2021-05-16, 17:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
När man inte har nått att komma med måste man haka upp sig på en liten irrelevant fras i en jättelång text. Det tyder på att man inte har några faktiska argument att komma med
Har du några uppgifter om hur mycket hyran låg på?

Eller råder det delade meningar om det?
Citera
2021-05-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var ju även prat om att Hamas skulle ha premiär igår kv/natt med några nya, större raketer. Har det kommit fram något om dessa ?

Nej bara prat som vanligt. Vi måste hela tiden veta att dom här raketerna är skjutna av Iran och säkert nån annan genom pengar. Dom trodde att några raketeter skulle få Israel att nappa och attackera med styrka in i Gaza. Det fattar min bror 8 år och helt 100% Israel. Målet är att gråtandes visa upp barn och kvinnor för omvärlden, inget nytt smart alls alltså. Skulle Iran med andra muslimer i arabvärlden däremot börja skjuta större kraftigare raketer som gjorde skada för Israel nu... ja då kan du ge dig på att det blir krig. Inget sånt här löjligt utan full skala mot Iran och allt annat. Skulle bli överlägsen slakt mot mulorna präster eller vad dom kallas där utan krav på återhållsamhet. Döda alla ansvariga kör dom fast kommet USA vill dom ha hjälp kommer uk vill dom ha hjälp kommer Frankrike vill dom ha hjälp kommer nog vi....
Citera
2021-05-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Din idiot media har rapporterat att x antal barn i gaza har dött. Inte av VILKA. Vi vet återigen inte hur många som dött av IDFs flyganfall och hur många som dött av hamas raketer som träffat gaza. Jag bryr mig absolut om civila liv det är därför jag stöttar det land som har en demokrati och hög levnadsstandard för sina medborgare. Inte en terrororganisation.

Man vet med säkerhet att IDF är skyldig till barnens död. Hamas raketer har inte i närheten av den sprängkraft som journalister/filmer/bildbevis vittnar om. Du är verkligen ute och greppar efter halmstrån, riktigt patetisk. Ungefär som att säga "Man vet inte med säkerhet att det var just tyskarnas Zyklon B som orsakade judarnas död i Auschwitz. Giftet kan lika väl ha kommit från internerna själva".
Citera
2021-05-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
1. Jag behöver inte fråga Hamas, konflikten och provokationerna är långdragna, men har sitt ursprung i förra veckans händelser då man skulle vräka palestiner i Sheikh Jarrah, att Israel blockerade tillträde till Al Aqsa moskeen för denpalestinier som ville till sin viktiga bön i slutet på ramadan, och den utlösande faktorn var stormningen utav själva moskeen där IDF och polis attackerade civila med gummikulor, tårgas och shockgranater där över 300 skadades, några mkt, allvarligt.
Det är inte något försvar, det är vad som hände.

2. Judar tillhör inte ens top 10 vad gäller de stora religionerna, ca 14 miljoner bara, plats 12.
Du har tex, urbefolkning världen över, dom är på plats nr 7, 300 miljoner st,. Dom har och är fortfarande förtryckta världen över.

Haha, så du är så naiv så att du tror att vräkningen är orsaken till att Hamas skjuter tusentals raketer. Hamas har det som ursäkt enligt order från Iran. Återigen, palestinierna är bara bönder på ett schackbräde som kan offras. Det är Iran och Israel som spelar schack.
Citera
2021-05-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var ju även prat om att Hamas skulle ha premiär igår kv/natt med några nya, större raketer. Har det kommit fram något om dessa ?

du kan bedöma själv: https://streamable.com/6107cf

israel har nu i regel bestämt sig att inte göra stor fäsen av den massförstelse som just nu pågår i Israel och dödsantalet.
Citera
2021-05-16, 17:40
Medlem
Jag följer flera konton på twitter som rapporterar direkt från området.

Hamas väpnade gren Al qassam har skjutit raketer mot militärbaser. Flera skadade!

Militär censur råder i Israel, media får inte rapportera det.
Citera
2021-05-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Man vet med säkerhet att IDF är skyldig till barnens död. Hamas raketer har inte i närheten av den sprängkraft som journalister/filmer/bildbevis vittnar om. Du är verkligen ute och greppar efter halmstrån, riktigt patetisk. Ungefär som att säga "Man vet inte med säkerhet att det var just tyskarnas Zyklon B som orsakade judarnas död i Auschwitz. Giftet kan lika väl ha kommit från internerna själva".

Du menar att man inte dör om man blir träffad av en missil? Undra vad israelerna har dött av då?
Citera
2021-05-16, 17:41
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Haha, så du är så naiv så att du tror att vräkningen är orsaken till att Hamas skjuter tusentals raketer. Hamas har det som ursäkt enligt order från Iran. Återigen, palestinierna är bara bönder på ett schackbräde som kan offras. Det är Iran och Israel som spelar schack.
Den utlösande faktorn var stormningen utav Al Aqsa moskeen där över 300 människor skadades. Men som nämndes detta är en lång konflikt. Där palestinierna drivits på flykt och får sina hus och hem bestulna.

Vräkningen kallas för fortsättningen på Nakba.
Citera
2021-05-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag följer flera konton på twitter som rapporterar direkt från området.

Hamas väpnade gren Al qassam har skjutit raketer mot militärbaser. Flera skadade!

Militär censur råder i Israel, media får inte rapportera det.

Ja enligt israeliska sjuhhus handlar det om 100-tals döda, men officiella siffran är 11, 650 skadade. israel försöker dölja sanningen men den kommer fram snart.
Citera
2021-05-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag tror så länge vi inte är personligt involverade ska vi vara försiktiga med att stöjda någon i denna religiösa och etniska soppa. Den sträcker sig för långt tillbaka, det är för mycket blod spillt och när religion kommer in i bilden... så går det inte att argumentera med vanliga argument. Ok Gud har gett Judarna landet, vad ska jag säga åt det? Ok det är evigt muslimskt land och Gud kommer be träden och stenarna att peka ut var Judarna gömmer sig. Ok vad ska jag säga åt det?

Tror helt enkelt att många som försvarar Israel ser att Israel inte är bra, men att alternativet är så mycket värre. Som politik är, du kanske inte väljer det bästa utan det som är minst sämst.

Jag köper absolut vad du säger. Samtidigt tänker jag hur länge ska man hålla på så och inte stå upp mot en regering som inte respekterar internationella bestämmelser och mänskliga rättigheter? Ska Israel bara få fortsätta expandera på palestiniers bekostnad på ett sätt som är olagligt enligt internationella konventioner? Ska man fortsätta neka palestinier sina rättigheter? Hur länge? Tills palestinierna utrotas i sina egna territorium? När det väl händer kommer vi ironiskt nog återigen se massa "NEVER AGAIN"-plakat.
Senast redigerad av iammichelemorrone 2021-05-16 kl. 17:45. Anledning: Grammatik
Citera
2021-05-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Jag skrattade inte åt den av upoenbara skäl och kommenterar inte om du har rätt i din argumentation. Men, jag måste motvilligt erkänna trots att du är sjal att din sista mening var väldigt fyndig. Jag är inte generös med beröm till sjalarna
Citera
2021-05-16, 17:48
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden

Det är bland det mest tragiska och jag vet inte om det riktigt förstås... Palestinier utnyttjas när det passar, de har utnyttjats av otaliga Israeliska och Palestinska ledare, samt av arabvärlden under åratal. När det passar tas det parti för dem och när det inte längre gör det, hejdå. Palestiniernas sak har utnyttjats från både vänster och höger, Saddam utnyttjade det väl, även i Libanon är de bara brickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in