2021-05-16, 14:11
Medlem
Som flere har vært inne på virker ikke denne badehistorien som TH har forklart til politiet som et sannsynlig hendelsesforløp.

Forklaringen går ut på at TEH knuste taklampa på badet i 2. etasje da han moppet baderomsgulvet.
TEH skal ha fylt opp badekaret med vann, men glemt det og vannet hadde rent over.

Så er det forklart at TEH ikke rakk å bli ferdig med å tørke og vaske før han måtte dra.
Hvis han ikke hadde tid blir jo spørsmålet hvorfor TEH i det hele tatt tok seg tid til et bad, rett før han måtte forlate S4...

Og hvorfor måtte han plutselig dra.
Senast redigerad av Jayce 2021-05-16 kl. 14:18.
Citera
2021-05-16, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Så har jeg nok misforstået det, det andet virkede også underligt.
Det kan være slik du oppfatter det, men det er usagt.
Det som er sagt er at dusøren ikke er avhengi at saken blir løst. Det er altså nok at kroppen blir funnet.
Citera
2021-05-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som flere har vært inne på virker ikke denne badehistorien som TH har forklart til politiet som et sannsynlig hendelsesforløp.

Forklaringen går ut på at TEH knuste taklampa på badet i 2. etasje da han moppet baderomsgulvet.
TEH skal ha fylt opp badekaret med vann, men glemt det og vannet hadde rent over.

Så er det forklart at TEH ikke rakk å bli ferdig med å tørke og vaske før han måtte dra.
Hvis han ikke hadde tid blir jo spørsmålet hvorfor TEH i det hele tatt tok seg tid til et bad, rett før han måtte forlate S4...

Og hvorfor måtte han egentlig dra.

Enig, stusser over det samme. Om badekaret renner over eller en pære knuser rydder 99.9% av befolkningen opp etter seg.

Står det i boken at TEH ikke ryddet opp etter seg? høres jo helt merkelig ut.
Citera
2021-05-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg får ikke akkurat inntrykk av at den som står bak de siste e-postene er en kald fisk. Han virker en smule desperat, og tenker kortsiktig. Kanskje som en reaksjon på at politiet endrer hovedhypotese.

TH reagerer vel også på at noen detaljer i e-postene ikke stemmer, men blir nesten presset til å betale fordi avsløringen av helseopplysningene fra hans ståsted må bety at AE ble kidnappet i live. Hadde han betalt dersom han visste at AE ble drept, eller visste at betalingen i beste fall kunne være en kortsiktig villeding av politiet?

Jeg innbiller meg at TH var uvitende om hva som hadde skjedd i S4 da han/SH fikk de siste e-postene, men det rimer enda mer med det du har skrevet tidligere om TEH.
For at medisinopplysningene ikke skal slå tilbake på th må aeh være i live ved reell kidnapping. Det er defor svært viktig for sh å anføre at aeh ble bortført i live eller så tvil om at hun var død i bolig.
Citera
2021-05-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det er ikke godt å si noe for sikkert og selv har jeg bare videreformidlet hva jeg har hørt fra en seriøs kilde da jeg aldri trodde på rene rykter som selvmord, TS, B-gjengen, Lime folkene, DT og gamle kampanjer også videre.

En av mange interessante ting her inne er de som er så skråsikre på at TH står bak og dette er så uendelig godt planlagt i tillegg mener TH's atferd som bærer preg av både sjokk, fortvilelse og til dels å si irrasjonelle ting taler til hans skyld.

Snodig atferdsmønster for en som har så stålkontroll og hatt så god tid på å forberede seg.....
Det er fordi kidnappingsplottet feilet. Han satset alt på dette.
Citera
2021-05-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Enig, stusser over det samme. Om badekaret renner over eller en pære knuser rydder 99.9% av befolkningen opp etter seg.

Ja, forklaringen går ut på at TEH ikke ble ferdig med å vaske og tørke før han måtte dra.
Det virker jo rart om han planla et sent kveldsbad dersom han ikke hadde tid til dette og måtte straks dra.

Men det kan jo være andre grunner til at TEH plutselig måtte forlate S4...
Citera
2021-05-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ja, forklaringen går ut på at TEH ikke ble ferdig med å vaske og tørke før han måtte dra.
Det virker jo rart om han planla et sent kveldsbad dersom han ikke hadde tid til dette og måtte straks dra.

Hadde ikke tid!?. Kan jo maks ta et par minutter. Også fullførte ikke Tom Hagen selv opprydningen engang. her er det noe som ikke stemmer.
Citera
2021-05-16, 14:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det kan være flere grunner til at han ikke er siktet.

Sant nok. Men den første tanken som slår meg er at de kanskje ikke har noen grunn til å mistenke ham.

Citat:
MUulig falsk forklaring trenger ikke føre til siktelse fordi politiet ikke har nok info til å sikte han. Alibiene kan være i orden eller han kan være indisponibel av andre grunner.

Vi kjenner jo ikke TEHs forklaringer, såvidt jeg vet.
Det er jo ikke sikkert han har sagt så veldig mye heller.
Men det kan kanskje også hende han har nektet å la seg avhøre?
Citera
2021-05-16, 14:35
Medlem
Citat:

mulig fordi th nå kan hevde blodet etter han skyldtes at han skar seg da han ryddet opp etter teh. Hva med vaskebøtten. Den ble mao først brukt av th og teh for deretter å bli benyttet av drapsmannen som tilfeldigvis tok den med så den ikke kan undersøkes. Gjetter på den inneholder blodrester både etter aeh og gm.
Citera
2021-05-16, 14:39
Medlem
Citat:

Jeg tror teh ønsker å fortelle hva som skjedde i boligen. Han sitter trolig med fasit. Mistenker at alibier kan sprekke opp ettervert
Citera
2021-05-16, 14:39
Medlem
Citat:
Hadde ikke tid!?. Kan jo maks ta et par minutter. Også fullførte ikke Tom Hagen selv opprydningen engang. her er det noe som ikke stemmer.

Et kveldsbad vil jeg tro tar enda lenger tid enn å vaske og tørke opp et baderomsgulv.

Det var altså tid til noe som tar lenger tid (et kveldsbad), men ikke tid til å gjøre noe som tar kortere tid (moppe baderomsgulvet).
Hvis TEH hadde dårlig tid, hvorfor skal han i et hele tatt ha planlagt et kveldsbad...

Forøvrig skjedde dette på badet i 2. etasje som AE brukte. Fra boka:
Badet i andre etasje har på mange måter blitt AE sitt, mens TH pleier å bruke toalettet i første etasje.
Citera
2021-05-16, 14:44
Medlem
Citat:
Et kveldsbad vil jeg tro tar enda lenger tid enn å vaske og tørke opp et baderomsgulv.

Det var altså tid til noe som tar lenger tid (et kveldsbad), men ikke tid til å gjøre noe som tar kortere tid (moppe baderomsgulvet).
Hvis TEH hadde dårlig tid, hvorfor skal han i et hele tatt ha planlagt et kveldsbad...

Forøvrig skjedde dette på badet i 2. etasje som AE brukte. Fra boka:
Badet i andre etasje har på mange måter blitt AE sitt, mens TH pleier å bruke toalettet i første etasje.

Nettop.
Senast redigerad av UkjentNordmanOslo 2021-05-16 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in