2021-05-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Betala hyran????? Skrev du precis betala hyran??? Herregud jag överskattade din intelligens, förlåt. Detta är slöseri med tid...

(Han tror att palestinierna inte betalar hyran på hus man ägt i generationer och som inte ens byggdes på Israelisk mark )

Hade respekterat dig(er) mer om ni bara hade lite stake och erkände att ni står för massmord och gillar det för att det är på en annan mindre värd ras. Sparat alla så mycket tid.

Något som hade sparat tid var om ni erkände att ni stöttar Palestina bara för att ni är babbar eller för att ni är extremvänster som hatar allt som har med usa att göra.
Citera
2021-05-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Men herregud lägger du ner tid på att förklara att USA skulle krossa Sverige? Vilken låg nivå. Och Israel mot Sverige vadårå vi är militärt på samma sida. Ingen är imponerad av att Israel kan krossa Palistina det är lika självklart som att en mma fighter kan spöa nån i rullstol. Handlar ingenting om det utan om hur dumt det är att attackera Israel denna gång med ett regn av raketer och sen gå ut o grina när Israel försvarar sig så dumt är det här, helt IQ befriat. Ja dom är helt värdelösa det är hårt men fakta, hela arabvärlden är det för att vi i väst har bestämt att det måste förbli så, annars kommer dom försöka utplåna oss alla för Allah och deras tro är så stark. Det vet alla därför Iran inte får ha atomvapen eller varför Irak är mäktigt som en hög dynga....

Det är ingen låg nivå överhuvudtaget. Folk här tar stolthet i hur "araberna förlorar mot Israel" och hur dessa minsann hade haft bättre vapen om det inte var "fel på araber." Står ju förfan i inlägget användaren citerade. Om Israel bestämde sig för att komma och ta Sverige då hade Israel fått Sverige.
Citera
2021-05-16, 15:45
Avslutad
Citat:
Det är ingen låg nivå överhuvudtaget. Folk här tar stolthet i hur "araberna förlorar mot Israel" och hur dessa minsann hade haft bättre vapen om det inte var "fel på araber." Står ju förfan i inlägget användaren citerade. Om Israel bestämde sig för att komma och ta Sverige då hade Israel fått Sverige.

Du fortsätter dra helt onödiga paralleller.
Sluta vrida på allt för att du har slut på argument men känner att du måste försvara din tro.

Det som menas är att det INTE är okej att starta ett krig, få slut på sina vapen och gråta ut som offer bara för att motståndaren är överlägsen.
Det är krig, pucko. Ett krig som HAMAS startade.
Citera
2021-05-16, 15:46
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
En grupp sionister samlas i Lod.
Citat:
Video: A group of armed Israelis gathering in Lod City, Central Israel

https://twitter.com/LocalFocus1/status/1393923294357823488?s=20
Citera
2021-05-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Hyperbeast svårt att ta dig seriöst när du har 5 frågetecken efter varandra och 40 skrattemojis. Påminner om när man var 12 och skrev så.

Du får ursäkta mig, jag tyckte det var genuint roligt. Han trasslar in sig i att Palestinier... Inte betalat hyran för hus som byggdes tillsammans med FN och kringliggande länder utanför Israels gränser. Det går inte... Som att argumentera med kundtjänst bot
Citera
2021-05-16, 15:47
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Hamas fortsätter begå krigsbrott enligt internationell lag genom att gömma sig bland civila sköldar.
Väldigt märkligt. Jag läser bara kritiska rubriker emot Israel på SVTs hemsida just nu.

-Mohammed förlorade tre barn i israeliskt luftangrepp

-Kritik mot Israel efter bombning av redaktionsbyggnad

Höghus i Gaza bombat - Bombades av Israel

Nästan så man tror SVT glömt av uppdraget att vara opartiska.
Citera
2021-05-16, 15:50
Avslutad
Citat:
Du får ursäkta mig, jag tyckte det var genuint roligt. Han trasslar in sig i att Palestinier... Inte betalat hyran för hus som byggdes tillsammans med FN och kringliggande länder utanför Israels gränser. Det går inte... Som att argumentera med kundtjänst bot

Vi har ju utvecklat vad han menade med hyran och även påpekat din brist på självinsikt när det kommer till intelligens, som du tog upp.

Svara på det istället för att gå över till personliga påhopp och en våg av omogna emojis.

Bor du gratis? Får du gratis el och allt annat? Socialen ser jag som enda möjlighet då.
ISRAEL, inget annat land, står för Palestiniernas försörjning av el, rent vatten, skolor och allt därtill.

Självklart blir man vräkt om man inte betalar hyran eller resterande.
Det gäller ju inte bara i Palestina?
Nu vet vi inte om det är så, men det är FULLT rimligt och en av flera logiska förklaringar.
Citera
2021-05-16, 15:51
Medlem
Citat:
Nej nej nej... Du kan ingenting om detta. Hjärn-gymnastiken du måste utföra för att bakvägen komma fram till att Israel inte gjort fel är skrämmande. Jag slösar inte mer tid på dig

Fan var trög du värkar vara. Som sagt jag har ingen aning om varför dom har blivit vräkta. Inte du häller. Det råder delade meningar om det israelerna hävdar en sak och palestinierna en annan sak. Vi vet inte vem som har rätt eftersom vi inte själva har varit involverade. Så min poäng var att det är ett argument som inte bygger på fakta att påstå att dom blir vräkta för att dom just bara är palestinier. Det kan vara så eller inte, parterna hävdar olika. Bygg argument på fakta och inte på att du tror en sak bara för att du själv är babbe.
Senast redigerad av abbe446 2021-05-16 kl. 15:54.
Citera
2021-05-16, 15:52
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
De blodtörstiga barnmördare är förstås emot fred. Hur ser det ut när t.o.m. khaaamas är redo för vapenvila men inte Knesset.

Citat:
From Horowitz to Lapid, nobody opposes the war. This is proof that there’s no peace camp in Israel, not even a tiny hut, Gideon Levy writes
https://www.haaretz.com/amp/opinion/.premium-in-israel-nobody-opposes-the-war-1.9811686?__twitter_impression=true
Citera
2021-05-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Fan var trög du värkar vara. Som sagt jag har ingen aning om varför dom har blivit vräkta. Inte du häller. Det råder delade meningar om det israelerna hävdar en sak och palestinierna en annan sak. Vi vet inte vem som har rätt eftersom vi inte själva har varit involverade. Så min poäng var att det är ett argument som inte bygger på fakta att påstå att dom blir vräkta för att dom just bara är palestinier. Det kan vara så eller inte parterna hävdar olika. Bygg argument på fakta och inte på att du tror en sak bara för att du själv är babbe.

Värkar = Verkar.

Jo jag har stenkoll på varför, likaså FN. Krävs inte mycket för det.
Citera
2021-05-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
En grupp sionister samlas i Lod.

https://twitter.com/LocalFocus1/status/1393923294357823488?s=20

Kommer garanterat dödas friskt, speciellt på kvällarna. Situationen i Israel kan närmast jämföras med Jim Crow Södern i USA. Brutalt.
Citera
2021-05-16, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
De blodtörstiga barnmördare är förstås emot fred. Hur ser det ut när t.o.m. khaaamas är redo för vapenvila men inte Knesset.

Det ger en bild av hängivenhet och styrka hos Israel. Tummen upp. Börjar gilla judelandet mer och mer.

Du kan inte starta ett krig med raketer från stenåldern och sedan gråta efter vapenvila så fort du inser att du tagit dig vatten över huvudet.
Påminner lite om Khalabib mot Mcgreger. Tummen upp till muslimen där!

"Lets talk now"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in