2021-05-16, 11:11
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du får gärna bidra med data från trovärdig källa gällande luftfuktigheten och temperaturen i lagerlokalen. Aftonbladet är inte en källa.

Tönt.

Citat:
Special Features: Joined to Home Arts Building by Hacienda
*Due to temperatures during the summer months, this building is not recommended for use between May through September.

https://azstatefair.com/venue-rental/#1532387868216-c2c98a0d-355f
2021-05-16, 11:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
https://azstatefair.com/venue-rental/#1532387868216-c2c98a0d-355f
De syftar på människor. Inte på lådor med papper.

Ibland tycker jag synd om er inom TDS-kulten. Ointelligenta, snarstuckna och vilsna. Ständigt på jakt efter en auktoritet som kan berätta vad ni ska tycka och tänka.
2021-05-16, 11:16
Avslutad
Citat:
Som sagt, du får gärna posta trovärdig källa på temperatur och luftfuktighet. Annars kan vi nog avsluta detta tramsande från din sida. Men kul att du äntligen förstått att de lagras i ett lager. Jag förstår att du tycker det är fruktansvärt.

Du har fått trovärdiga uppgifter, och passar inte dessa så är det ditt problem

Simpelt pajas
2021-05-16, 11:17
Avslutad
Citat:

Ibland tycker jag synd om er inom TDS-kulten. Ointelligenta, snarstuckna och vilsna. Ständigt på jakt efter en auktoritet som kan berätta vad ni ska tycka och tänka.

*Due to temperatures during the summer months, this building is not recommended for use between May through September.

Var står det att man syftar på människor?
2021-05-16, 11:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Du har fått trovärdiga uppgifter, och passar inte dessa så är det ditt problem

Simpelt pajas
Jag förstår att dagens stora problem för dig är att papper under någon månad ska lagras i en lokal där temperaturen är lite hög på dagarna. Jag är säker på att det går bra.

Men nej, jag har inte fått någon trovärdig källa på vare sig temperatur, luftfuktighet eller de eventuella risker som är förenade med att förvara papper där. Du är uppenbarligen mycket skräckslagen inför detta och det är för mig helt oförklarligt.

Men det är kul att du avslutar varje intelligensbefriat gnällinlägg med en liten förolämpning.
2021-05-16, 11:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Var står det att man syftar på människor?
Du får helt enkelt ta reda på vad loklaen i vanliga fall används till. Då klarnar det. Det är tydligt att du är lite för korkad för att jag ska ha lust att fortsätta diskussionen kring farorna med att förvara papper i en lokal som är lite för varm för att hyras ut till folksamlingar under sommarmånaderna.

Men visst. Allt kommer gå åt helvete och papprena kommer brinna upp, bli fuktaskadade, ruttna bort och allt kommer gå åt helvete och det är Trumps fel.
2021-05-16, 11:22
Avslutad
Citat:
Jag förstår att dagens stora problem för dig är att papper under någon månad ska lagras i en lokal där temperaturen är lite hög på dagarna. Jag är säker på att det går bra.

Men nej, jag har inte fått någon trovärdig källa på vare sig temperatur, luftfuktighet eller de eventuella risker som är förenade med att förvara papper där. Du är uppenbarligen mycket skräckslagen inför detta och det är för mig helt oförklarligt.

Men det är kul att du avslutar varje intelligensbefriat gnällinlägg med en liten förolämpning.

Nah lilla vän det var du som stormade in och lipade i vanlig ordning om trovärdiga källor Lokalen är inte anpassad att lagra röstsedlar på vare sig du giller det eller inte.
2021-05-16, 11:25
Avslutad
Citat:
Du får helt enkelt ta reda på vad loklaen i vanliga fall används till. Då klarnar det. Det är tydligt att du är lite för korkad för att jag ska ha lust att fortsätta diskussionen kring farorna med att förvara papper i en lokal som är lite för varm för att hyras ut till folksamlingar under sommarmånaderna.

Men visst. Allt kommer gå åt helvete och papprena kommer brinna upp, bli fuktaskadade, ruttna bort och allt kommer gå åt helvete och det är Trumps fel.

Om det är 45 grader ute vad tror du det är därinne? Hur tror du papper reagerar på det?
Varför börjar du yra om Trump? Jag vet att du är bitter men jag får hoppas du mår bättre snart.
2021-05-16, 11:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Om det är 45 grader ute vad tror du det är därinne? Hur tror du papper reagerar på det?
Varför börjar du yra om Trump? Jag vet att du är bitter men jag får hoppas du mår bättre snart.
Jag tror papper klarar sig utmärkt under någon månad. Vad tror du kommer hända? Seså, måla upp ditt värsta skräckscenario så kanske du får utlopp för din frustration.
2021-05-16, 11:39
Medlem
Citat:
Nah lilla vän det var du som stormade in och lipade i vanlig ordning om trovärdiga källor Lokalen är inte anpassad att lagra röstsedlar på vare sig du giller det eller inte.

Nu är du löjlig. Man klassar inte lokaler för att lagra papper i dem, inte mer än brandskydd isf.

Berätta, vad kommer hända med pappret om det ligger i 40 graders värme, kanske 50 grader?

Ni griper verkligen efter halmstrå nu.
2021-05-16, 11:41
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:

Människor klarar variation i temperatur och luftfuktighet bättre än papper.
Dygnsvariation för lufttemperatur bör inte vara större än ± 2 °C. För den relativa luftfuktigheten bör dygnsvariationen inte vara större än ± 5 %. Optimal luftfuktighet är 35%
Det är vad som gäller för förvaring av pappersdokument i Sverige.
2021-05-16, 11:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Människor klarar variation i temperatur och luftfuktighet bättre än papper.
Dygnsvariation för lufttemperatur bör inte vara större än ± 2 °C. För den relativa luftfuktigheten bör dygnsvariationen inte vara större än ± 5 %. Optimal luftfuktighet är 35%
Och vad tror du kommer hända med papper som ligger en månad i förslutna och förseglade lådor under en månad? Mitt svar är - ingenting.

Du oroar dig och blir HYSTERISK helt i onödan. Pappret kommer klara sig jättebra!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in