Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Utan västerländska tekniska framsteg, och bistånd från västländer, så hade Afrikas befolkning inte kunnat öka. Naturen hade sett till det.
Jag tycker att det är bra att västerländsk medicin har kunnat rädda liv. Men ifall man vill använda västerländsk medicin till att rädda liv, så måste man också använda västerländsk medicin till att begränsa födelsetalen. Annars uppstår en befolkningsexplosion, såsom har skett i Afrika. Afrikanerna har struntat i att ta ansvar för sin reproduktion.
Jag vet inte riktigt vilka länder som får bistånd från Sverige. Men jag misstänker att många av länderna finns högt upp på
den här listan.
Afrikanerna kanske inte har tänkt "Nu har vi fått bistånd, nu skaffar vi fler barn". Frågan är huruvida afrikanerna har tänkt alls. Hur tänker man egentligen, när man fortsätter att skaffa enorma barnfamiljer, trots att man vet att barnen från början är dömda till ett liv i misär? Vad är det för sorts föräldrar som gör på det sättet? Hur ser dom på sina egna barn?
Allt bistånd borde redan från början ha getts på vilkor att födelsetalen hålls nere. Eftersom afrikanerna inte har brytt sig om att försöka tygla sin enorma fruktsamhet, så behöver biståndet till Afrika upphöra.
Jag anser att afrikanerna behöver få tillgång till vaccin mot Covid-19, helt enkelt för att skydda omvärlden mot besvärliga mutationer som kan uppstå. Däremot anser jag att afrikanerna hör hemma sist i kön när vaccin ska delas ut. Afrikanerna brukar ha en förmåga att hamna först i kön när hjälp delas ut, men den här gången hoppas jag att omvärlden vågar prioritera ner afrikanerna. Jag anser att det är mycket viktigare att skicka vaccin till dom hårt drabbade länderna Brasilien och Indien.
Du är bedrövligt okunnig.
Hur många barn skaffade bondefamiljer i Sverige för 150-200år sedan? Varför?
Med den förståelsen så kanske det går upp ett ljus kring varför många afrikanska familjer av tradition skaffat stora barnkullar även de. Dessvärre tror jag förståelsen uteblir från din sida, men där har du i alla fall svaret i din hand. Gör vad du vill med denna nyfunna kunskap.
Demografin kommer med andra ord att förändras på sikt i Afrika precis som den gjorde i Sverige. Men om västvärlden återupprepar det fatala misslyckandet kolonisationen innebar, som du nu nästan menar man bör göra, så kommer förändringen vänta ytterligare ett par generationer.