2021-05-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mulig fordi th nå kan hevde blodet etter han skyldtes at han skar seg da han ryddet opp etter teh. Hva med vaskebøtten. Den ble mao først brukt av th og teh for deretter å bli benyttet av drapsmannen som tilfeldigvis tok den med så den ikke kan undersøkes. Gjetter på den inneholder blodrester både etter aeh og gm.

Fra kapitlet «En mystisk sko»:

Citat:
«Politiet mener å finne spor etter blodvask i huset. 20. november beslaglegger de også en vaskebøtte og en fille fra garasjen. Da politiet undersøker boligen, finner de ikke en eneste vaskebøtte i huset. Kan bøtta i garasjen ha blitt brukt til å rengjøre åstedet etter ugjerningen?

Håper de har gjort funn i den bøtta de fant. Kan dette være en detalj som er holdt hemmelig (inntil nå), for å bli brukt i avhørene?

Apropos avhør. Når en leser om hvordan TH oppfører seg under avhørene, må jeg si det er en utrolig vrangvilje etterforskerenemøter. Det er kverulering herfra til helvete. På enkle ting.

Hvis TH vil ha kona tilbake, så er ikke det noe som fremgår av avhørene hvertfall. Makan til uspiselig og selvopptatt vesen.
Citera
2021-05-16, 17:19
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et kveldsbad vil jeg tro tar enda lenger tid enn å vaske og tørke opp et baderomsgulv.

Det var altså tid til noe som tar lenger tid (et kveldsbad), men ikke tid til å gjøre noe som tar kortere tid (moppe baderomsgulvet).
Hvis TEH hadde dårlig tid, hvorfor skal han i et hele tatt ha planlagt et kveldsbad...

Forøvrig skjedde dette på badet i 2. etasje som AE brukte. Fra boka:
Badet i andre etasje har på mange måter blitt AE sitt, mens TH pleier å bruke toalettet i første etasje.

Jeg lurer på om GM, enten det er TH eller noen annen, så har de tydligvis studert nøye andre drap og drapsmenn. Kan de hende de har kikket på de mest profesjonelle massemorderne og sett deres metoder. Kan det derfor hende at GM hadde bygget dusjen slik at da AEH tok seg eg dusj, så istedenfor vann fra dusjhodet så fikk hun en dose med zyklon B istedet ?
Citera
2021-05-16, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et kveldsbad vil jeg tro tar enda lenger tid enn å vaske og tørke opp et baderomsgulv.

Det var altså tid til noe som tar lenger tid (et kveldsbad), men ikke tid til å gjøre noe som tar kortere tid (moppe baderomsgulvet).
Hvis TEH hadde dårlig tid, hvorfor skal han i et hele tatt ha planlagt et kveldsbad...

Forøvrig skjedde dette på badet i 2. etasje som AE brukte. Fra boka:
Badet i andre etasje har på mange måter blitt AE sitt, mens TH pleier å bruke toalettet i første etasje.
Har du tenkt på at TEH kanskje tok seg et bad først, før han hentet moppestativ og mopp for å tørke opp vannet, sånn at lampen knuste etterpå? Det tar i såfall litt lenger tid.
Han er vel heller ikke den første sønnen som lar mamma ordne opp sølet sitt - hvis det var det som var filosofien som lå bak...

Ellers har jeg hørt om merkeligere ting som har skjedd enn en knust baderomslampe, selv om også jeg synes at det var litt av et sammentreff at dette skulle skje kvelden før moren ble kidnappet.
Citera
2021-05-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis

Håper de har gjort funn i den bøtta de fant. Kan dette være en detalj som er holdt hemmelig (inntil nå), for å bli brukt i avhørene?

Apropos avhør. Når en leser om hvordan TH oppfører seg under avhørene, må jeg si det er en utrolig vrangvilje etterforskerenemøter. Det er kverulering herfra til helvete. På enkle ting.

Hvis TH vil ha kona tilbake, så er ikke det noe som fremgår av avhørene hvertfall. Makan til uspiselig og selvopptatt vesen.

På hvilken måte kverulerer han? Noe mer om det fra boken du kan dele? veldig interesant
Citera
2021-05-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Bokanmeldelse i Stavanger Aftenblad, 13 mai 2021.

Uforløst bok om uløst forsvinning

Anmelderen stille spørsmål ved Tom Hagens rettssikkerhet.

En oppsummering av innholdet i boken.
"Det kravet blir ikke lett å innfri når det er offentlig kjent at han i sjalusi truet med å få en gammel venn drept, etter at vennen hadde hatt «en kortvarig relasjon» til Anne-Elisabeth Hagen. Eller at han, også i sjalusi, skal ha truet Anne-Elisabeth til å underskrive ektepakter som i praksis fratok henne alle økonomiske midler ved en eventuell skilsmisse. Avtaler som var så urettferdige at de kunne bli omstøtt i en rettssak, noe som ville gi Anne-Elisabeth store deler av hans milliardformue. Tom Hagen hadde altså både følelsesmessig og økonomisk motiv for å hindre henne i å søke skilsmisse."
Ser at anmelderen også stiller spørsmål ved gyldigheten av ektepaktene. At begge ektepaktene kan ha blitt underskrevet under trusler.

Det kommer helt an på omstendighetene. Og nå er AE borte, og kan ikke forklare seg.

Se der ja, da var altså ryktene om at ektepaktene ble signert under trusler riktige selv om TT har avfeiet det som løgn og usannheter.
Citera
2021-05-16, 17:27
Medlem
En annen litt merkelig sak er at TH har studert teologi ved Universitetet i Oslo. På 90-tallet.

I de årene han var i «indre eksil». Dette omtales i bokens kapittel «T*m Ha$en blir styrtrik 1994-2018».

Samtidig med eldstedatteren det da? Hun er vel født i 71. Noen som ikke vil slippe tak? Eller heller stramme grepet rundt tronarvingen?

Spesielt.
Citera
2021-05-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
På hvilken måte kverulerer han? Noe mer om det fra boken du kan dele? veldig interesant

Kort fortalt på «alt». Fra rene prosedyrer, nekter å svare på spørsmål - raller (mitt ord) heller om all urett som er begått i saken, hvor feil politiet tar. Og dette fra første stund. Et kapittel i boken heter «Tre dager med krangling». Ikke rent lite beskrivende. Om avhørene av TH 8-10 april 2019. Ikke tid til å referere nå, men det er ikke tart om politiet fatter mistanke av en slik oppførsel. Hadde de ikke gjort det, hadde de ikke gjort jobben sin.
Citera
2021-05-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er nå dine ord som får stå for din regning.
Men jeg er også glad for at jeg ikke er praktiserende psykolog. Det må være slitsomt å skal behandle folk som TH, Breivik, Ubåt-Madsen osv.
Det finnes nemlig ingen behandling for å kurere psykopater. De vil være det for resten av sitt liv.

... og du bare fortsetter med forhåndsdømmeri, spekulasjoner og naiv logikk. Du plasserte nettopp en uskyldig (uansett hvordan du vrir og vender på det er TH uskyldig, uansett og ennå, særlig kanskje i dag, dagen før 17. mai) sammen med to dømte drapsmenn.
Senast redigerad av Sandemose 2021-05-16 kl. 18:45.
Citera
2021-05-16, 18:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Kort fortalt på «alt». Fra rene prosedyrer, nekter å svare på spørsmål - raller (mitt ord) heller om all urett som er begått i saken, hvor feil politiet tar. Og dette fra første stund. Et kapittel i boken heter «Tre dager med krangling». Ikke rent lite beskrivende. Om avhørene av TH 8-10 april 2019. Ikke tid til å referere nå, men det er ikke tart om politiet fatter mistanke av en slik oppførsel. Hadde de ikke gjort det, hadde de ikke gjort jobben sin.

Er SH tilstede under disse avhørene?

Jeg tenker at det kanskje er vanskelig også for ham å forholde seg til sin klient.
Citera
2021-05-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Husk at det er forskjell på livsnødvendig og forebyggende medikamenter.

Men, ellers har du forstått helt korrekt at den som skrev dette i eposten visste om det personlig eller hadde fått informasjonen fra noen som visste om det og det tyder på en insidejob uansett om man tror den eller andre står bak.

Overser du ikke nå muligheten for at AEH på dette tidspunktet var i live og fortalte kidnapperne at hun trengte medisiner? Eventuelt at hun var død, men tidligere hadde fortalt om behovet for insulin?
Citera
2021-05-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er SH tilstede under disse avhørene?

Jeg tenker at det kanskje er vanskelig også for ham å forholde seg til sin klient.

Ifølge bogen, valgte TH at SH ikke skulle deltage.
Citera
2021-05-16, 18:37
Medlem
Citat:

Jeg kunne oppført meg helt likt, hvis jeg satt overfor idioter som har bestemt seg for at jeg er skyldig mens jeg er uskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in