla sunkhak med sin inredning inspirerad av "Moulin Rouge".

Jag besökte stället en gång och de enda svenskar som var där var mitt sällskap och bartendern, övriga var araber som la mer tid på att dra ladd på toaletten än att hänga i baren.
Citera
2021-05-16, 20:03
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Heter den Diset eller Paradiset numera?

De har anammat sitt smeknamn och heter Diset numera.
Citera
2021-05-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Största jävla alkishaket jag någonsin har varit på Någon jävla kinesbrud som jag var där med ville få mig utslängd för att jag röstade på SD. Hon gick runt och skrek att jag var nazist. Ingenting hände lol.

Roligaste är att Västerhus dock är ett steg upp från Hålan några hundra meter upp. Inget ställe i Sverige kommer slå den. Tror dock den har stängt nu?
Citera
2021-05-16, 20:10
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Roligaste är att Västerhus dock är ett steg upp från Hålan några hundra meter upp. Inget ställe i Sverige kommer slå den. Tror dock den har stängt nu?
Så det finns ett ännu dräggigare ställe på samma gata?
Citera
2021-05-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Så det finns ett ännu dräggigare ställe på samma gata?

Ja, Västerhus är rena lyxkrogen jämfört med Hålan. Ligger på sidan av museet. Osäker om det fortfarande är öppet dock. Obeskrivligt dräggit.
Citera
2021-05-16, 20:13
Medlem
Kajahs avatar
Restaurang Peking i Ljungby. Som att besöka en kinesisk bordell. Riktigt dålig mat dessutom.
Citera
2021-05-16, 20:13
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ja, Västerhus är rena lyxkrogen jämfört med Hålan. Ligger på sidan av museet. Osäker om det fortfarande är öppet dock. Obeskrivligt dräggit.
Ska ta mig en promenad dit en dag under veckan och kika om det är nåt liv där. Tack för tipset haha. Vad vore livet utan dessa hak.
Citera
2021-05-16, 20:14
Medlem
brajzillas avatar
Lionbar är en riktig luffarkedja... var in där och jävlars vilka mongon alla var! en brud satt och ammade sitt barn vid ett uppdukat shotbord t ex vet inte om hon krökade själv dock men oavsett vädigt passande ställe för ett spädbarn...
Citera
2021-05-16, 20:14
Medlem
Periskogården hette det. Tydligen nerlagt. Synd, var verkligen en upplevelse.

Hittade detta:

” Persikogården på hörnet av Bengan-huset.

Andersson på flaska kan ni köpa av en mycket bitter barägare för 20spänn. Vanligtvis brukar man få kliva över ett gäng schäfrar som ligger i entrén, det är lugnt, de bits bara lagom. Väl inne i salongen sitter rövgänget och ljuger. Några har fortfarande lite tänder kvar och alla har mycket vältvättade levrar. Ljudvolymen är brutal och stämningen ofta likaså. Ofta bråkas det om nån dum skit, ibland blir man bjuden på en liten skrålsångstrudelutt och nästan alltid dras det fräckisar från 70-talet. Akta er för att sätta er längst in vid fönstret i lokalen, då kan det regna in på er om ni har otur. Papp är tydligen inte lika bra som glas på att hålla vätan ute.”
Citera
2021-05-16, 20:16
Medlem
T-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
De har anammat sitt smeknamn och heter Diset numera.

Har aldrig hetat Paradiset. Det är en skröna.
Citera
2021-05-16, 20:18
Medlem
brajzillas avatar
Citat:

Antar att det är Majorna vi snackar nu? fanns ett riktigt grisigt kina-hak som hette "Lots inn" när man gick kaptensgatan fram och vek upp mot en skola minns jag undrar om det finns kvar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in