2021-05-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Etter THs første møte med politiet ved bensinstasjonen får han beskjed om at S4 fra nå av behandles som et åsted. Mens TH og barna sitter i ulike avhør og senere fraktes til hotellet, er S4 under strengt oppsyn. Samtidig henter politiet ut de første tingene fra huset.

Boka ramser opp noe av det de beslagla:
en iPad, en hvit konvolutt uten påskrift, en iPhone, en nøkkel med påskriften «hjemme», en almanakk og en Nokia-telefon.
Det var med andre ord en Nokia-telefon i S4.

Er det samme Nokia som han sa han la igjen på kontoret? Hvorfor lyve om at telefonen lå igjen på kontoret da.

Eller er det en annen Nokia som han brukte privat? Da burde han ha oppgitt nummeret og tatt den med seg da han skulle møte politiet på bensinstasjonen.

Var Nokia aktivert og operativ, og kanskje med tvilling-sim til AEs iPhone?

Hva slags telefon er dette egentlig. Er det flere detaljer i boken.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
det kan helt klart ligge et motiv i dette fordi den siste ektepakten ble vitneundertegnet senere. Noe er alvorlig galt.

Kan hende TH visste med sikkerhet at ektepaktene ville bli kjent ugyldige om AE rakk å ta ut skilsmisse.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det har vært spekulert i hvorfor det ikke var tegn til innbrudd i S4 og hvordan noen skal ha kommet seg inn.
TH har tidligere forklart at en husnøkkel de pleide å ha i garasjen var sporløst borte etter forsvinningen.

I boken fremkommer det imidlertid at nøkkelen var der kvelden før.
De skal faktisk ha brukt den etter at de kom hjem til S4 i 23-tiden.

Fra boka gjengis følgende fra en av THs andre forklaringer:
AE henter nøkkelen i en støvel i garasjen og låser dem inn. Det er hun som er «sjefen i huset»
Nøkkelen var altså ikke sporløst borte så sent som ved 23-tiden kvelden før.

La AE nøkkelen tilbake til støvelen i garasjen, eller tok hun med nøkkelen inn.

Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Hvorfor er du så sikker på at TH ikke har folk med bakgrunn fra militær etteretning som har vært på saken en god stund ?

Fordi det ikke står noe om det i media ??

Det har ikke vært offentliggjort noen ting om at TH har startet privat etterforskning.

Akkurat som jeg skrev.

Hvor er problemet. Hva er det du har vanskelig for å forstå?
Citera
2021-05-16, 10:50
Medlem
Skrivefeil

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er det samme Nokia som han sa han la igjen på kontoret? Hvorfor lyve om at telefonen lå igjen på kontoret da.

Eller er det en annen Nokia som han brukte privat? Da burde han ha oppgitt nummeret og tatt den med seg da han skulle møte politiet på bensinstasjonen.

Var Nokia aktivert og operativ, og kanskje med tvilling-sim til AEs iPhone?

Hva slags telefon er dette egentlig. Er det flere detaljer i boken.

Kan hende TH visste med sikkerhet at ektepaktene ville bli kjent ugyldige om AE rakk å ta ut skilsmisse.

La AE nøkkelen tilbake til støvelen i garasjen, eller tok hun med nøkkelen inn.

Det har ikke vært offentliggjort noen ting om at TH har startet privat etterforskning.

Akkurat som jeg skrev.

Hvor er problemet. Hva er det du har vanskelig for å forstå?

Jeg har fælt lite problemer med å forstå så mye her i verden.

Men, man registrerer at du forsøker på en selsom og tvilsom måte å unnvike spørsmålet uten at jeg skal kommentere noe om kognitiv intelligens her da det lenge har vært klart som dagen.

TH hadde bekjentskap med fler med militær bakgrunn enn TF.

Så svaret er at du gjetter deg til at Hagen ikke har folk som er på saken da dette selvsagt aldri ville kommet frem i media uansett akkurat som du nettopp gjettet at TH bare hadde en Nokia telefon og har gjettet på at omtrent alle lik og levninger som har dukket opp de siste årene må være AEH også videre, også videre.

Når man er sykelig opptatt av at noen er skyldig når selv politiet etter 30 måneders etterforskning er usikre på bør man stille noen kritiske spørsmål til seg selv.

Hvor stammer denne besettelsen seg fra ??
Senast redigerad av Bolony 2021-05-16 kl. 11:01. Anledning: Rettelse
Citera
2021-05-16, 11:02
Medlem
Citat:
Det er i det minste et ganske begrenset antall personer som kjenner til slike ting og neppe noe helt utenforstående kan ha plukket opp uansett hvor god rekognosering som eventuelt ble utført.

Alternativet var jo at hun fortsatt var i live og det ble nok skrevet for å gi historien mer troverdighet. Men, det er lite som tyder på det siste.

Jeg får ikke akkurat inntrykk av at den som står bak de siste e-postene er en kald fisk. Han virker en smule desperat, og tenker kortsiktig. Kanskje som en reaksjon på at politiet endrer hovedhypotese.

TH reagerer vel også på at noen detaljer i e-postene ikke stemmer, men blir nesten presset til å betale fordi avsløringen av helseopplysningene fra hans ståsted må bety at AE ble kidnappet i live. Hadde han betalt dersom han visste at AE ble drept, eller visste at betalingen i beste fall kunne være en kortsiktig villeding av politiet?

Jeg innbiller meg at TH var uvitende om hva som hadde skjedd i S4 da han/SH fikk de siste e-postene, men det rimer enda mer med det du har skrevet tidligere om TEH.
Citera
2021-05-16, 11:04
Medlem
Citat:

Men, man registrerer at du forsøker på en selsom og tvilsom måte å unnvikende spørsmålet uten at jeg skal kommentere noe om kognitiv intelligens her da det lenge har vært klart som dagen.

Så svaret er at du gjetter deg til at Hagen ikke har folk som er på saken da dette selvsagt aldri ville kommet frem i media uansett.

Synes det virker som om du har tungt for å forstå helt vanlig hverdagsspråk.

Når du kan sette i gang fantasier rundt en mulig privat, men også militær, en slags paramilitær etterforskning som mulige bekjente av TH kan ha satt i gang på privat og topphemmelig hysj-hysj-nivå, ja så får du holde fantasiene dine langt vekk fra mitt enkle utsagn om at det ikke finnes opplysninger om noen privat etterforskning.

Jeg kommer ikke til å svare på trolleri-fantasi-spekulasjonene dine.
Citera
2021-05-16, 11:06
Medlem
Bolony nämner hennes mediciner. Om hon var i behov av det, varför då skriva om det i ett mail efter så många månader? Hur hade hon då klarat sig så länge utan, eller tog de med, att det räckte så länge? Inte troligt. Tyder ändå på att den som skrivit mailen vet att hon tog en eller annan medicin. Det säger mig att gm är en person som kände henne och det har jag tänkt länge.
Citera
2021-05-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg får ikke akkurat inntrykk av at den som står bak de siste e-postene er en kald fisk. Han virker en smule desperat, og tenker kortsiktig. Kanskje som en reaksjon på at politiet endrer hovedhypotese.

TH reagerer vel også på at noen detaljer i e-postene ikke stemmer, men blir nesten presset til å betale fordi avsløringen av helseopplysningene fra hans ståsted må bety at AE ble kidnappet i live. Hadde han betalt dersom han visste at AE ble drept, eller visste at betalingen i beste fall kunne være en kortsiktig villeding av politiet?

Jeg innbiller meg at TH var uvitende om hva som hadde skjedd i S4 da han/SH fikk de siste e-postene, men det rimer enda mer med det du har skrevet tidligere om TEH.

Det er ikke godt å si noe for sikkert og selv har jeg bare videreformidlet hva jeg har hørt fra en seriøs kilde da jeg aldri trodde på rene rykter som selvmord, TS, B-gjengen, Lime folkene, DT og gamle kampanjer også videre.

En av mange interessante ting her inne er de som er så skråsikre på at TH står bak og dette er så uendelig godt planlagt i tillegg mener TH's atferd som bærer preg av både sjokk, fortvilelse og til dels å si irrasjonelle ting taler til hans skyld.

Snodig atferdsmønster for en som har så stålkontroll og hatt så god tid på å forberede seg.....
Citera
2021-05-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Badekarhistorien var det visst TH som hadde fortalt til politiet, som svar på hvorfor det var glasskår på badet i 2. etasje.

Hva TEH har sagt om historien, hvis han har blitt spurt om det av politiet, vites ikke....

TH har også vært veldig misfornøyd med at politiet har vist stor interesse for og brukt mye tid på å undersøke 2.etasje, for det er da helt unødvendig, mener han, det har da ikke skjedd noe der.

Det er ikke utenkelig at en uskyldig TH vil anse det som unødvendig av politiet å fokusere på badet i 2.etasje, når det ser ut som det har skjedd en kidnapping på toalettet i 1.etasje. Kanskje han fikk høre badekarhistorien fra TEH, da han og TH diskuterte om de skulle kontakte politiet. Det kunne være interessant å høre hva TH forklarte om TEHs meninger om å varsle politiet.
Citera
2021-05-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Bolony nämner hennes mediciner. Om hon var i behov av det, varför då skriva om det i ett mail efter så många månader? Hur hade hon då klarat sig så länge utan, eller tog de med, att det räckte så länge? Inte troligt. Tyder ändå på att den som skrivit mailen vet att hon tog en eller annan medicin. Det säger mig att gm är en person som kände henne och det har jag tänkt länge.

Husk at det er forskjell på livsnødvendig og forebyggende medikamenter.

Men, ellers har du forstått helt korrekt at den som skrev dette i eposten visste om det personlig eller hadde fått informasjonen fra noen som visste om det og det tyder på en insidejob uansett om man tror den eller andre står bak.
Citera
2021-05-16, 11:28
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Men, man registrerer at du forsøker på en selsom og tvilsom måte å unnvike spørsmålet uten at jeg skal kommentere noe om kognitiv intelligens her da det lenge har vært klart som dagen.

Så svaret er at du gjetter deg til at Hagen ikke har folk som er på saken da dette selvsagt aldri ville kommet frem i media uansett akkurat som du nettopp gjettet at TH bare hadde en Nokia telefon og har gjettet på at omtrent alle lik og levninger som har dukket opp de siste årene må være AEH også videre, også videre.

Når man er sykelig opptatt av at noen er skyldig når selv politiet etter 30 måneders etterforskning er usikre på bør man stille noen kritiske spørsmål til seg selv.

Hvor stammer denne besettelsen seg fra ??

Jeg må bare kommentere, selv om du ikke skriver til meg. Hvorfor skriver du at politiet er usikre? Vet du det?
Citera
2021-05-16, 11:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er ikke utenkelig at en uskyldig TH vil anse det som unødvendig av politiet å fokusere på badet i 2.etasje, når det ser ut som det har skjedd en kidnapping på toalettet i 1.etasje.

En fornærmet i en så alvorlig sak har ingen grunn (og heller ingen autoritet) til å mene eller bestemme
noe om poltiets etterforskningsmetoder. Per definisjon er hele S4 et åsted, inn- og utvendig med
tilhørende oppkjørsel og hage.

Citat:
Kanskje han fikk høre badekarhistorien fra TEH, da han og TH diskuterte om de skulle kontakte politiet. Det kunne være interessant å høre hva TH forklarte om TEHs meninger om å varsle politiet.

Det er mulig. Vi vet ikke hva de diskuterte da de møttes i S4 den ettermiddagen.
Men så langt er det kun TH som er kilde til badekarhistorien, etter hva vi vet.
Citera
2021-05-16, 11:38
Medlem
Noen spørsmål: Familien, dvs TH har godkjent innholdet i boken. Mye er fjernet, men hvorfor har han latt badekarhistorien bli stående dersom det skulle skjules at TEH hadde drept AEFH ved et uhell?
Det er ikke logisk.

Hvorfor kjørte TH rundt i sønnens Focus en lang stund etter hendelsen? Før han fikk kjøpt sin egen, nye bil.?
Ikke logisk

Hvorfor ble sønnen avhørt først flere måneder etter hendelsen og hvorfor er han ikke siktet dersom det var en ulykke etter fall i trapp med glasskår og hans blod?
Ikke logisk.

Hvorfor var det lenge hemmelig at 9.14.var til TEH? Ønsket politiet å beskytte ham?

Det virker som om TH ønsker å legge skylden over på sønnen. I tillegg ble yngste datter og hennes mann nevnt ved navn i trusselbrevet. Dersom TH er forfatteren, kan han ikke være nevneverdig empatisk over for sine egne barn. Eller....?
Citera
2021-05-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg må bare kommentere, selv om du ikke skriver til meg. Hvorfor skriver du at politiet er usikre? Vet du det?

Det er flere grupper som jobber med saken og forskjellige løsninger. Det har man erklært også i offentlige uttalelser.

Politiet er heller ikke sikre på at det har blitt begått et drap. Det er spor etter avføring, noe blod ( men av så små mengder at det ikke er direkte mistenkelig i seg selv ) samt aerosoldråper ( som ikke nødvendigvis innebærer at noen er død/døende, men kan antyde det ).

Det er ikke lett å få tatt ut en tiltale uten at man er sikre på at man kan overbevise retten om at det har blitt begått et drap og i tillegg om det aldri dukker opp noen levninger.

Jeg TROR ikke statsadvokaten kommer til å tillate at man lar siktelsene stå så mye lenger enn til sommeren av flere årsaker og når alt kommer til alt blir det vrient å tiltale RU på bakgrunn av det man har til nå og det faktum at man valgte å slippe ham ut såpass kjapt igjen.

Jeg respekterer som jeg har sagt før alle som tror TH står bak eller at det er en ekte kidnapping, men det må argumenteres på et rimelig grunnlag og ikke mistenkeliggjøre alt mellom himmel og jord av tilfeldigheter og atferd.

Da hadde det blitt usedvanlig mange uskyldig dømte hver år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in