2021-05-15, 17:58
Medlem
Lite spännande med 3 svensklag i bottenstriden i Bundesliga med Bremen (Augustinsson), Bielefeld (Nilsson) och Köln (Andersson) där en får säkrat kontrakt, en får kvala med trean från Zweite och en åker direkt ner.

Själv tror jag att Bremen åker direkt ner eftersom de bara har Mönchengladbach kvar och kan nästan lova att det blir förlust.
Citera
2021-05-16, 17:17
Medlem
civilians avatar
Jesper Karlsson avslutar säsongen med två mål mot Heracles i sista omgången. 11 mål och 9 assist och AZ slutar på en tredjeplats. Helt okej debutsäsong!
Citera
2021-05-16, 17:47
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Jesper Karlsson avslutar säsongen med två mål mot Heracles i sista omgången. 11 mål och 9 assist och AZ slutar på en tredjeplats. Helt okej debutsäsong!

Väldigt kul att han fick avsluta med 2 mål. Riktigt underhållande spelare att kolla på, håller tummarna att han tas ut i EM-truppen.

Flera svenskpoäng idag förövrigt.

Kristoffer Olsson gjorde mål och Claesson assist för Krasnodar. Kristoffer Peterson stod liksom Niklas Hult för varsitt mål för sina lag i 2 Bundesliga och Holmen gjorde mål för sitt Willem II.
Citera
2021-05-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Väldigt kul att han fick avsluta med 2 mål. Riktigt underhållande spelare att kolla på, håller tummarna att han tas ut i EM-truppen.

Flera svenskpoäng idag förövrigt.

Kristoffer Olsson gjorde mål och Claesson assist för Krasnodar. Kristoffer Peterson stod liksom Niklas Hult för varsitt mål för sina lag i 2 Bundesliga och Holmen gjorde mål för sitt Willem II.

Verkar typ bara vara jag som följer Hrgotas säsong, han gjorde 1+1 match i dagens match i Zweite och har goda chanser att bli uppflyttad till Bundesliga. Har gjort 15+7 poäng i ligan varav 10 som han gjorde i senaste 9 matcherna.
Citera
2021-05-16, 17:59
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Verkar typ bara vara jag som följer Hrgotas säsong, han gjorde 1+1 match i dagens match i Zweite och har goda chanser att bli uppflyttad till Bundesliga. Har gjort 15+7 poäng i ligan varav 10 som han gjorde i senaste 9 matcherna.

Bra du nämner det, fick infon från Fotbollskanalen som jag skrev av som just då inte skrivit om Hrgotas poäng. Men det är sjuka poängsnitt han har så bra att du nämnde det.

Även Simon Hedlund har målat för sitt Bröndby mot FC Köpenhamn.
Citera
2021-05-16, 19:27
Medlem
David Moberg-Karlsson gjorde idag 3 assist och 1 mål och ligger just nu på 10 mål och 5 assist i den tjeckiska ligan med två matcher kvar.
Citera
2021-05-16, 19:40
Medlem
Alexander Isak gjorde idag 2 mål för Real Sociedad, vilket tar upp honom på 16 gjorda mål denna säsong i la liga. Isak har nu chansen att bli bästa svenska målskytt någonsin i la liga under 1 säsong före Zlatan om han gör mål den sista matchen.

https://www.fotbollskanalen.se/spanien/tv-just-nu-isaks-nya-succe-blir-tvamalsskytt/
Citera
2021-05-16, 19:45
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Brukar slänga ett getöga på zweitematcherna. Hrgota är ett riktigt odjur nere i Fürth. Han lär ha ökat sina aktier ordentligt
Citera
2021-05-16, 21:00
Medlem
Quaison gjorde mål på straff mot Dortmund.
Citera
2021-05-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
David Moberg-Karlsson gjorde idag 3 assist och 1 mål och ligger just nu på 10 mål och 5 assist i den tjeckiska ligan med två matcher kvar.

Väldigt bra! de tycker jag Fotbollskanalen kan skriva om.
Citera
2021-05-18, 23:19
Medlem
Enligt uppgifter så är det stor chans att Ryan Johansson kommer att bli uppkallad till Irlands U21.

Tror mycket på Johansson och konstigt att han inte fått vara med i en trupp än men hoppas han väljer Sverige till sist.
Citera
2021-05-20, 11:50
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Enligt uppgifter så är det stor chans att Ryan Johansson kommer att bli uppkallad till Irlands U21.

Tror mycket på Johansson och konstigt att han inte fått vara med i en trupp än men hoppas han väljer Sverige till sist.
För hans egen skull så är det nog bäst att välja Irland. Berg & Granqvist kommer att prenumerera på en plats i truppen tillsvidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in