Citat:
Ursprungligen postat av
rlk73
Præcis det jeg skrev om den anden dag, den bog skulle ikke være udgivet nu - han er ikke engang tiltalt, og ingen ved om han bliver det.
Denne angivelige kidnappingssaken fikk en voldsom oppmerksomhet i mediene. Folk vil vite hva som skjedde. Sannheten. Realitetene i saken.
Boken er en oppsummering av den informasjon fra politiets etterforskning som har tilflytt allmennheten gjennom mediene.
Personlig synes jeg at det er helt greit at boken blir gitt ut nå. Som en oppsummering av status i saken våren 2021. Før påtalemyndigheten tar avgjørelse om å ta ut tiltale, eller om det skulle ende med en foreløpig henleggelse. Politiet vil aldri slippe saken helt, drapssaker blir ikke lenger foreldet, og saken vil hver eneste gang bli gjenopptatt om og når det dukker opp nye opplysninger.
Som andre har nevnt før meg, det er en enorm interesse for detaljer og fakta i saken. Mesteparten av opplysningene i boken stammer fra politiets etterforskning. Informasjonen har et slags kvalitetsstempel. Selv om vi ikke får en offisiell og detaljert bekreftelse fra politiet på at det er sånn. Politiet holder fremdeles tilbake informasjon av hensyn til etterforskningen. Det må de fortsatt gjøre.
Alternativet ville være at publikum fikk informasjon fra mer usikre kilder. Lignende de som finnes i tråden her.
Et annet alternativ ville være at TH satte i gang sin egen private etterforskning. Fordi han ikke lenger har tillit til politiet. Han har midler til det. Det er ikke uvanlig at mennesker som mener de er uskyldige, går til det skrittet. Så langt jeg har fått med meg så har engasjering av private etterforskere aldri vært aktuelt i denne saken.
Tom Hagen er beskyttet av injurielovgivningen. Han kan anlegge sak mot forfattere og eller forlag, hvis han mener boken sprer løgner om han.
Omtrent der tror jeg Tom Hagens rettssikkerhet står for øyeblikket. Sannheten er at han er siktet for drap eller medvirkning til drap på AE, og at han nekter å samarbeide med politiet.
Dette er fakta som ikke kan skjules for allmennheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
UkjentNordmanOslo
Hvorfor stinker det? forstår ikke logikken, bare nysjerrig. Hva er galt
Nei det er rett og slett veldig uvanlig. Mobiltelefon ble allemannseie en gang på 1990-tallet.
AE greide å bruke iPhone, men ikke TH? Jeg tror ikke på det. Rett og slett.