Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Ok fair enough.
Men vad betyder "fallenhet för bollsport?" Att du har spelat en hel del badminton så när du spelar badminton med dina kompisar vinner oftast du?
Tycker förtält och laga mat smäller högre än bollsport för det är mer praktiskt och kreativ. Att vara okej på bollsport är typ som att säga att man har en fungerande motorik.
Inte så att Dr Mengele börjar sagla direkt.
Får man fråga vad du jobbar med?
Mina fördomar säger mig att du kommer från en bakgrund i medel-över medelklass, röstar höger, har en hög social förmåga och kanske är lite av en medlöpare.
Ditt välbetalda jobb fick du via en bekant/släkting och det är mer av karaktären att man måste bara lära sig var filerna ligger på datorn. Veta vad nycklarna hänger och att pappret ska in på fredag. Mest av allt handlar det om att hålla systemet intakt och rullande.
Ett jobb som är välbetalt men mest kräver att man fått biljetten in snarare än att man är speciellt skicklig på någonting.
Detta jobb går inte i arv. Visst pengarna och kontakterna till viss del, men det är inte en fin gåva till sina barn i livets stora lotteri. Om det nu är ett sånt jobb du har, jag gissar bara baserat på fördomar.
En bättre gåva du kan ge dina barn är att inte se dom som små bitar i ditt eget självförverkligande i vad din bild av ett lyckat liv är utan att direkt veta varför.
Tror jag.
Den bästa gåvan du kan ge dina barn är en mamma som kan skilja på självförtroende och självkänsla och som älskar dom hur dom än är och inte känner att du misslyckats om dom är lite för korta eller ögonen sitter för tätt eller om nån har lite för fult arsle.
Lös dina egna osäkerheter annars blir dom dina barns problem.
Ok, jag ska ska svara på dina frågor.
Hade mvg i idrott i skolan och var alltid en av de bättre i laget i den bollsport jag höll på med mellan typ 8-20. Det var ett underbart socialt smörjmedel som jag verkligen unnar alla, inte minst mina barn.
Jag tänker inte berätta vad jag jobbar med, mer än att jag har en chefsposition.
Jag är född och uppvuxen i Norrbotten med en ensamstående mamma som arbetade inom vården (pappa dog 1989 i en olycka). Jag flyttade ensam till en storstad i södra Sverige för eftergymnasiala studier och där har jag byggt mitt liv på egen hand.
Och, som jag skrev i trådstarten, jag kommer älska mina barn högre än allt oavsett. Men det skadar ju inte att fundera på vilka förutsättningar de kommer ha med sig när de ska tackla livet. Man vill ju att de ska få det så bra som möjligt.