2021-05-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
tror du ikke th vet hun har behov for medisiner.

Jeg har vel på ingen måte gitt utrykk for noe annet så spørsmålet fremstår ganske kraftig uforståelig i sammenheng av hva jeg skrev.
Citera
2021-05-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Bokanmeldelse i Stavanger Aftenblad, 13 mai 2021.

Uforløst bok om uløst forsvinning

Anmelderen stille spørsmål ved Tom Hagens rettssikkerhet.

En oppsummering av innholdet i boken.
"Det kravet blir ikke lett å innfri når det er offentlig kjent at han i sjalusi truet med å få en gammel venn drept, etter at vennen hadde hatt «en kortvarig relasjon» til Anne-Elisabeth Hagen. Eller at han, også i sjalusi, skal ha truet Anne-Elisabeth til å underskrive ektepakter som i praksis fratok henne alle økonomiske midler ved en eventuell skilsmisse. Avtaler som var så urettferdige at de kunne bli omstøtt i en rettssak, noe som ville gi Anne-Elisabeth store deler av hans milliardformue. Tom Hagen hadde altså både følelsesmessig og økonomisk motiv for å hindre henne i å søke skilsmisse."
Ser at anmelderen også stiller spørsmål ved gyldigheten av ektepaktene. At begge ektepaktene kan ha blitt underskrevet under trusler.

Det kommer helt an på omstendighetene. Og nå er AE borte, og kan ikke forklare seg.
det kan helt klart ligge et motiv i dette fordi den siste ektepakten ble vitneundertegnet senere. Noe er alvorlig galt.
Citera
2021-05-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Hvorfor stinker det? forstår ikke logikken, bare nysjerrig. Hva er galt
etter drapet har han lært seg å bruke smartphone. Ny bil også.
Citera
2021-05-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
TH, og kanskje TEH kommer ikke akkurat så godt ut av at gjerningspersonen visste dette.
særlig om rettsmedisinerne har rett i at hun ble drept i boligen
Senast redigerad av LH07 2021-05-16 kl. 10:15.
Citera
2021-05-16, 10:08
Medlem
Citat:
ok Da forstår jeg. Har også lurt på hvordan nøkkelen i garasjen har forsvunnet. Hvordan kan noen vite at en reservenøkkel til huset lå gjemt i garasjen.
ifølge tt vet kidnapperne alt gjennom massiv overvåkning ute og inne i boligen og på futurum. Th føler seg overvåket og tegner pingviner, men ingen har sett noe. Kun teh som knuser lamper
Citera
2021-05-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Badekarhistorien var det visst TH som hadde fortalt til politiet, som svar på hvorfor det var glasskår på badet i 2. etasje.

Hva TEH har sagt om historien, hvis han har blitt spurt om det av politiet, vites ikke....

TH har også vært veldig misfornøyd med at politiet har vist stor interesse for og brukt mye tid på å undersøke 2.etasje, for det er da helt unødvendig, mener han, det har da ikke skjedd noe der.
hvordan vet han det når han var på futurum hele dagen fordypet i møte med ve og bekymringstelefoner til ektefellen som skal flytte ut
Citera
2021-05-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Det er ikke beskrevet i bogen, om TEH har forklaret sig om dette.
han må være spurt om dette når opplysningen tillates publisert av politiet. De hadde ingen merknader til boken.
Citera
2021-05-16, 10:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
God innspill. Kan tyde på at GM kjente AEH.

Rekkefølgen var slik:
-26 Juni 2019: Politiet offentliggjorde at hovedhypotesen deres var endret til drap.
- 8 Juli 2019: Det ble sendt en ny kryptert e-post. Løsepengekravet ble senket. TH betalte 1.3 Mill EUR.

E-post innehold også dette:
"trenget medikal behandel
vi kan gir basik av behandel"

=
Passer med en smart GM som følger med i media. Når TH blir presset sender GM ny e-post og senker kravet, samtidig som det antydes at AEH trenger medisinsk behandling.
=
GM får betalt løsepenger

De som tror TH er skyldig vil selvsagt mene kryptert e-post bare var villedning, men med tanke på at politiet endret sin hoved-hypotesen til drap holdt de mest sannsynlig TH under hemmelig etterforskning. Hvordan kunne TH stått bak kryptert e-post?
Det er få her som tror TH har gjort dette uten noen form for hjelp, noe som faktisk neppe er mulig. Bare det at bilen til TH parkerte ved Futurum i samme minutt som AE’s telefon ringte sønnen 0914 og at telefonen hennes ikke ble besvart 0948, tilsier medhjelp. I tillegg har vi alle de andre hendelsene.
Citera
2021-05-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Præcis det jeg skrev om den anden dag, den bog skulle ikke være udgivet nu - han er ikke engang tiltalt, og ingen ved om han bliver det.

Denne angivelige kidnappingssaken fikk en voldsom oppmerksomhet i mediene. Folk vil vite hva som skjedde. Sannheten. Realitetene i saken. Boken er en oppsummering av den informasjon fra politiets etterforskning som har tilflytt allmennheten gjennom mediene.

Personlig synes jeg at det er helt greit at boken blir gitt ut nå. Som en oppsummering av status i saken våren 2021. Før påtalemyndigheten tar avgjørelse om å ta ut tiltale, eller om det skulle ende med en foreløpig henleggelse. Politiet vil aldri slippe saken helt, drapssaker blir ikke lenger foreldet, og saken vil hver eneste gang bli gjenopptatt om og når det dukker opp nye opplysninger.

Som andre har nevnt før meg, det er en enorm interesse for detaljer og fakta i saken. Mesteparten av opplysningene i boken stammer fra politiets etterforskning. Informasjonen har et slags kvalitetsstempel. Selv om vi ikke får en offisiell og detaljert bekreftelse fra politiet på at det er sånn. Politiet holder fremdeles tilbake informasjon av hensyn til etterforskningen. Det må de fortsatt gjøre.

Alternativet ville være at publikum fikk informasjon fra mer usikre kilder. Lignende de som finnes i tråden her.

Et annet alternativ ville være at TH satte i gang sin egen private etterforskning. Fordi han ikke lenger har tillit til politiet. Han har midler til det. Det er ikke uvanlig at mennesker som mener de er uskyldige, går til det skrittet. Så langt jeg har fått med meg så har engasjering av private etterforskere aldri vært aktuelt i denne saken.

Tom Hagen er beskyttet av injurielovgivningen. Han kan anlegge sak mot forfattere og eller forlag, hvis han mener boken sprer løgner om han.

Omtrent der tror jeg Tom Hagens rettssikkerhet står for øyeblikket. Sannheten er at han er siktet for drap eller medvirkning til drap på AE, og at han nekter å samarbeide med politiet.

Dette er fakta som ikke kan skjules for allmennheten.

Citat:
Hvorfor stinker det? forstår ikke logikken, bare nysjerrig. Hva er galt

Nei det er rett og slett veldig uvanlig. Mobiltelefon ble allemannseie en gang på 1990-tallet.

AE greide å bruke iPhone, men ikke TH? Jeg tror ikke på det. Rett og slett.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-16 kl. 10:30. Anledning: skrivefeil, korrigert klønete formulering
Citera
2021-05-16, 10:31
Medlem
Det har vært spekulert i hvorfor det ikke var tegn til innbrudd i S4 og hvordan noen skal ha kommet seg inn.
TH har tidligere forklart at en husnøkkel de pleide å ha i garasjen var sporløst borte etter forsvinningen.

I boken fremkommer det imidlertid at nøkkelen var der kvelden før.
De skal faktisk ha brukt den etter at de kom hjem til S4 i 23-tiden.

Fra boka gjengis følgende fra en av THs andre forklaringer:
AE henter nøkkelen i en støvel i garasjen og låser dem inn. Det er hun som er «sjefen i huset»
Nøkkelen var altså ikke sporløst borte så sent som ved 23-tiden kvelden før.
Citera
2021-05-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Denne angivelige kidnappingssaken fikk en voldsom oppmerksomhet i mediene. Folk vil vite hva som skjedde. Sannheten. Realitetene i saken. Boken er en oppsummering av den informasjon fra politiets etterforskning som har tilflytt allmennheten gjennom mediene.

Personlig synes jeg at det er helt greit at boken blir gitt ut nå. Som en oppsummering av status i saken våren 2021. Før påtalemyndigheten tar avgjørelse om å ta ut tiltale, eller om det skulle ende med en foreløpig henleggelse. Politiet vil aldri slippe saken helt, drapssaker blir ikke lenger foreldet, og saken vil hver eneste gang bli gjenopptatt om og når det dukker opp nye opplysninger.

Som andre har nevnt før meg, det er en enorm interesse for detaljer og fakta i saken. Mesteparten av opplysningene i boken stammer fra politiets etterforskning. Informasjonen har et slags kvalitetsstempel. Selv om vi ikke får en offisiell og detaljert bekreftelse fra politiet på at det er sånn. Politiet holder fremdeles tilbake informasjon av hensyn til etterforskningen. Det må de fortsatt gjøre.

Alternativet ville være at publikum fikk informasjon fra mer usikre kilder. Lignende de som finnes i tråden her.

Et annet alternativ ville være at TH satte i gang sin egen private etterforskning. Fordi han ikke lenger har tillit til politiet. Han har midler til det. Det er ikke uvanlig at mennesker som mener de er uskyldige, går til det skrittet. Så langt jeg har fått med meg så har engasjering av private etterforskere aldri vært aktuelt i denne saken.

Tom Hagen er beskyttet av injurielovgivningen. Han kan anlegge sak mot forfattere og eller forlag, hvis han mener boken sprer løgner om han.

Omtrent der tror jeg Tom Hagens rettssikkerhet står for øyeblikket. Sannheten er at han er siktet for drap eller medvirkning til drap på AE, og at han nekter å samarbeide med politiet.

Dette er fakta som ikke kan skjules for allmennheten.

Nei det er rett og slett veldig uvanlig. Mobiltelefon ble allemannseie en gang på 1990-tallet.

AE greide å bruke iPhone, men ikke TH? Jeg tror ikke på det. Rett og slett.

Hvorfor er du så sikker på at TH ikke har folk med bakgrunn fra militær etteretning som har vært på saken en god stund ?

Fordi det ikke står noe om det i media ??
Citera
2021-05-16, 10:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Badekarhistorien var det visst TH som hadde fortalt til politiet, som svar på hvorfor det var glasskår på badet i 2. etasje.

Hva TEH har sagt om historien, hvis han har blitt spurt om det av politiet, vites ikke....

Hvis TH har funnet på badehistorien, og politiet mistenker ham for å dikte det opp, kan
jeg tenke meg at de ikke ga noen ledende spørsmål til TEH, men spurte mer generelt
hvordan kvelden forløp, om han husket noen spesielle episoder. Hvis TEH da ikke nevnte
noe om lampeknusing eller badekar, så ser de jo at TH lyver.

Jeg tenker, at hvis politiet tror TEH er delaktig i komplottet, er de nødt til å sikte ham for å
kunne etterforske ham skikkelig. Han er per i dag, etter det vi vet, ikke siktet.

Vi vet heller ingenting hva han ellers har sagt i avhør, om det evt. er noe som inkriminerer TH.

Jeg tror ikke badekarhistorien er inkludert i boka for "moro skyld".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in