Citat:
Ursprungligen postat av
Chantre
Vi hade ett stort mässlingsutbrott i Sverige för något år sedan. Orsaken? Föräldrar vägrar att vaccinera sina barn mot mässlingen nuförtiden. Hade alla ungar varit vaccinerade hade mässlingen varit utrotad vid det här laget.
Nej, mässlingvaccin ger inte steriliserande immunitet. De stoppar inte smitta, viruset sprids men är man vaccinerad så blir man inte sjuk. Det är därför vi vaccinerar mot många sjukdomar, för att virusen fortfarande sprids, asymptomatiskt, och vi måste skydda oss mot sjukdom. Smittkoppsvaccin ger steriliserande immunitet och det är därför vi slutat vaccinera mot det, vaccinet utrotade viruset. De flesta vaccin kan inte det så därför måste vi fortsätta vaccinera. Såvitt jag vet är det bara smittkoppsvaccin som kan utrota smitta.
Citat:
Samma föräldrar som vägrar att vaccinera sina barn, sitter säkerligen här och vägrar att vaccineras mot Covid19 och hittar på allsköns problem med vaccinet. Magnetiska biverkningar är ju något nytt som någon stolle har klurat ut.
Nej, jag är för vaccin, men inte onödiga vaccin. Jag är övertygad om att naturlig immunitet är att föredra före vaccin när det gäller virus som covid med låg dödlighet och milda symptom. Det är bättre att immunförsvaret får träning att självt klara av mutationer i framtiden, precis som jag resonerar med influensa. När jag blir gammal och sjuk så kommer jag troligtvis vaccinera mig mot covid.
När man generaliserar som du gör så förstör man en saklig diskussion om de problem som KAN finnas med snabbutvecklade otestade vaccin. Det verkar vara så att dessa vaccin ÄR farligare än andra vaccin. De blir troligtvis bättre med åren.